sâmbătă, 6 aprilie 2013

Ingrijirea parului deteriorat

Va spuneam mai de mult in aceasta postare ca am mare grija de parul meu si ca sunt foarte atenta cu produsele pe care le folosesc.Am scalpul extrem de sensibil, si firul de par este subtire si pisicos, si nu se aranjeaza deloc usor precum ati crede.Mai mereu este nevoie sa apelez la "arme" puternice precum un fixativ  combinat cu o mana sanatoasa de spuma, si daca am noroc, va rezista poate o seara intreaga.Dar nu am nici o garantie...In seara balului de absolvire a liceului, am avut in gand sa imi las parul liber (ca doar am cu ce ma mandri) si sa imi fac doar nite bucle lejere.Va dati seama ca a trebuit sa imi fac parul pe ultima suta de metri pentru ca altfel as fi avut de refacut buclele, pentru ca imediat se lasau.Evident, parul meu cel frumos, a avut bunavointa de a arata decent doar 2 ore (cat a durat prezentarea, discursul si o mica activitate), si apoi s-a lasat, luand o forma ciudata, deloc draguta si toata seara m-am chinuit cu el pentru a arata ok in poze.

Acum insa, am inteles ca totul tine de produsele pe care le folosesc.Cum va ziceam, inainte nu eram atat de preocupata de aspectul parului, si nici nu detineam prea multe cunostinte in domeniu.Poate ca totul a inceput in momentul in care, dupa prea mult purtat in simpla coada de cal, firele au inceput sa se rupa (la locul de prindere din cauza elasticelor prea puternice) si parul sa arate uscat, tern si mereu fata viata, la care adaug si probleme cu matreata.

Sfaturile unor prietene, si articolele de pe internet dedicate ingrijirii parului cu probleme, m-au ajutat sa detin astazi un par sanatos, lung si care se coafeaza usor.

(poza este facuta in luna Septembrie a anului 2012.In prezent nu am nici o poza recenta, insa va pot spune doar ca este putin mai lung decat in aceasta imagine cu jumatate de palma)


Astazi voi ncerca sa va prezint cateva dintre produsele pe  care eu le folosesc, cat si sfaturi pentru ca parul vostru sa arate superb.

Primul pas si poate cel mai important, este intelegerea caracteristicilor firului de par pe care il detineti.Pe baza acestora, va puteti da seama ce produse pentru ingrijirea parului vi se potrivesc, si nu mai trebuie sa pierdeti multe ore citind etichetele sampoanelor sau a balsamurilor prezente in supermarket-uri/farmacii/magazine.
Cum eu detin un fir de par subtire, alunecos, cu tendinta de ingrasare si lipsit de volum din cauza lungimii sale, imi caut mereu produse care sa fie light, insa care sa nu imi usuce scalpul.

Insa ce este parul deteriorat si cum il recunoastem?
Primele simptome ale unui par deteriorat vizeaza pierderea stralucirii, a supletii si a elasticitatii.Cand un fir de par este slabit, acesta se rupe mult mai usor.Structura sa externa isi pierde pelicula adipoasa care serveste drept invelis protector invizibil, si astfel parul se deterioreaza, devenind aspru, si cu varfurile despicate.
Un par deteriorat se va incalci des si va fi greu se coafat.

Ingrijirea parului trebuie sa reprezinta o etapa importanta a rutinei noastre de frumusete. O alimentatie echilibrata si o ingrijire regulata constituie reguli fundamentale de ingrijire. Daca parul tau este foarte deteriorat, in special la varfuri,  este recomandat sa  vizitezi mai intai un stilist, pentru a tunde suvitele despicate. Utilizeaza, in continuare, produsele adecvate de ingrijire, pentru a preveni deteriorarea avansata a firelor de par.Spalarea cu un sampon obisnuit nu reprezinta un pas suficient pentru ingrijirea adecvata a parului. 


Sigur ca poti incerca diversele sampoane, balsamuri si masti de par care promit sa refaca, dupa cateva folosiri, parul deteriorat. Insa, oricat de bine ar suna promisiunile din reclame, parul degradat NU poate fi reparat. Poate fi facut sa arate mai bine, dar nu poate fi reparat, asa cum vedem in reclame. Cuticulele distruse nu se mai refac niciodata complet. Singura solutie este sa astepti ca parul sa creasca, apoi sa ai mai multa grija de el, respectand anumiti pasi esentiali ce iti vor reda vitalitatea si supletea parului.

