luni, 22 octombrie 2012

Sfaturi pentru o toamna fara raceala


Si iata ca vara cea calduroasa a plecat rapid, si zilele reci ale lui octombrie nu s-au lasat cu  mult asteptate.Trecerea brusca de la caldura de 35 de grade Celsius, catre diminetile si serile cu frig puternic, nu au facut decat ca organismul sa se lupte cu deficitele de vitamine si oricat de mult am incerca sa prevenim, acesta nu poate tine pasul si ne da semnale ca trebuie intarit si fortificat din exterior. Dar ce se intampla cu adevarat in corpul tau cand esti racit?

Totul incepe in urma contactului cu o persoana bolnava, fie din cauza frigului care patrunde cu usurinta printre hainele nostre subtiri.Deci este cat mai indicat sa ne spalam des pe maini si sa ne imbracam corespunzator vremii de afara, dar insa nici chiar prea gros, pentru ca vom ajunge sa ne incalzim prea mult si vom incepe sa transpiram si primul reflex este de a arunca un strat de haine de pe noi.Fapt cat mai gresit, pentru ca vantul racoros in contact cu organismul incalzit nu va face decat durerile de spate si raceala sa se apropie cat mai mult de noi.Este momentul propice pentru bacterii, virusi, fungi sa isi faca simtita prezenta atunci cand bariera naturala a sisstemului imunitar este slabita, si acestea o depasesc producand in corp diferite infectii.

De regula, raceala, vinovata cel mai des de tuse,febra si rosu in gat, se produce in anotimpul rece, dar se poate raci foarte bine si vara din neatentie ori neglijenta. 
Simptomele de raceala si mai ales cele de febra sunt semnale de alarma ale unui organism intoxicat si nu trebuie sa impiedicam aceste reactii naturale.Acestea ajuta la eliminarea toxinelor si a tuturor virusilor contactati, prin transpiratie.Este reactia organismului nostru de lupta cu micii invadatori.


Atunci cand incep sa stranut, si raceala incepe sa imi arate primele semne de “vizita” apelez intai si intai la ceaiul de cimbrisor.De la bunica mea am auzit prima oara de acesta si il numea “antibioticul saracului”..abia mai tarziu am inteles de ce este atat de importat si oamenii de la tara il folosesc cu regularitate pentru prevenirea acestor semnale ale gripei si racelii.Este un bun dezinfectant si stimuleaza imunitatea.De asemenea acesta este bogat in uleiuri volatile care ajuta la decongestionarea cailor aeriene respiratorii, deci nasucul nu va fi infundat si putem respira usor.Si cand si tusea ma prinde din urma, ceaiul de ceapa este cel mai eficient.Nu este chiar cel mai gustos ceai din lume, dar efectele sale sunt imediate si eficiente!Si de asemenea ma ajuta sa dorm un somn cat mai linistit care este recomandat in starile de raceala si gripa.

Bunica mea, avea o rabdare imensa atunci cand era vorba de cules plante pentru tratarea diverselor afectiuni.Nu era zi in care sa nu imi faca un ceai sau sa imi faca o cescuta cu miere si diferite fructe uscate pe care le pastra in raftul ei secret.

Dar cel mai mult imi placea borcanelul cu “minuni”.Acesta aduna mierea de salcam de cea mai buna calitate adunata vara toata de harnicutele albine, si fructe uscate de maces.Mai adauga un morcov ras, propolis si lamaie  taiata in cubulete cat mai fine ca sa nu ne strambam atunci cand papam lingurita matinala de vitamine.Cred ca de aici mi se trage si mie obiceiul de a pune mereu intr-un borcanel propolisul si polenul, care a devenit o adevarata comoara pentru mine si fratii mei.

Tot de la ea mi-a ramas o carte foarte draga mie si foarte veche ce mi-a fost un indrumator de nadejde in cautarea plantelor tamaduitoare pentru diferite afectiuni.Si cand nu am avut la indemana toate aceste ajutoare ori nu faceau fata problemelor, am cautat prin plafare si prin site-urile online, suplimente care  sa indeplineasca o parte din necesitati.Desigur,produse naturale si romanesti!


Extractul de Echinaceea este cea mai la indemana varianta atunci cand vine vorba de preventie si de intarirea sistemului imunitar stimuland organismul sa produca mai multe globule albe, in special limfocite si nu in ultimul rand, interferon, o substanta puternic antiinfectioasa.De la Magazinul Online Dacic Cool am incercat Hof. Imun 

                   

Acesta imi ofera aportul necesar de vitamina C, zinc si echinaceea, si imi creste rezistenta organismului la infectii, si ma ajuta sa fiu mereu atenta la ore fiind recomandat si persoanelor care depun efort intelectual  ori fizic.

