miercuri, 19 decembrie 2012

Sanatate cu produse bio romanesti

Cu o usoara teama in suflet si in gand, dar cu speranta ca ma veti intelege, pentru ca mai toti tinerii au trecut prin astfel de momente, am acceptat propunerea celor de la Dacic Cool de a lua parte la noua campanie intitulata: Sanatate cu produse Bio romanesti.

De ce imi este greu sa particip la acesta campanie?Usor..pentru ca timp de 4 ani de zile, cat am fost in liceu, alimentatia mea a fost una foarte haotica, una bazata doar e produsele cumparate de la magazinnul din curtea "scolii" plin de dulciuri, produse de patiserie care de care mai dulci, cipsuri si multi multi hambugeri si cartofi prajiti.Cred (sunt sigura) ca multi dintre adolescenti inca mai cumpara si inlocuiesc mesele bogate in alimente sanatoase, cu aceste "nimicuri" care le gasim la tot pasul.
De parca nu era de ajuns ca eram foarte slabuta si cu o usoara anemie, am gandit ca daca sar peste unele mese, nu va fi o problema grava, si evident al slabit prea mult, desi nu imi doream, pentru ca deja corpul meu era cu mult mai usor decat trebuia.Asa ca alternativa a venit foarte usor, pentru ca era la indemana oricui, si anume: ignoranta si mancarea de tip fast-food.

Eu recunosc cu mana pe inima, ca la inceput imi era rusine sa spun ca refuz sa nu merg sa mananc in oras atunci cand prietenii imi spuneau sa ii insotesc, doar pentru ca ma asteapta mama cu masa calda, sau sa spun ca am mancat la pranz o ciorbita sau o supa calda facuta din legume proaspete, asa ca incercam sa ma integrez in acest nou "trend" alimentar, ignorand spusele acesteia despre cum voi suferi pe viitor, si cum ele imi fac rau.

Pranzul si cina s-a rezumat timp de 3 ani de zile numai la hamburgeri, pizza, shaorme, cartofi prajiti plus sucuri acidulate care desigur, pline de aditivi alimentari si de chimicale in portii industriale, nu faceau decat sa imi amageasca papilele gustative si creierul, cerand de fiecare data si mai multe, plus zahar, desi cu siguranta stomacul meu suferea si era in declin...dar ce imi pasa mie? Faptul ca puteam sa fiu acolo unde mancarea iese ca pe banda rulanta si este super gustoasa si aratoasa, mi se parea cel mai bun lucru din lume atunci cand nu aveam timp sa mananc acasa.De multe ori dormeam si pana tarziu, avand un program scolar ce se desfasura doar de la orele 12-20:00, asa ca micul dejun nici nu se punea in discutie!Trebuia sa ma imbrac, sa-mi pregatesc rapid chiozdanul, lectiile si sa plec.

Cam acesta mi-a fost ritmul timp de 3 ani de liceu,pana organismul meu a spus STOP si mi-a aratat urmarile acestui ritm alimentar haotic si plin de otravuri industriale.
Am ajuns la urgente, cu dureri puternice de stomac, cu arsuri, greturi si varsaturi, deshidratare, diaree si toate simptomele unei frumoase intoxicatii alimentare.Nu mai are rost sa va spun ce anume mi-a cauzat aceasta problema, cert e ca o luna de zile, am avut parte numai de injectii, de sacose de pastile, care sa ma puna pe picioare si de un regim alimentar gandit la perfectiune.A fost una din perioadele cele mai grele din viata mea, si dupa tot chinul tras, mi-am jurat ca imi voi schimba total stilul de viata, si cel mai important, alimentatia.

A fost una din alegerele cele mai bune pe care le-am luat vreodata, si acum ma gandesc cat de imatura si de neispirata eram in alegerea alimentelor.Ii dau dreptate mamei cand imi spunea ca voi suferi, si ca intr-o zi, imi vor rasuna in minte toate cuvintele si invataturile ei despre mancarurile din ziua de astazi si ca voi considera multe dintre sfaturile ei ca fiind foarte pretioase si de aur pentru sanatatea mea.

Din nefercire, toate acele decizii si acele obiceiuri alimentare proaste, au avut urmari, asa ca astazi  ma lupt cu o gastrita de toata frumusetea, cu intoleranta la lactoza, si cu o greutate subponderala, pentru ca organismul meu a fost efectiv dat peste cap si desi in timp am reusit sa imi revin, acesta nu mai asimileaza corect nutrientii.

Dar din fericire, acum sunt foarte atenta atunci cand imi cumpar mancarea, chiar si gustarile dintre mese.Am inceput sa apreciez cu adevarat mancarea facuta de mama, naturala, plina de legume proaspete plantate chiar de ea si de bunicii mei, branzeturile de la taran (desigur, aici este o mica problema cu du-te vino, pentru ca muti tarani, folosesc unele metode incorecte pentru ingrosarea laptelui, si pun diferite substante pentru grabirea unor procese si pentru o productie mai mare) si ceaiurile naturale, din plante culese chiar de mine, de pe marginea campului.

Cand ajung la supermarket sunt foarte atenta la produsele care ajung in carucior.Am invatat sa citesc etichetele si sa studiez ingredientele, indiferent daca este vorba de produse alimentare sau cosmetice, pentru ca sunt foarte atenta cu sanatatea mea acum, si cred ca nu este niciodata prea tarziu sa-ti schimbi modul de viata.

La piata mereu aleg legumele doar de la persoane si distribuitori de produse bio romanesti, pe care le consum cu incredere pentru ca stiu ca sunt bine alese, si intretinute fara hormoni de crestere, coloranti si aditivi.O dieta bazata pe produse bio si autohtone, este calea cea mai usoara de at proteja sanatatea pe termen lung.Produsele bio ofera sursa necesara de nutrienti pentru ca organismul sa nu sufere dupa deficitul unei anumite substante.

Incetul cu incetul am inceput sa exclud si zaharul din alimentatie.Acum ca este iarna, desigur, simt o nevoie mai crescuta de dulce, si de energie dar stiu ca dulciurile din comert nu sunt alternativa cea mai buna, asa ca inlocuiesc zaharul, cu mierea de albine BIO.

Borcanul cu amestecul din miere, catina, morcov, propolis si polen, a fost in aceea perioada din liceu abandonat in dulap, dar acum, sta la loc de cinste, pe masa, ca sa nu treaca nici o zi fara sa imi iau mica "doza" de doctorie naturala.

Dar in ziua de astazi este din ce in ce mai greu sa ne dam seama ce este cu adevar bio si ce nu.De multe ori imi pun intrebarea, de unde stiu sigur ca este bio?Faptul ca taranul vine imbracat in haine traditionale si isi prezinta produsele frumos, su b aceasta deviza, pentru mine nu este de ajuns.De unde stiu pe unde a zburat albina, sau daca amplasarea stupilor s-a facut corect si ca albina nu a umblat pe plante modificate genetic?De ce mierea de pe piata nu e considerata si ea bio?

Sunt multe intrebari si raspunsuri la fel de multe, dar explicatia vine usor din partea celor de la Apimond: mierea bio este obtinuta dupa reguli stricte,  atent controlata si certificata de organisme internationale specializate. In cazul mierii obisnuite, nu exista decat autocontrolul pe care si-l face producatorul.


Lumea Apimond inseamna pasiune pentru albine si apicultura, respect pentru mediul inconjuratos si pentru sanatatea consumatorilor, asa ca imi vine cu mult in ajutor atunci cand doresc produse bio realizate cu drag.

In magazinul online gasim atat produse apicole (miere de diferite tipuri, polen, painea albinelor) cat si produse cosmetice pentru infrumusetea tenului si a pielii cu ingrediente bio.

Pentru mine, alegerea produselor bio romanesti este evidenta.Imi doresc sa traiesc in armonie cu natura, si sa-mi mentin sanatatea!


Voi aveti grija de sanatatea voastra?Alegeti produsele bio romanesti?

6 comentarii:

  1. din pacate multi multi tineri din ziua de azi au o alimentatie haotica si dupa mai tarziu sau mai devreme toti platim pretul vietii dezordonate...bine ca te-ai oprit la timp si bine ca ti-ai dat seama ca nimic nu se compara cu o farfurie de mancare calda facuta acasa:)ador ciorbitele si supele...si mierea este ffff sanatoasa...eu imi prepar la micul dejun un bol de iaurt slab, adaug muesli si o lingura de miere si e superrr! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of Ramy, daca stii cat de mult iubesc acum supele si ciorbitele de orice fel:D
      Nu trece zi fara sa pap macar putin!
      Acum ca sunt la medicina, mi-am deschis bine urechile si sunt receptiva la multe lucruri si am invatat incetul cu incetul sa am grija de mine.
      Niciodata nu e prea tarziu pentru a schimba ceva.
      Te-am pupat!

      Ștergere
  2. felicitari pentru ca ai reusit sa schimbi alimentatia inainte sa devina si mai grav. am si eu o colega cu gastrita si stiu cat de greu ii este. Imi pare rau ca a trebuit sa treci prin asta ca sa schimbi alimentatia.
    si eu incerc sa pap cat de cat sanatos desi poate nu reusesc intotdeauna.. dar macar ma feresc de fast food.. :D

    pupici si sa fii sanatoasa :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A trebuit sa ma imbolnavesc tare ca sa imi dau seama ca imi faceam rau, dar acum e bine.Am un meniu demn de laudat acum si imi fac si singura papica..:)
      Chiar am ajuns sa cunosc foarte bine legumele care sunt sanataose, fara aditivi si ma declar mandra de mine:)
      Te pup!

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Asa si este!Cele doua sortimente de miere sunt un adevarat rasfat regessc!

      Ștergere