luni, 27 mai 2013

Invitatie la dans

Ati visat vreodata sa fiti o mare dansatoare pe scena internationala sau o balerina delicata de succes?
Eu da, insa nu mi-am putut duce acest vis pana la capat, si imi pare rau.TIn minte cu prin clasele primare, am participat la un spectacol si dupa acesta, o profesoara de dans din oras, pregatea niste eleve de aceeasi varsta cu mine pentru un concurs din afara orasului meu.Mi-am rugat mama sa ramanem la repetitii, si desigur ca a acceptat.Mare i-a fost uimirea cand a vazut ca nu numai ca am ureche muzicala, insa pot sa imit la perfectie miscarile profesoarei cu ochii inchisi, sa simt mmuzica in suflet si sa o arat prin miscarile mele, cat si flexibilitatea corpului meu.Din pacate resursele financiare din acel an nu mi-au permis sa continui acest vis, pentru ca era mai important sa ma axez asurpa scolii, insa nu am renuntat sa imi doresc sa dansez, si in fiecare zi imi petreceam 2 ore dansand intens.Am luat drept model coregrafiile din melodiile preferate din acea perioada, si mai tarziu, matusa mea mi-a facut cadou un dvd si un set de casete si cd-uri cu diferite stiluri de dans.A fost cea mai frumoasa perioada din viata mea!Toata vacanta de vara m-am pregatit temeinic si la sfarsitul verii, le aratam membrilor familiei "tema de vacanta".




Acum cand imi aduc aminte de acele momente, sunt usor melancolica...nu as mai putea dansa.Nu mai nici timp si nici flexibilitatea de dinainte, insa in sufletul meu inca este dorinta de a face ceva ce imi doresc inca de mic copil.

Recent, m-am mutat intr-o zona mai linistita a orasului, si nu stiu cum de s-a nimenit, ca fereastra din sufrageria mea, are vedere exact intr-o sala de dans pentru copii!In fiecare zi de la orele 14:00-17:00 micutii invata sa danseze diferite stiluri, si ma minunez la vederea lor.Atata gratie si inocenta, atat de multa munca si pasiune la un loc!Este superb, si mi-am propus ca atunci cand voi avea si eu copiii mei, le voi inspira pasiunea pentru dans.

Am cerut informatii de la dansuricopii.info pentru lista de activitati, si am descoperit ca au programe pentru copiii de toate varstele!Este perfect, nu numai pentru ca miscarea este buna pentru orice varsta, insa in acest mod copiii se pot integra cu usurinta in acest mediu, fiind alaturi de prieteni de aceasi varsta.Imi place ca aceasta activitate, este in aceeasi timp una placuta insa si una educationala.

Prin dans invatam sa fim respectuosi, sa fim gratiosi dar in acelasi timp puternici, sa fim precisi si sa ne exteriorizam, pentru ca pana la urma, dansul este o modalitate de exprimare a eului interior, si ce alta metoda mai frumoasa decat prin miscari?Nu degeaba se spune ca limbajul corpului este mai puternic decat cel verbal..

O lista intreaga numai de beneficii si sunt sigura ca si voi, la fel ca si mine, iubiti dansul, nu-i asa?

2 comentarii:

  1. Da, chiar daca atunci cand eram mica habar nu aveam ca exista dans profesionist. Acum dansul este metoda de descatusare si de eliberare potivit pentru un sfarsit de saptamana reusit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela, acum mai dansez ce e drept, insa imi este greu sa invat o coregrafie si sa tin pasul cu ea..mi-am pierdut indemanarea dar pasiunea mea pentru dans a ramas aceeasi :)

      Ștergere