Mai  tarziu, in scoala generala si mai apoi la facultate am aflat cu adevarat importanta vitaminelor si asa am descoperit si Vitamina C .Este arma perfecta in combaterea racelii pentru ca celulele sistemului imunitar(leucocitele) au nevoie de 4 ori mai multa vitamina C decat o celula normala.

Dar cum in pastilele ce se gasesc la farmacii, vitamina C se gaseste doar sub forma de acid ascorbic, nu este de ajuns pentru a indeplini aportul necesar pentru ca celula sa isi indeplineasca  functiile in profunzime, asa ca Vitamina C o iau din alimente, fructe si legume, care sunt surse naturale ale aceste vitamine pentru ca acesta contine”buchetul” complet: Rutina,Bioflavonoide, Factorul K, Factorul J, Factorul P si Acid Ascorbic ori din  suplimentele naturele.
FlavovitC mi se pare cea mai buna varianta atunci cand este vorba de intarirea organismului si o mai buna vitaminizare fiind bogat  in  extract de catina si extract lichid din radacina de lemn dulce.

Dar catina..of, cate amintiri placute am cu aceste mici fructe delicioase!Fugeam cu fratii mei la marginea padurii si ne faceam loc printre crengile tufei de catina si le culegeam fara sa stim ce sunt de fapt.Ne faceam adevarate bijuterii din acestea, trecand acul cu ata si le purtam cat era ziua de lunga la gat aratandu-ne cu mandrie bilutele frumos colorate…noroc de bunica ce mereu ne-a explicat cu blandete ca aceste mici “jucarii” sunt niste fructe delicioase si daca le mancam o sa crestem mari si sanatosi si nici o raceala nu se va prinde de noi.Acum le pretuiesc enorm si suplimentele  de la Hofigal cu Spirulina si extract total de catina
pe baza de catina nu lipsesc din mica mea trusa de ajutor.


Acesta este un tabel pe care l-am primit de la cursul de nutritie si care ne ajuta sa identificam cu usurinta alimentele bogate in Vitamina C.
Deci cum puteti observa, macesele si catina contin cea mai mare cantitate de vitamina C, insa pentru un om normal si sanatos 60 g continute de lamaie reprezinta necesarul zilnic pentru o buna functionare.

Eu cred ca ne putem trata si preveni simptomele de raceala si gripa si cu suplimente naturale.In ultimii ani am racit serios doar de 2 ori mai mult din neatentie, si acest lucru imi dovedeste ca anii de studiu si sfaturile bunicii au dat roade si organismul meu este puternic si nu necesita decat mici ajutoare naturale.Dar sa nu uitam ca si o vizita la medic ne ajuta si ne poate oferi sfaturi pretioase pentru starea noastra de sanatate.

Voi cum preveniti raceala?Aveti si alte metode naturale de combatere a simptomelor de raceala si gripa decat cele cunoscute de mine?


Nu uitati sa vizitati Magazinul Online Dacic Cool!Asa cum afirma acestia, haideti sa prevenim semnele de raceala si gripa, sa fim sanatosi si frumosi, cu produse romanesti la preturi prietenesti.


60 de comentarii:

  1. De obicei iau 15 picaturi de tinctura de propolis pe o jumatate lingurita de zahar sau pe o bucatica de paine dimineata si seara, asa mi s-a spus ca ajuta:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu puneam tinctura de cimbru pe o lingurita de zahar.Propolisul il mai luam din cand in cand sub forma de bilute pe care le inghiteam.Si acum am la frigider un bulgaras din care imi tot iau o portie dimineata.

      Ștergere
  2. Ma numesc Breazu Rodica ;) Foarte bună este şi o baie fierbinte, şi în mod special dacă adaugi în apă câteva picături de ulei de mentă sau eucalipt.Ceaiuri multe :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Rodica, uleiurile de menta si eucalipt sunt foarte bune atunci cand avem de a face cu viroze rspiratorii, bronsite etc.

      Ștergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Hmm, citrice, zilnic o limonada cu miere(dar nu din comert) si ceai de echinacea. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu agreez limonada din comert.Contin mult zahar si multi conservanti.Prefer sa o fac acasa cu miere, si in combinatie cu un grapefruit pentru mai multa dulceata si culoare:)

      Ștergere
  5. Eu mereu am in casa miere,lamaie si ceaiuri multe de la clasicul ceai de menta pana la cel negru,insa atunci cand ma simt rau sau am o tuse fie ea si usoara folosesc sirop de ridiche neagra este o minune. Trucul l-am furat de la bunica, saraca Dumnezeu s-o ierte nu-i placeau pastilele,si sincer nici mie nu-mi plac deloc,astfel ca atunci cand simt ca raceala incearca sa ma cuprinda apelez la ceaiuri la infuzii la miere si la siropul de ridiche. da toate sunt leacuri din batrani dar functioneaza si astfel nu mai apelez la pastile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu am auzit de tratamentul cu ridichea neagra, dar o folosesc des la mancaruri.Iti multumesc de sfat!:)

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Asa este!Ceaiul caldut de echinaceea cu un pic de lamaie si miere, este delicios si de mare ajutor.

