duminică, 17 februarie 2013

Probleme in decor

Daca sunteti dependente de programul tv ca si mine, stiti ca in fiecare dupa amiaza, pe TLC se gaseste o sumedenie de emisiuni dedicate celor neinspirati si cu probleme financiare, care doresc sa-si reamenajeze casa, insa nu stiu cum.

Preferata mea insa inca de la inceput a fost Probleme in decor.Titlul este usor sugestiv: un cuplu, decide sa-si imbunatateasca traiul si aspectul casei.
Problema: doar unul din parteneri are voie sa faca toate schimbarile din interiorul locuintei, in timp ce celalalt, va sta deoparte si va afla rezultatul final doar la sfarsitul celor 30 de zile alocate schimbarilor.
Ati putea spune ca e usor, dar ce facem atunci cand partenerul nostru dragelor, este cel ales pentru aceasta experienta?Eu cred ca mi-as pune mainile in cap!

Desi suntem de mult timp impreuna, si as putea afirma ca ma cunoaste in totalitate, probleme legate de alegerea mobilierului, culoarea peretilor, si a accesoriilor mereu vor aparea, pentru ca fiecare este adeptul unui stil anume si imbinarea celor doua se poate cere destul de anevoioasa, lasand in urma certuri, dezamagiri, compromisuri.

In copilarie mereu am fost rasfatata casei si considerata o printesa, fiind singura fata a intregii familii.
Tata, care a vrut mereu sa am tot ce imi trebuie, mi-a amenajat camera cum a stiut el mai bine, si evident, mi-a fost greu sa ma despart de camera mea atunci cand am plecat la facultate.


 Am renuntat cum s-ar spune, la un regat al povestilor, cu zane si flori, pentru o camera de camin cu gandacei si mult mult zgomot, insa spre surprinderea mea, m-am adaptat intr-un timp foarte scurt, si acum cu greu simt lipsa celor de acasa, poate si pentru ca fetele din camera, mi-au oferit caldura si sprijinul de care avem nevoie in acele momente in care ne despartim de cei dragi si de locul nostru.




Si pentru ca m-am gandit, pe baza acestui serial si cu faimoasa replica din Vrajitorul din Oz : There's no place like home! in gand, cum as amenaja casa visurilor mele, m-am si apucat de facut liste, de strans imagini, idei, am alcatuit un chestionar, palete de culori, deci in mare parte, am strans materiale necesare pentru ca atunci cand vom decide sa ne luam locuinta noastra, sa ne fie mai usor sa hotaram cum va arata interiorul spatiului in care vom locui.Mi-ar placea sa fie totul romatic, in culori pastelate si linistitoare, cu elemente simple si feminine..


                         Am uitat ceva?!...Da!sa cer parerea partenerului. si sa renunt la roz?!..

Mi-am dat seama ca am o serie de piese de mobilier la care nu putem renunta.Sunt si folositoare dar si dragi noua, avand o mare insemnatate emotionala, deci marea majoritate a accesoriilor din camere le vom alege in asa fel incat sa le poata scoata in evidenta frumusetea naturala si detaliile frumos lucrate.

Mereu mi-au placut camere luminoase, in culori calde si pale, care sa aduca un parfum retro si vintage locuintei, asa ca prima oara ne-am indreptat spre alegerea perdelelor si a draperiilor, pentru ca sunt accesorii definitorii care imbraca frumos locuinta, oferind intimitate, si ajuta la filtrarea corecta a luminii, astfel ca am decis: vom avea si perdele dar si draperii, avand in vedere ca atat dormitorul cat si sufrageria sunt situate pe partea sudica si soarele mereu va bate mai intens si intreaga zi.

Deci avem nevoie de o perdea intr-o nuanta deschisa si diafana, de preferat din materiale cat mai usoare, fie organza, voal, fie un in foarte fin si atent lucrat, de culoarea untului, ori alb, ori roz (ups, am uitat sa ii spun de roz!).


La alegerea draperiilor e usor.Avem nevoie de draperii sau jaluzele din aceeasi gama cromatica cu perdelele, dar cu cateva tonuri mai inchise , sau dimpotriva,,  o culoare diferita care sa contrasteze in mod placut cu perdelele ori pur si simplu, o culoare neutra, discreta.

Draperiile sunt foarte utile in incaperile insorite, deoarece, in timp, razele soarelui, chiar si filtrate de geamuri, deterioreaza si decoloreaza covoarele, parchetul si mobilierul.


O intrebare frecventa este daca ar trebuie sa cumparam acelasi tip de perdele sau draperii pentru intreaga casa, sau daca sa le alegem in modele si culori diferite pentru fiecare incapere.Totul ramana insa la latitudinea voastra, pentru ca organizarea locuintei depinde doar de voi.
Eu cu siguranta voi opta pentru stiluri diferite.De exemplu, mi-as dori ca bucataria sa comunice si sa fie in acelasi stil cu bucataria, asa ca voi alege draperii si perdele din aceeasi gama, iar pentru dormitor, voi alege perdele si draperii care sa se potriveasca cu atmosfera din interior.

Si in timpul zile, imi place mult sa le prind cu inele sau diferiti magneti, panglici simple de saten ca sa las lumina sa intre in camera.

Pentru ca spatiul sa fie unitar,si sa fie cat mai placut ochiului, sa nu uitam de covoare si traverse, care sa se asorteze sau sa contrasteze cu perdelele si mobilierul.De exemplu, daca mobilierul este negru sau in nuante de maron inchise, perdeaua si covorul trebuie sa fie alese in tonuri cat mai calde si deschise daca nu dorim ca spatiul sa arate intunecat, si invers: mobilier deschis la culoare cu un covor intr-o culoare intensa.


