marți, 4 iunie 2013

Probleme cu spatiul?

Ieri am primit un telefon de la soacra mea care se plangea ca recolta sa din sere este aproape compromisa di cauza unor insecte mici care papa multe frunzulite.Va dati seama, ca nu este chiar ok, mai ales ca in fiecare primavara se depune foarte multa muca pentru aceasta recolta, din care oamenii de la tara isi scot banii pentru a-si intretine copii la scoala, pentru cheltuielile casei si altele.

Imi aduc aminte ca in adolescenta am detestat faptul ca trebuia sa merg impreuna cu parintii la sere, sa ii ajut la munca.Trebuia sa am grija sa nu rup plantele si sa fiu mereu rapida, pentru ca sa evit caldura excesiva de la orele pranzului, astfel riscam sa ma prajesc de la soare...isa partea cea mai frumoasa dupa toate experientele, erau excursiile cu masina cand tatal meu ducea marfa la piata.Ne plimbam aproape prin toata tara, si am vazut tot ce se putea vedea, si chiar daca ai mei erau obositi de la munca, niciodata nu ne-au refuzat acest moft, si ne luau cu ei atunci cand plecau cu marfa la vanzare.Acum daca stau sa ma gandesc, cred ca spatiul de stocare al legumelor a fost cea mai mare problema.

Daca ar fi spatii de depozitare in Romania mari, care sa permita stocarea unor marfuri in cantitati uriase, nu ar mai trebui sa plecam atat de des in aceste plimbari cu legumele.Nu de alte, dar caldura de afara de multe ori face ca marfa sa se altereze, si nu mai ajunge in starea perfecta pentru vanzare.
Cred ca o hala sau o sala mare frigorifica ar fi cea mai indicata alternativa pentru acest gen de problema, insa nu cred ca toti agricultorii isi permit luxul de a face o asemenea investitie, asa ca inchirierea unui spatiu potrivit pentru stocarea bunurilor ramane varianta ieftina.

Si cred ca astfel de locuri ar fi bune nu numai pentru micii comercianti!Pentru cei care stau la bloc, aceasta modalitate de pastrare a buurilor materiale in spatii special amenajate, curate si pazite, sunt garantat locul perfect.Nici nu vreau sa ma gandesc vreodata ca voi sta la bloc, pentru ca sincer, am o mie si una de lucruri la care nu stiu daca as putea renunta pentru ca au o mare importanta emotionala.De multe ori m-a batut gandul sa le ofer persoanelor necajite, insa dupa o experienta neplacuta cu un astfel de gest, m-am lasat pagubasa, pentru ca oamenii din ziua de azi, nu mai stiu sa aprecieze lucrurile pentru care eu poate, am muncit cu sudoare fruntii pentru a le obtine, iar atunci cand vreau sa le ofer din inima, chiar si fiind noi, ei se simt jigniti, asa ca mai bine, le tin deoparte, pentru cand eu si familia mea vom avea din nou nevoie de ele, ca pana la urma e criza, si niciodata nu stim ce ne asteapta.Asta daca nu voi avea o magazie, insa prefer prima varianta, cu un spatiu de stocare amenajat special, pentru ca in magazii mai sunt si soricei si cate si mai cate se pot intampla, mai ales pentru ca nu sunt pazite.

5 comentarii:

  1. Am inteles ca articolul este despre spatii de depozitare, dar mie mi-a ramas gandul la insectele de la inceputul articolului si mi-am amintit de o 'reteta' naturala - http://www.paradisverde.ro/tratamente/super-insecticid-bio-din-ardei-iuti
    Eu nu am incercat-o inca pentru ca nu mai am ardei iuti, inca mai intreb pe la cunostinte. Imi dau seama ca pentru o sera intreaga e munca multa si ar fi nevoie si de mult produs, dar am inteles ca e foarte eficient si nu afecteaza planta (daca se respecta reteta de acolo).
    Spor la treaba parintilor si socrilor tai!
    Mult noroc in legatura cu spatiul de depozitare, ar fi intr-adevar foarte utile, mai ales pentru chestiile de care nu mai avem nevoie, dar nici nu vrem sa le aruncam.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca in probleme de acest gen rar ma bag pentru ca nu sunt priceputa, si cred ca mai tare as strica.Taticii sunt cei care se ocupa de partea chimica si de sanatatea plantutelor :D
      Ardeii iuti au iesit sanatosi si mari, inca de acum o luna de zile :)

      Ștergere
  2. Din cartea singur pe lume, am inteles cat de cat cat e de greu sa lucrezi in sera. Spatiile de depozitare sunt si ele foarte importante.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Mihaela, este foarte greu, mai ales pe timp de vara cand se face o caldura infernala.Insa sa stii ca imi place sa lucrez acolo, pentru ca iubesc plantele, si cand le bibilesc eu, ma simt mult mai ok stiind ca sunt ingrijite de mine.

      Ștergere
  3. Chiar daca imi inchipui cat de grea e munca in sera, chiar te invidiez ca nu stai la bloc si ai ocazia de a fi mai aproape de pamant (hai ca a sunat ca in romanul Ion :))

    RăspundețiȘtergere