      Ștergere
  7. Acsinte Lorena Isabela23 octombrie 2012, 08:24

    Eu personal fara miere, lamaie, scortisoara si catina nu as putea face fata iernii. Bai mai fierbinti si ceauri muuuulte, asta este secretul. Un ceai de catina indulcit cu miere si putina lamaie este foooarte benefic!!! Deci cat mai multa vitamina C si miere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite ca nu m-am gasit sa pun si scortisoara.Eu doar cu propolis am facut mierea pentru o aroma mai deosebita.
      Baile fierbinti sunt foarte bune cu niste sare.Tatal meu mereu imi presara putintica sare si ma punea rapid apoi in pat sa pastrez caldura.

      Ștergere
  8. Ceai de lamaie, echinaceea, vitamine-o cura pe toata perioada toamnei-, alaturi de consumul de usturoi, care si el este un antibiotic natural, ceapa si hrean care de multe ori ne desfunda sinusurile.

    Felicitari pentru postare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mihaela!
      Da, hreanul intr-adevar este foarte bun!Problema e ca lacrimez mult prea tare de la el, si nusuport.Dar dupa o mancarica buna cu hrean ras, ne revenim imediat:)

      Ștergere
  9. Multe ceaiuri calde, vitamina C, sirop natural cu propolis si echinaceea pentru stimularea imunitatii, supe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Supa de pui ma linisteste foarte mult la stomac.Dar ceaiurile sunt preferatele mele si m-am obisnuit sa beau zilnic 2 cani de orice fel.

      Ștergere
  10. folositor post ! la mine oscilococcinumul este sfant !!! bineinteles , am schimbat si regimul de viata , multe legume si fructe , seminte , uleiuri , cereale !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa fiu sincera, e prima oara cand aud de oscilococcinum..o sa ma documentez bine!
      Multumesc pentru sfat!

      Ștergere
  11. Eu beau foarte multe ceaiuri fierbinti! Si urmez cure de cate 10 zile cu pastile efervescente de vitamina C!
    Cismaru Camelia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intotdeauna un tratament de lunga durata va da rezultate bune cand va trebui.La mine se vad efectele mierii luate dimineata.

      Ștergere
  12. imi fac miere cu lamaie si o beau timp de 3-4 zile

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru mine mierea este sfanta si nu imi lipseste din casa!

      Ștergere
  13. De regula simt cand vine gripa si o previn cu ceai de tei cu miere si lamaie, ma imbrac bine si am grija sa nu fie descoperit mai ales gatul peste noapte. La mine functioneaza caci foarte rar racesc cu adevarat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine ma linisteste foarte mult ceaiul de tei.Si eu rar umblu ca gatul descoperit, pentru ca sunt slabuta si imediat ma "prinde" frigul :(

      Ștergere
  14. De regula pe toata durata toamnei si a iernii nu lipseste din rutina zilnica ceaiurile de fructe ori ceaiul de lamaie si scortisoara bineinteles cu miere... de asemenea foarte bune sunt si baile firbinti...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu ceaiul de lamaie il fac doar din fruct, pentru ca plicutele nu au nici un gust.

      Ștergere
  15. multe , multe ceaiuri cu miere, dusuri alternate cald-rece.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e!Trebuie sa "calim" organismul din cand in cand...

      Ștergere
  16. Dimineata, la micul dejun, 2 catei de usturoi ii inghit cu un pahar mare de ceai de menta. Seara 2 lingurite de miere de albina.

    RăspundețiȘtergere
  17. eu folosesc bomboane dr.mom,care sunt din produse naturale,beau multe ceaiuri cu lamaie si iau cateva lingurite de miere.

    RăspundețiȘtergere
  18. Eu nu fac nimic deosebit:D
    Doar beau mult-mult ceai de menta cu miere si lamaie. Este favoritul meu si as putea sa-l suport si intravenos:))
    In rest nu stiu cat ajuta, dar incerc sa mananc cat mai multe fructe+legume, si supa calduta:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ceaiul de menta e si preferatul meu.Ma ajuta foarte mult in problemele de digestie si ma calmeaza atunci cand am dureri de burta.

