vineri, 22 noiembrie 2013

Ai grija de tine oricand!

Cand eram mai mica, ii spuneam mamei ca vreau sa fiu barbat.Mereu m-am simtit cumva data deoparte de unele persoane din cauza ca am fost si inca sunt firava, si pentru ca multe dintre activitatile pe care in general barbatii le intreprind precum si sporturile masculine, mi s-au parut usor realizabile, iar eu fiind ambitioasa, nu m-am lasat mai prejos de acestia si am demonstrat in nenumarate randuri ca o femeie, poate fi la fel de muncitoare precum si un barbat, si la fel de inteligenta, chiar daca fizicul nu o ajuta.
Desigur ca o data cu trecerea timpului, mi-am dat seama ca nu este atat de grav faptul ca sunt femeie.Trebuie sa stim sa profitam de imprejurari, sa ne facem placuti in societate si sa tinem in primul rand la valorile noastre.O femeie dupa parerea mea, este cu mult mai puternica din anumite puncte de vedere, si sunt sigura ca orice obstacol poate fi depasit atat timp cat exista ambitie si dorinta.Femeile au un rol important in lume, si oricat de mult incercam sa ne aratam imbatabile, nu suntem..Fragilitatea noastra si vulnerabilitatea ne fac sa fin mai predispuse anumitor boli daca nu acordam maxima atentie corpului nostru.
Sanatatea noastra este unul din factorii care ne afecteaza nu numai starea de spirit, cat si modul de a gandi.Corpul femeii este proiectat in asa masura incat sa poata sa duca o sarcina pana la termen, sa poata alimenta un alt om, si instinctul nostru matern ne face sa fim super protective cu micutii nostri...
De cele mai multe ori chiar uitam de noi in incercarea noastra continua de a le face bine celor din jur si de ai proteja, iar acest lucru va spun din experienta ca este rau.
Nu am mai spus nimanui pana acum, insa mama mea, nu a fost atenta la momentul potrivit, nu si-a facut analizele de rutina necesare varstei sale, si fara sa isi dea seama, cateva infectii s-au adunat in corpul ei plapand si au pus-o la pamant.Nu este nici o durere mai mare decat aceea de a-ti vedea mama la pat, suferind!Atat eu cat si fratii mei ne-am fi dorit sa fi fost langa ea in momentele grele din viata ei, sa o ajutam si sa o scutim de treburile grele de prin casa, insa stiti cum sunt mamele: niciodata nu se plang, si trag dupa ele tot greul.In timp, toate aceste suferinte cat si eforturi prelungite, au dus la subrezirea starii sale de sanatate si desi la inceput totul parea doar o simpla durere acompaniata de o raceala mai zdravana, s-a dovedit a fi defapt o anemie puternica la care s-au adaugat tasarile vertebrelor coloanei lombare urmata de miscarea acesteia, si pe deasupra, au aparut si cativa noduli la san care ne-au dat fiori reci pe spinare...

 Numai gandul ca acesti noduli ar putea duce la aparitia cancerului ne-a speriat de moarte mai ales ca prin familie au mai fost cazuri de cancer mamar cat si a altor probleme ginecologice grave.
Din fericire, noi am fost mereu alaturi de ea.Eu am preferat sa ma retrag de la facultatea pe care am inceput-o, am ajutat-o sa isi revina si sa se puna pe picioare pentru ca o buna perioada nu a putut sa mearga din cauza problemelor cu spatele.Toate acesta nu mi s-au parut o povara nici o clipa deoarece pentru mama mea as face orice!Asa cum ea a fost alaturi de mine in zilele in care mi-a fost rau si nu a dormit noptile de griji, asa voi fi si eu langa ea!Acum este mai bine insa probleme inca sunt acolo.

Cred ca si varsta incepe sa isi spuna cuvantul, insa sper doar ca voi putea fi langa ea cand v-a fi nevoie.Ea nu a putut suporta gandul ca am renuntat la scoala pentru a o ingriji, si mai tare s-a suparat, asa ca am revenit la studii pentru a-i readuce zambetul pe buze, la fel si cum am ales sa imi fac mereu analizele la timp.Pentru orice femeie, analize papanicolau cat si cele de rutina pot reprezenta salvarea unei vieti si de ce nu, chiar prevenirea unor boli mai grave.
Nu uitati dragile mele sa fiti mereu atente la sanatatea voastra!Daca aveti o durere, o raceala prelungita, sau pur si simplu daca simtiti ca nu merge ceva ca inainte, mergeti la medic pentru sfaturi si realizati un pachet de analize medicale Hilmi Medical Center pentru siguranta ca totul este bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu