miercuri, 13 februarie 2013

Primele impresii din Belgia

Iata ca am ajuns cu bine (drumul cu avionul m-a terorizat putintel, fiind my very first time:) ), si astazi, desi tarziu, si sarind peste postarea de Sunday Post in care trebuia sa va povestesc cum s-a scurs prima saptamana aici, va scriu primele impresii din acest nou taram :)


Desi am mai bine de o saptamana de sedere nu am foarte multe de povestit.Vremea este extrem de capricioasa si nehotarata, in asa fel incat, trebuie mai mult sa stau in casa, nefiind chiar obisnuita de felul meu sa umblu prin ploaie.

Dar oamenii de aici nu au nici o problema in acest sens si sunt chiar obisnuiti, si sper sa imi fac si eu putintel curaj sa scot si eu umbrela la inaintare si sa-mi fac drum printre suvoaie si ninsori, pentru ca deh, ce credeati, ca ploua tot timpul?Pai nu chiar, mai si ninge, si mai e si soare si mai e si vant si iar ploaie...cam asa isi face aici de cap vremea cu rabdarea mea si cu sanatatea.Nasucul a inceput deja sa dea semne de razvratire si sper sa nu ma prinda vreo gripa.Nici nu am venit pregatita pentru raceala...

Si cum trecem peste vreme, si o lasam sa isi faca de cap, va spun ca aici am descoperit niste oameni foarte deosebiti si total diferiti de romanii nostri.SUnt foarte comunicativi si binevoitori.
M-am simtit usor debusolata in primele zile, fiind o persoana mult mai retrasa de felul meu, si astfel ca primul contact cu cei de aici, a fost un impact puternic, dar care m-au facut sa mai scot nasucul din carapacea mea si sper sa fie asa si pe viitor.

Sper sa nu ma intelegeti gresit, nu sunt o persoana rece, dar avand in vedere ca in tara la noi, romanii care defapt si de drept ar trebui sa fie intelegatori unii cu altii, m-ai tare m-au dezamgit si m-au facut sa fiu cu mult mai retrasa si sa imi vad de propriul interes, acordand mai putina atentie celor de langa mine.

Si totusi, cel care sufera cel mai mult de cand am ajuns aici este parul meu....apa de aici este foarte dura si calcaroasa, si desi incerc sa il mentin pe linia de plutire, acesta nu reuseste sa faca fata apei.Este mai tot timpul uscat, se electrizeaza mai tare decat de obicei, si varfurile..arata dezastruos!Niciodata nu am avut asemenea "simptome" si sper sa remediez situatia.

In rest, totul este ok.Inca astept sa ma obisnuiesc cu noul meu loc si cu limba franceza, pentru ca am uitat sa va spun ca desi in liceu am avut numai laude si note de 10 la materiile de limba franceza si engleza, aici, franceza pe care eu am invatat-o abia daca se poate pune in aplicare.Ma chinui destul de mult sa ii inteleg, si avand in vedere ca ma aflu intr-o zona cu dialect, imi va fi si mai greu....dar sunt ambitioasa si stiu ca voi reusi sa vorbesc in curand fluent :)



Cam atat dragele mele...timpul parca zboara aici.Am foarte multe proiecte care sunt aproape finalizate, si sper ca saptamana de acomodare s-a incheiat, si sa pot reveni la normal.Zilele urmatoare ma voi ocupa exclusiv de blog!

Va doresc o seara frumoasa!

38 de comentarii:

  1. iti doresc sedere placuta si sa inveti cat mai repede franceza :D ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Flori!
      Chiar imi doresc sa invat franceza cat mai bine!Mereu mi-au placut limbile straine si imi pare bine ca acum pot exersa :)
      Te pup!

      Ștergere
  2. Chiar asteptam postarea aceasta :)
    Poate data viitoare vei face si cateva poze.:*****

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alexandra, daca stiam, o editam de mai devreme, dar adevarul e ca nici timp nu am avut si uneori nici frazele nu mi se formeaza in gand.Am zero inspiratie uneori, dar si cand ma paleste, pix sa am la indemana ;))
      Te pup!Si da, o sa revin cu pozici cand o sa gasesc si ceva interesant de pozat pentru ca in mare parte, strazile de aici seamana unele cu altele.Am inteles ca ar fi ceva frumos aici si mi-a promis cineva ca ma va duce sa vad cand va fi putintel mai cald..

      Ștergere
  3. Buna Ana,
    Te asteptam si cu alte vesti bune, poze, multe poze :P
    Experiente frumoase si numai bine, pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Mihaela!Multumesc!Sper sa pun si eu aparatul in functiune zilele acestea desi multe lucruri interesante nu am de pozat..Te pup!

      Ștergere
  4. Buna Ana, n-ai vrea sa scrii o postare si despre primul tau zbor cu avionul? :P
    Eu nici macar n-am ajuns vreodata intr-un aeroport :). As fi f. curioasa sa o citesc. :) Please, please! :)
    Si chiar te rog sa mai scrii postari despre orasul in care ai ajuns si diversele intamplari prin care o sa treci... in masura in care pot fi relatate. :)
    O sa locuiesti pentru multa vreme acolo? pot sa intreb cu ce ocazie in Belgia? pentru studii cumva?

    Oricum ar fi, sedere cat mai placuta si sper sa te acomodezi cu limba cat mai curand!!
    Pupici.:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreea, nu as avea foarte multe de povestit in ceea ce priveste zborul cu avionul pentru ca pentru mine nu a fost nimic special.E ca si cand ai merge cu un tren (pentru ca este in permanenta zgomot de la motoare presupun) doar ca nu te zgaltaie nimeni, decat daca intampini turbulente (care de asemenea sunt foarte usoare).
      Mama mea mai sperioasa din fire m-a speriat degeaba, pentru ca decolarea este foarte usoara, nu o simti, ci doar aterizarea un pic mai zdruncinata, pentru ca ajung rotile avionului in contact cu pamantul.Si asta e cam tot...
      In mare parte drumul a fost plictisitor pentru ca 2 ore si jumatate le-am petrecut langa niste necunoscuti, si afara a fost innorat asa ca nu am putu vedea mare lucru pe geam :)

      In Belgia voi ramane pana cand imi doresc eu.Nu am plecat la studii, desi nu e imposibil acest lucru.Vooi lua o decizie in luna iulie, insa nu cred ca as putea ramane aici in Belgia pentru ca nu o consider "acasa" si nu cred ca mi-as putea gasi locul.
      Te pup dulce si iti multumesc pentru vizita si pentru comentariu :)

      Ștergere
  5. Multumesc pentru raspuns. ;) Si eu-s cam sperioasa din fire,de aici si curiozitatea legata de calatoria cu avionul.:) Merci pentru detalii. Daca mai faci poze cu orasul pe viitor, pls insereaza-le in postari. E super fain cand vedem si cadre.;)
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am facut cateva pozici insa nu am reusit sa surprind ceva important.Doar cadre pentru familie pe care nu le voi posta.Pupici!

      Ștergere
  6. lovely blog! would you like to follow each other? let me know!

    RăspundețiȘtergere
  7. O sa te acomodezi rapid! Asa am patit si eu cand am plecat la facultate in alt oras, toata lumea vorbea in alta limba in jurul meu si ma simteam un pic ca un intrus :)) Vei invata si limba, cel mai bine o inveti cand o auzi si exersezi tot timpul :) Mult succes in continuare, Ana! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai greu imi este ca se vorbeste in dialect, si ma chinui sa inteleg, dar cu timpul o sa ma obisnuiesc desigur.Nu e greu, si in plus, imi si doresc sa invat mult mai bine limba franceza.
      Multumesc mult pentru cuvintele tale Gabriela.Te pup dulce!

      Ștergere
  8. am incredere in tine si stiu ca o sa vorbesti fluent in cel mai scurt timp.
    ma bucur ca ai impartasit cu noi primele impresii si primele poze.
    Asteptam mai multe :D:D
    pupici si multa rabdare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa le vezi zilele acestea.
      Problema e ca daca a tot plouat, nici nu am scos aparatul din geanta.Am inteles ca pe weekend se anunta soare, si o sa profit.
      Te pupacesc!

      Ștergere
  9. Curaj :)

    Merci tare mult de cuvinte frumoase.

    Te pupic si sa ai o zi romantica,

    Nico

    www.nicoleta.me

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Nico pentru vizita!
      Te pup si iti doresc si tie o zi cat mai frumoasa si fericita!:)

      Ștergere
  10. Sedere placuta si ca mai multe experiente frumoase!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  11. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  12. Acsinte Lorena Isabela15 februarie 2013, 10:36

    Foarte frumos <3

    RăspundețiȘtergere
  13. Aha...deci Belgia era! :)
    Sora mea a locuit cam vre-un an in Belgia si i s-a parut foarte frig tot timpul...vremea frumoasa se ivea destul de rar... :)
    Oricum,sper sa te adaptezi cat mai bine. :)
    Astept poze cu imprejurimile... ;)
    Pupici! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat Gina, mai tot timpul este frig...
      Cand prind soare profit la maximum, dar oricum, cei de aici nu sunt la fel de pretentiosi ca mine si toata ziua sunt pe strazi.
      Te pup!

      Ștergere
  14. Ah, am ratat postarea aceasta, dar ma bucur totusi ca am reusit sa o citesc, o asteptam! Ma bucur sa vad ca ai ajuns cu bine, eu sper sa fie o experienta frumoasa pentru tine, mi-ar placea si mie sa pui poze de prin locatiile pe unde ajungi si sa ne mai tii la curent cu sirul intamplarilor de acolo...
    Te puuuup!!! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simo, multumesc!
      Problema este ca nu am foarte multe de pozat...cel putin, nu inca.Este urat afara, trotuarele ude, si astept cateva raze de soare, si atingerea primaverii si copacii inmuguriti.
      Voi reveni desigur cu imagini dar nu as vrea sa public foarte multe, pentru ca este o experienta personala.
      Dar vom mai vorbi pe mail si o sa-ti arat mai multe atunci.
      Te pup dulce!