Incearca dupa fiecare samponare, sa aplici o masca nutritiva, care sa iti hraneasca firul de par in profunzime.Aceasta trebuie lasata ca actioneze timp de cateva minute, dupa care poti clati cu apa calda excesul.Dupa aceasta operatiune, poti continua cu aplicarea unui balsam de par.

Eu recomanda gama de produse L'oreal Professionel.Pentru mine aceasta gama nu reprezinta numai un simplu nume de produse cosmetice destinate ingrijirii parului, ci un ajutor de nadejde!
Sampoanele L'oreal sunt singurele care nu imi provoaca deloc matreata si imi lasa parul extrem de matasos si cu un luciu natural demn de invidiat! Folosind gama completa de produse, si respectand cu strictete o rutina de ingrijire adecvata, parul tau isi va recapata supletea si vitalitatea de odinioara, insa nu uita ca nu trebuie sa faci abuz de placa sau de ondulator pentru ca astfel, incercarile tale nu vor avea nici un succes.Pentru a preveni insa aceste dezastre, poti folosi serumuri ce ofera o protectie termica si alte produse aditionale.

Dragelor, acum astept sa imi spuneti, voi cum va ingrijiti parul de factorii externi?
Ati incercat produsele L'oreal?

10 comentarii:

  1. ce par frumos si sanatos ai, am folosit produse L'oreal, acum folosesc Garnier

    RăspundețiȘtergere
  2. masca de par cu ulei de cocos , stai o ora , apoi samponat...este nemaipomenita !

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamne, Ana, sunt u-lu-i-ta!!!
    Eu nu te stiam, ma asteptam sa fii frumoasa dar aveam un alt tip de imagine mentala in privinta aspectului tau fizic!

    Esti foarte frumoasa, esti calda, esti sweet...iar parul tau, o minunatie!!!:)

    Articolul scris de tine este unul documentat. Raspunzand intrebarii: nu am folosit produse L'Oreal pentru ingrijirea parului! Folosesc keratina lichida pentru a-l proteja si ingriji...

    Iti multumesc pentru aceasta surpriza!
    Te imbratisez cu drag!

    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai un par foarte frumos! NU am folosit produse de la L'oreal, dar niciodata sa nu spui niciodata! Produsele pe care le folosesc eu pt ingrijirea parului sunt cele de la Nivea, sunt multumita de ele. Interesanta postarea! Ca de obicei, ne prezinti numai lucruri folositoare! Poop!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai un par superb si minunat ! Sa-l stapanesti sanatoasa ! Clar imi plac uleiurile pentru par dar nu le-am avut pe cele prezentate de tine. Desigur, visez la un Mithic Oil. :) Deocamdata ma multumesc cu mastile preparate de mine din uleiuri vegetale: ulei de cocos, macadamia, masline, jojoba etc. Le amestec dupa cum am in casa, le aplic, stau asa cam 1 ora sau pana termin ce am de trebaluit prin casa dupa care ma spal. Mie imi place tare rezultatul.

    RăspundețiȘtergere
  6. Acum il mentin folosind masca si serul fara clatire: anian si respectiv garnier, L'Oreal nu am incercat.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce par frumos ai! MOmentan folosesc Huile Extraordinaire de la L'Oreal si cand se va termina voi incerca si eu Mythic Oil, am auzit numai pareri de bine despre el.

    RăspundețiȘtergere
  8. Hi dear!! I've just discovered your blog and its so amazing :)
    Beautiful pictures and its indeed an amazing post!!
    Come to my blog too;
    http://peaceinmyshoes.blogspot.com.es

    RăspundețiȘtergere
  9. aiun par minunat si eu l-am avut asa odata..dar dupa ce am nascut a inceput sa cada si am recurs la metoda radica .tuns bob scurt..acum astept sa imi creasca la loc:)aa si vreau sa zic ca nu doar parul e minunat si tu esti o draguta, o frumoasa si o scumpa :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Parul este atat de frumos!Nu am incercat produse pentru par de la L'Oreal.

    RăspundețiȘtergere