luni, 28 ianuarie 2013

De unde ne cumparam carti?

Stateam ieri de vorba cu o fosta colega de liceu, care a ales sa urmeze facultatea de Litere, si ne minunam cat de mult citeam in timpul scolii, pe sub banci, sa nu ne descopere profesorii ca preferam o lectura suplimentara decat ora acestora.

Erau vremuri frumoase, in care nu ne pasa de nimic, si profitam de timpul liber acordand o mare atentie povestilor de dragoste si romantelor gasite prin rafturile prafuite ale bibliotecii din oras.Faceam schimb de impresii, notam diferite citate importante si invataturi, participam la serile "citite" si la noile lansari.

Cand ni s-a oferit sansa de a face voluntariat in acest loc, ne-am simtit mai mult decat fericite ca putem petrece zile intregi descoperind comori ascunse printre sutele de coperti batrane si uitate...



Acum fiind la o facultate unde in mare parte activitatea mea se desfasoara strict intr-o anumita directie, este din ce in ce mai dificil sa aloc timp cartilor...pur si simplu nu am cand.Intr-o anumita perioada ma simteam chiar rusinata de faptul ca ultimele carti citite intregal, erau compendii de anatomie ori carti necesare pentru facultate.

Tin minte ca anul trecut, prin vara, s-a inschis anticariatul meu preferat, in care mai zaboveam intre orele de laborator si cursuri.A fost un moment trist, dar deopotriva fericit, pentru ca majoritatea preturilor au suferit mari modificari, fiind numai reduceri...
Am plecat dupa numai o ora, cu 3 sacose de carti, majoritatea pentru medicina, si altele de beletristica pentru prietenul meu care este un mare impatimit al lecturii.

Acum imi pierd mai mult timp pe net...am citit carti si online, nu zic nu, dar nu ma prinde deloc acest "trend" al cartilor virtuale.Nu numai ca ochii imi obosesc foarte rapid, dar nici lectura nu e aceeasi.....simt nevoia de a tine in propriile maini cartea, sa ii simt coperta, sa ii simt gravura si textura paginilor..

Dar cautarile mele nu au incetat, doar ca vizitele la librarii s-au mai rarit, dar au castigat mai mult spatiu magazinele online ...Cine a spus ca nu se pot gasi titluri interesante si povesti minunate si in magazinele online?E drept, unele nu sunt foarte bogate, si nici foarte diverse in perspectiva mea pentru ca majoritatea cartilor fie sunt nou aparute, fie sunt deja citite..

Anticariatele online mi se par cele mai potrivite pentru mine.Coltul Colectionarului mi-a dezvaluit un adevarat portal magic spre lumea cartilor.Deja am "rasfoit" prin multitudinea de titluri si stiu deja ce se va gasi in biblioteca mea cat de curand..Vreau sa citesc in intregime cartile lui Garcia Marquez (mi-au mai ramas putine ce e drept), autor care mi-a ajuns la suflet si in a caror cuvinte m-am regasit.

Voi de unde cumparati cartile?Preferati sa mergeti intr-o librarie, sau sa "click-uiti" titlurile online?



20 de comentarii:

  1. si eu mai citeam pe la scoala... dar mai mult in pauze.. :D hih
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi+a fost putin greu in liceu pentru ca am stat in prima banca..dar puneam cartea ori pe picioare ori peste ghiozdan si toata ziua stateam cu nasucul sub banca...

      Ștergere
  2. Imi revine gandul ca eu am fost prea cuminte! Nu citeam in timpul orelor care nu prezentau interes...:P
    Mi-ai trezit un dor de-acele vremuri!

    Raspunzand intrebarii tale: sincer, nu mai cumpar carti, nu beletristica! Decat daca le ofer cadou sau...cine stie ce situatie speciala sa fie! Biblioteca judeteana e sfanta pentru noi in aceasta perioada a vietii!:)

    Pupicei!

    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu ii fac des cadou prietenului meu carti.El iubeste lectura mai mult ca mine, deci este o surpriza placuta pentru el...desigur, pentru mine e un chin, pentru ca mereu sunt atenta sa gasesc ceva care sa il surprinda cu adevarat dar care sa si merite investitia.
      Te pup dulce Ilda!
      Iti multumesc pentru vizita!

      Ștergere
  3. Nu mă ascund după deget şi recunosc,nu prea îmi iau cărţi.Ce tot zic eu, nu îmi iau deloc cărţi. De am chef de citit, bibliotecă. Mai greu cu facultatea că ţi se vâra atatea cursuri pe gât că-i minune când mai ai timp şi de ceva lectură personală.
    Şi mă disperă toată treaba cu orice pe calculator. Sau na, Ipad sau smartphone. Că-i la modă. Oi fi eu cu tehnologia şi toate cele, că deh, sunt la facultate de profil, dar chiar să ne punem tot pe suport electronic? Când-i aşa calumea să răsfoieşti o carte, pui un semn improvizat din nu ştiu ce bazaconie mai găseşti la îndemână. Şi se mai plâng unii că-şi strică vederea. Apăi la birou - calculator, acasa - calculator/ laptop, la facultate la fel, în timpul liber - laptop/calculator/tabletă + telefon mobil. Mă şi mir că nu se dau ochelari de vedere în pungile de cereale sau pufuleţi.