      Ștergere
  19. Cand sunt racita, beau multe ceaiuri fierbinti, iau Vitamina C picaturi si consum si foarte multe citrice.Ultima raceala (acum o saptamana :) ) am combatut-o cu sirop de ridichie neagra.aveam o tuse enervanta de care nu mai scapam si mi l-a gasit mama la plafar.Nu are un gust tocmai placut, insa contine si miere,si ceapa, usturoi, hrean, etc., este foarte bun.Piticului meu, ca sa nu ia vreo raceala, ii dau preventiv cate un oscillococcinum pe saptamana, in aceeasi zi (ex. lunea )- la sfatul medicului , si nu am probleme.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cate am citit din comentariile de mai sus, ridichea neagra chiar e buna.Va multumesc pentru sfat!Sper sa nu fie nevoie sa o folosesc dar e bine de stiut la casa omului la ce foloseste.

      Ștergere
  20. cand sunt racita ma ajuta siropul de ridiche neagra facut de mama+cei fierbinte de busioc .,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este iuliana. am incercat metoda asta...e fff buna. (elena cioinegel)

      Ștergere
  21. Eu iau preventiv Oscilococcinum o doza pe saptamana si Baraka sau Imunofort (cred )de la Dopple Hertz cu ulei de chimen si mai iau Ecchinacea.

    RăspundețiȘtergere
  22. eu folosesc miere si scortisoara da rezultate garantat, la o lingura de miere o lingurita de scortisoara de 3-4 ori pe zi te scapa de orice raceala

    fb simona mihalache

    RăspundețiȘtergere
  23. vad ca mierea e populara, eu beau ceai (menta, musetel, verde) cu muuuulta lamaie si cam atat.

    FB: Cris Domino

    RăspundețiȘtergere
  24. Dinu Claudia Violeta24 octombrie 2012, 21:36

    ceai in care picur muuulta zeama de lamaie, adaug si miere... mie mi-e de ajuns

    RăspundețiȘtergere
  25. Eu am observat ca oricat de multe pastile as lua tot nu isi fac efectul, cel putin in primele 2-3 zile , motiv pentru care apelez la metode babesti si anume: baie cu apa fierbinte , ceai cu miere si lamaie, si infuzie cu apa si sare

    RăspundețiȘtergere
  26. iau un paracetamol, beau o cana de vin fiert, fac o baie fierbinte la picioare, ma bag in pat si a doaua zi nu mai am nimic, plec linistita la serviciu. cred ca e cel mai bun remediu impotriva gripei si a racelii. (elena cioinegel)

    RăspundețiȘtergere
  27. Am si eu cartea din imagine, cea cu plantele medicinale, si eu am rasfoit-o foarte mult, ori de cate ori aveam nevoie si intotdeauna am gasi ceaiurile adecvate.
    Apropo de durerea in gat: un galbenus de ou frecat cu o lingurita de miere de albina, apoi pun o cana de lapte caldut si o lingurita de unt. Amestecul obtinut il beau caldut de 3 ori pe zi si are efect.
    FB: Dorina Mariana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca as suporta galbenusul, as incerca si eu tratamentul...dar mult timp am tinut o cura cu oua de prepelite si am spus ca nu imi mai trebuie oua cat e pauza:))

      Ștergere
  28. Mananc sanatos fara prajelei si multe legume si fructe.Daca racesc prefer sa iau Echinaccea Capsule si Spirulina,multe ceaiuri si miere de albine cu lamaie cand ma doare gatul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O alimentatie corecta si echilibrata ne ajuta mereu.

      Ștergere
  29. Mananc lamai, multe fructe si beau ceaiuri:)

    RăspundețiȘtergere
  30. Multe multe ceaiuri cu lamaie, miere cate o lingurita in fiecare dimineata si seara! :)

    RăspundețiȘtergere
  31. multe ceaiuri cu miere si lamaie si bai fierbinti

    RăspundețiȘtergere
  32. fb: Andreea Bianca Şerban
    Mananc cat mai multe fructe bogate in vitamina C si nu numai.In fiecare dimineata incerc sa-mi beau ceaiul si ma imbrac adecvat.

    RăspundețiȘtergere
  33. de obicei nu folosesc decat prescriptia doctorului...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte bine sa avem grija sa trecem si la medic atunci cand o simpla raceala de sezon se transforma intr-o gripa.Dar cred ca preventia este foarte importanta si cu timpul organismul va fi fortificat si va face fata cu brio atunci cand este "atacat" din exterior de virusi, bacterii..etc

      Ștergere
  34. Ceauri cu lamaie si putina miere plus o baie fierbinte dupa parerea mea fac minuni ! Decat sa ne "indopam" cu medicamente scumpe si de multe ori ineficiente mai bine un ceai cald si sanatos !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este!Eu mai pun in apa fierbinte de baie, si un pic de sare.

      Ștergere
  35. Ceaiuri calde,bai fierbinti,miere si fructe cu vitamina C,hidratare si Osciloccocinum!

    RăspundețiȘtergere
  36. Utile sfaturi! Un somn bun si odihnitor poate ajuta la intarirea sistemul imunitar!

    RăspundețiȘtergere