Indiferent de ceea ce cautam, covoarele sunt o alegere simpla.Este unul din elementele care formeaza o conexiune intre piesele de mobilier si ajuta la formarea unui aspect omogen al incaperii.
Culoarea covoarelor si a traverselor trebuie sa fie totusi in concordanta cu nuanta peretilor si a tapetului dar si cu cea a perdelelor si a restul accesoriilor din camera pentru a nu se forma o discrepanta sau sa dam un aspect haotic si incarcat.

Cam atat deocamdata.Momentan totul este usor, pentru ca in mare parte, stiu pe care stil sa ma axez, si cum sa imbim toate elementele, pentru ca am alaturi de mine un ajutor de nadejde: mama!
Dar desigur toate acestea ar fi imposibile daca nu ar exista si magazinele online si site-urile de pe care sa-mi iau inspiratia si ideile, precum este Atria, un loc unde pot gasi tot ce caut, exact pe gustul meu.


Data viitoare vom vorbi putin si despre alte incaperi, in care petrecem cel mai mult timp, sau cel putin eu o fac!Si acum spuneti-mi, voi ce culori alegeti pentru camera de zi si pentru domitor si cum potriviti toate aceste elemente in camera?Alegeti doar o perdea simpla, sau combinatii cu draperii?


13 comentarii:

  1. Zău că mi-e groază să mă gândesc la asta. Că-s mai schimbătoare şi e posibil să mă plictisesc repede de un anumit aspect. Dacă aş sta singură cred că ar fi mai greu. Dar cânt eşti cu altcineva zic eu că-i mai uşor. Pentru că vin idei din mai multe surse. Şi se găseşte până la urmă un rezultat care să mulţumească pe cineva.
    Şi oricât mi-ar plăcea mie o cameră pastelată, cu trandafiraşi, culori pastelate şi materiale diafane dacă ar fi cazul să locuiesc cu iubitul, soţul... aş renunţa la preferinţele de genul. Că mi-o fi plăcând mie dar trebuie şi celălalt să se simtă în elementul lui.
    Probabil pentru dormitor aş alege elemente care să facă spaţiul mai primitor. Iar sufrageria... ceva mai stilat. Am o viziune pentru o cameră exclusiv în alb şi negru cu anumite accente colorate. Roşu cel mai probabil.

    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti dai seama ca si eu as fi vrut tapet pe pereti cu trandafiri sau diferite paternuri, dar trebuie sa fiu cu picioarele mai pe pamant, ca doar nu locuiesc singura.O sa pastrez totusi trandafiri in vaze si pe tablouri.Cred ca imbinam asa cel mai bine si placut cele duua stiluri.
      Te pup!

      Ștergere
  2. eu locuiesc intr-un apartament destul de mic, facut din doua garsoniere. iar camera mea e micuta si nu am multa mobila, dar jur ca niciodata nu e nimic in acelasi loc :D am facut prostia sa-mi pun jaluzele verticale si acum le urasc. vreau perdele dragute, sa-mi incalzeasca micuta camera. orice ai alege, important e sa te simti tu bine :)

    xoxo, Raluca
    http://blackeyedstyle.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu am suportat niciodata draperiile verticale!
      Ma simt ca intr-un spital sau intr-un birou cand le vad si nu ma pot relaxa deloc.Acum am in sufragerie perdele de culoarea untului simple si cu draperii de culoare aurie.Arata super si cand e rece arfara, lumina se transforma ca intr-o raza de soare prin materiale si ma incalzeste :)
      Te pup!

      Ștergere
  3. eu una pot merge linistita pe mana sotului :)) uneori are gusturi si ideei mai bune ca mine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi-ar fi putin frica..ma gandesc sa nu care cumva sa transforme tot apartamentul intr-un loc destinat masinilor si a jocurilor.Ce sa mai spun, inca a ramas un copil!
      Te pup!

      Ștergere
  4. Hey! Your blog is awesome and you have beautiful pictures!
    Would you like to follow eachother? just let me know :)

    xoxo ♥

    RăspundețiȘtergere
  5. La fel gandeam si eu..."gata cand ne cumparam casa noastra deja stiu ce vreau"WRONG!!!! Numai pentru faianta din baie mi-au trebut 5 saptamani sa ma hotarasc si cand am cumparat ceva in final, ma rugam sa imi placa.Cu usile de interior la fel,defapt cu absolut tot ce am cumparat a fost aceeasi incertitudine.Eu stiam ce vroiam dar parca acolo la fata locului nimic nu imi mai placea nimic
    Tot ce pot sa iti urez cand ai sa faci pasul este : RABDARE SI CALM!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu cum e...ne-au trebuit si noua mai bine de o luna sa gasim usile potrivite stilului nostru si care sa se potriveasca si cu parchetul..un chin :)
      Te pup!

      Ștergere
  6. Este usor pana la proba practica :)
    Am invatat ca pot combina culori feminine cu imprimeuri masculine asa reiese o casa de cuplu. E greu sa imbini totul si sa nu lasi nimic la o parte. Avem si un program in care coloram lucrurile pentru a ne ajuta cu imaginea de ansamblu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu aleg draperii si perdele de culori diferite pentru fiecare camera.De exemplu in dormitor am lavabil albastru deschis si jaluzele realizate din doua nuante de albastru (una mai deschisa si una putin mai inchisa), iar in sufragerie am perdea pe galben, auriu.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua. Stiti cumva care este titlul original(in engleza) a emisiunii probleme in decor? Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere