joi, 13 iunie 2013

Album de familie

Va spuneam zilele trecute ca am participat la nunta verisorilor mei, si ieri, stateam cu prietenul meu si ne uitam la pozele pe care ni le-a trimis pe mail fotograful, cat timp cei doi insuratei sunt in vacanta pentru ca sa selectam alaturi de ei cateva pentru un album de familie.

In timp ce dadeam pozele una dupa alta, m-a prins o melancolie de nedescris...mi-am adus aminte de fotografiile de nunta ale parintilor nostri, si cat de mult mi-au placut aspectul vintage al fiecarei poze din album, si ii spuneam ca asa mi-as dori sa fie si ale mele!Acele imagini de pe timpuri de mult apuse, au un strop de magie si frumusete, pe care astazi din pacate, rar le intalnim.Poate ca atunci, si oamenii erau altfel si se bucurau altfel.Erau mai simpli, fericiti cu putinul lor si nuntile erau deosebite, desi nu aveau luxul de astazi.

Imi spunea prietenul meu ca la nunta noastra isi doreste ca sa cadem de acord cu fotograful, pentru sedinte foto profesioniste after wedding.Nu-i asa ca este o idee buna?
Chiar am vazut la verisoara mea cat de greu este sa organizezi o nunta, si sa incerci sa multumesti pe toti invitatii.Nu numai ca timpul a fost limitat, pentru ca a dorit ca in aceeasi zi sa fie si cununia religioasa cat si cea de la registrul civil, asa ca au incercat sa se imparta in doua locuri, fiind mereu pe fuga.
Desi au incercat sa fie cat mai fotogenici si cu zambetul pe buze, prin unele poze se vede oboseala si straduinta lor, si imi pare rau ca nu s-au gandit sa faca o sedinta foto si dupa nunta, mai ales pentru ca au toate cele necesare pentru un album deosebit, intr-un loc de basm.

Eu mi-am propus, sa fac poze si separat de ziua nuntii, intr-o padure de la marginea orasului, alaturi de nasi si prietenii cei mai apropiati, cu un decor facut chiar de mine si de mama mea.M-am gandit la niste flori suspendate de crengile copacilor, si diferite globuri si accesorii, care vor intregi tabloul de poveste de dragoste scoasa din cartile de basm ale marilor scriitori...Apoi, pe masura ce familia se mareste, ne dorim multe poze cu toti membrii, pentru un album special.Ideea mi-a venit de la strabunica mea, pe care am vazut-o zilele trecute si care mi-a aratat ceva special: un album foto, in care a pastrat pozele tuturor membrilor familiei, precum mama sa, bunica sa, scriind sub fiecare poza, anul si persoanele prezente in poze, pentru ca nimeni din familie sa nu uite, cat de uniti au fost cei de dinaintea noastra, si cum isi doreste sa fim si noi, si sa pastram mai departe traditia sa de a pune in album si poza noastra de casatorie.

M-au incarcat emotional aceste intalniri cu strabunica mea, care este o persoana deosebita si calda, si ea m-a invatat ca trebuie sa apreciem pozele, si sa le valorificam, chiar daca cei surprinsi in ele nu mai sunt.Amintirile sunt cele mai pretioase amanunte din viata unui om, si trebuie pastrate bine si cu grija atat in mintea noastra, cat si intr-un album special.

2 comentarii:

  1. Ai mare dreptate in tot ceea ce zici! Si eu imi doresc la nunta o gramada de poze dragute.
    Te pup!:*

    RăspundețiȘtergere
  2. Sincer... Uneori am momente in care nu dau 2 bani pe aparatele digitale. Ma uit pe poze vechi, pe calculator... Dar iti jur ca nu am aceeasi senzatie ca si atunci cand ma uit pe un album foto... Pur si simplu ma trec fiorii si e un sentiment atata de placut. Ma gandeam si eu sa ma pun sa imi fac un album foto, macar cate o poze de la fiecare eveniment, nunta, vacanta etc...

    RăspundețiȘtergere