    ()__() pupici si imbratisari
    (> – <)
    ( u u ) Andreea @ www.blograndeea.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce amuzanta esti..Mi-a fost dor de tine!:)
      Da, cam asa e in ziua de azi.Tohnologia a reusit sa le inglobeze pe toate si multi uita adevarata placere de a rasfoi o carte..

      Ștergere
  4. Am reinceput sa citesc .Imi plac cartile din seria "Cocktail " (Editura Humanitas ) si "Chic" (Editura Polirom) .Cumpar doar online si majoritatea le imprumut de la biblioteca .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu am fost deloc fana a acestor carti, dar le-am citit.Nu m-au impresionat dar au fost o lectura usoara pentru weekend :)

      Ștergere
  5. Cititul este o practica rara la mine, in liceu imi petreceam timpul in biblioteca v a urechea, era pretios. Scrisorile lui Napoleone in spaniola si multe alte carti de dragoste imi bucura sufletul. Sotul meu nu are rabdare sa citeasca, insa ii place sa ii citesc. Cand citesc simt mai bine cartea, incerc sa intru in pielea personajelor, ma simt ca-ntr-o piesa de teatru radiofonic. Din pacate trebuie "sa ma paleasca cheful" ca sa pot citi fara sa ma gandesc la alte lucruri. Ma ia pe neasteptate, face parte din putinele lucruri pe care le fac din impuls si fara planuri.

    Pupici!
    Imi place foarte mult headerul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In liceu am citit foarte multa literatura universala.Mi-a fost destul de greu sa ma identific cu un anumit personaj si sa-mi gasesc autorul preferat intr-un timp scurt pentru ca niciodata nu am cautat un anumit tipar, dar cel care si-a castigat un loc special este Eliade.M-a impresionat placut si este unul din scriitorii romani pe care ii apreciez cel mai mult.

      Ștergere
  6. De cumparat de la ambulatorii care-si vand cartile personale, sunt cativa si am de unde alege si pretul este acceptabil. candva aveam abonament la biblioteca, dar acum nu am mai avut timp :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ce bine ca mi-ai adus aminte de vanzatorii ambulati..:D
      Am avut ocazia sa gasesc la ei carti pe care le cautam de foarte mult timp.

      Ștergere
  7. Imi place sa cumpar carti din librarii, cand am timp ( e drept foarte rar)intru in librarie si rasfoiesc carti si ma bucur cand imi cumpar cate o carte buna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu prefer sa citesc de pe net uneori recenzii pentru a-mi face o parere exacta despre continutul cartilor pe care vreau sa le cumpar,dar de obicei stiu pe ce anume sa ma axez si alegerile nu sunt deloc dificilie.

      Ștergere
  8. carti online ?nee cee aia ...? o carte sanatoasa..sa o tin in mana sa ii rasfoiesc paginile.Citeam si eu,,dar acum din pacate nu prea mai am timp.sau poate as avea..dar nu mai am rabdare

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e Andreia!Si eu ma simt ciudat cand sunt nevoita sa lecturez online..nu sunt deloc atenta si nu reusesc sa ma concentrez asa cum ar trebui, de asta prefer sa am un creion si cartea in mana pentru a intelege totul.

      Ștergere
  9. Nici eu nu pot citi carti online. Prefer sa le cumpar atunci cand vreau sa citesc ceva.Le cumpar din librarii.Merg prin librarii si daca imi place ceva cumpar.Din pacate in ultimul timpul nu mi-am mai cumparat nici o carte din cauza timpul care parca trece din ce in ce mai repede

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e, timp sa fie pentru citit!M-as afunda cu totul in carti, dar acum singurele pe care le deschid sunt cele dedicate studiului indeaproape a medicinei ..

      Ștergere
  10. Cred ca sunt prima care spune da cartilor electronice ... da, e obositor, dar in mod ciudat ma captiveaza - mai degraba adorm cu cartea cartonata in mana decat cu laptop-ul in brate (Si acum am deschisa una :)
    Si am ajuns o fana a cartilor audio - scutesc ochii si pot sa ascult facand altceva.
    De cumparat carti din librarii - rar. Am cumparat din anticariate si am citit de la diverse biblioteci in timpul liceului si a facultatii.
    Lecturi frumoase tie si prietenului tau!

    RăspundețiȘtergere