marți, 12 noiembrie 2013

Viitorul este in mainile noastre

Imi spuneau ieri fetele la facultate ca am un scris foarte frumos.Ma bucur mult cand cand primesc astfel de complimente, pentru ca de felul meu sunt perfectionista, si imi doresc sa fiu mereu atenta la detalii, iar scrisul nu face o exceptie.
Cand eram prin clasele primare, nu eram insa chiar atat de atenta la caligrafie precum sunt acum.Cred ca nici mana mea rupta nu m-a ajutat prea mult, mai ales ca dupa inlaturarea ghipsului simteam mereu un disconfort atunci cand tineam in mana pixurile si stilourile in special, asa ca in mare parte din timp incercam sa ma obisnuiesc sa scriu rapid si sa tin cum trebuie intre degete ustensilele de scris.Asta desigur ca pana intr-o zi cand am fost scoala la tabla si a trebuit sa scriu ceva, iar colegii mei nu au putut descifra hieroglifele mele.
M-am simtit foarte rusinata pentru ca in aceea perioada se punea foarte mult accentul pe un scris ordonat, si pe caietele frumoase, iar ale mele erau dezastruoase! Nu pentru ca imi doream eu sau pentru ca nu eram atenta sa le tin corespunzator in ghiozdan, ci pentru ca scriam in pozitiile cele mai comode pentru mine, si mana mea s-a obisnuit intr-un fel anume, insa rezultatul era un scris stramb, de neinteles.
Mama mea din fericire mi-a fost buna prietena, si m-a ajutat sa imi imbunatatesc caligrafia.A stat langa mine mereu cand am avut de facut teme, cu multa rabdare, si usor-usor am inceput sa imi formez mana si sa fac literele cat mai frumoase.Nu am spus nimanui acest lucru si cand a venit momentul sa scriu din nou in public un text, m-am simtit foarte mandra si increzatoare in mine, pentru ca munca mea daduse roade!
Aveam cel mai frumos scris din toata scoala, si toti profesorii si invatatorii ma puneau sa scriu la tabla diferite sarcini la obiecte pentru a fi pe intelesul tuturor.Tin minte si acum tabla neagra de la scoala, pe care scriam cu creta colorata si desenele pe care le faceam la fiecare sfarsit de an scolar sau pentru serbarile clasei cand locul trebuia infrumusetat! Astazi insa tehnologia a avansat, iar treburile in scoli s-au schimbat si ele.Tablele clasice au fost inlocuite cu cele magnetice, sau cu cele electronice pe care elevii nu trebuie sa isi mai etaleze scrisul, ci doar sa bifeze raspunsurile corecte la task-urile date de profesori.Cred ca suntem pe drumul cel bun si ca in sfarsit scolile noastre sunt bune pentru desfasurarea activitatilor scolare intr-un mediu cat mai propice. Uneori elevii trebuie "stimulati" iar aceste detalii precum alegerea celor mai bune table de scris la cel mai bun pret pentru panouri scolare vor trezi interesul copiilor cat si al parintilor care nu vor mai crede ca vor risipi inutil banii de la fondul clasei sau al scolii acolo unde se mai practica.Sunt de parere ca viitorul copiilor este foarte important si ca trebuie sa le oferim tot ce este mai bun si conditiile cele mai ridicate pentru ca ei sa devina oameni de baza, sa invete bine si sa fie pregatiti pentru noi oportunitati in viata.

Un comentariu:

  1. Ca si tine mama mea are un scris minunat!!! Pacat ca nu am mostenit-o...eu scriu cam urat:)

    RăspundețiȘtergere