      Ștergere
  15. :) M-am bucurat sa vad ca ne dai vesti!
    Din ceea ce spui, se intrevad experiente frumoase; trebuie doar sa fii curajoasa, sa ai incredere in tine si rabdare; am convingerea ca iti va fi bine si in ceea ce priveste limba vorbita in dialect!
    Imi pare rau de nasuc si de pletele zburlite :), dar m-am bucurat ca ai intalnit oameni deschisi!
    Te asteptam cu poze si cu multe povestiri!
    Nu ai vrea sa tii un jurnal al acestei experiente? Sigur ar prinde acest tip de postare!

    Te pup, Ana!
    S-auzim de bine!

    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ilda, as vrea sa postez doar putine vorbe despre aceasta experienta.Nu as putea tine un jurnal pentru ca m-as putea confesa in acest mod pe blog, insa daca vrei sa vorbim, ma gasesti pe mail oricand.Prefer sa las pe blog doar putine amanunte despre aceasta calatorie din motive personale, sper sa ma intelegi.
      Te pup dulce Ilda!Si iti multumesc pentru aceste vizite placute si pentru toate cuvintele frumoase!
      Imi pare atat de bine ca Anda ti-a dat acordul pentru a scrie pe Lavender Thoughts...Va pup din nou pe amandoua!

      Ștergere
    2. :) Inteleg perfect si, fireste, iti respect decizia! Imi pare rau daca am gafat cumva, nu am vrut sa comit o indiscretie!
      Ma voi bucura de tot ceea ce vei dori tu sa comunici in legatura cu aceasta calatorie!
      Si eu iti multumesc pentru cuvintele frumoase si pentru incurajari! Conteaza mult pentru mine...:)

      Pupicei si de la noi!

      Ștergere
    3. Nu e nici o problema Ilda!
      As vrea ca unele aspecte sa nu fie publicate aici, din motive de siguranta :)
      Dar oricand doreti, vorbim in particular, nu e nici o problema.
      Te pup!

      Ștergere
  16. Sper sa te acomodezi repede acolo si sa reusesti sa inveti franceza :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. SI eu vreau sa invat franceza!Am inceput sa ciulesc urechile si sa mai prind ceva ceva
      :)
      Te pup Carla!

      Ștergere
  17. Belgia e o tara frumoasa, plina de ciocolata. Daca si oamenii sunt precum ciocolata (si aici scot din context ciocolata amaruie) atunci ma bucur.
    Limba franceza e o limba cu care eu nu reusesc nici cum sa ma impac. La fel ca tine, in timpul anilor de scoala consideram ca ma descurc destul de bine dar nu e deloc asa. Cum in facultate nu dau decat de engleza, e clar ca nu mai stiu aproape nimic.
    Oricum eu iti tin pumnii, primele saptamani sunt mai dificile. Acomodarea cu un nou stil de viata, o alta limba, alti oameni... o alta lume, practic.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  18. Ehe ,asteptam poze cu tine ,cu locul...tot ce se poate poza :))

    RăspundețiȘtergere
  19. Pozeee poze multe poze :D
    Sper ca ai mancat ciocolata de acolo pentru ca este divina!
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  20. bine ai venit printe noi.

    Sfaturi pt o rapida integrare in Belgia:
    1. fa sport. Aceasta iti va pune sangele in miscare, si evident tolera mai bine temperaturile. Cu program, si respecta-l.
    2. ia-ti geaca de ploaie cu gluga. Dechatlon.
    3. iesi afara ritmic, indiferent de vreme. Va ajuta la moral.
    4. inscrie-te cat mai curand posibil la un curs de limba, la nivelul tau, sunt organizate de comuna, sau de universitati. Astfel vei avea sansa sa fii printre oameni fix in situatia ta, cu acelasi nivel de limba, vei vedea ca noi romanii suntem rusinos de lenesi si demoralizati in comparatie cu efortul care il depun cele 2 japoneze care le am acum colege de scoala, pt a prinde limba franceza.
    5. cauta si studiaza fiecare loc din oras. Ai timpul asta, profita!!!! printeaza o harta, si iesi zilnic, alt undeva.
    6. In Namur am fost o singura data, sus la castel. E SUUUPEEEERB!!!
    7. ia-ti bicicleta. Fie inchiriezi, vezi ca sunt centre, fie cumperi una la muna a2a, iti da o libertate deosebita. Aici biciclistii sunt respectati ca membri in trafic, iti iei casca si haina refrectorizanta de ploaie, cu gluga, si poti parcurge orasul dar si in afara.
    8. Du-te imediat sa iti rezolvi actele, la comuna. Dureaza, e birocratie, dar eu am primit multe informatii de la comuna - i-am intrebat pana si de cursuri de limba, de gradinite, de asistenta medicala, aveau pliante si mi-au explicat frumos in engleza dar si in franceza, vorbeau rar.

    Daca mai ai indoieli/intrebari, spune.

    RăspundețiȘtergere