joi, 6 februarie 2014

Despre Fluoroza Dentara

Recent am fost la medicul stomatolog.Nu cu probleme grave ci mai mult pentru a-l ajuta pe un coleg de facultate sa isi poata lua o nota mare la examen eu fiind pe postul de pacienta.Inca de cand am intrat la facultatea de medicina mi-am zis ca este momentul sa am grija mai mare de mine, si in special de dantura mea, si este bine ca am prieteni care ma pot ajuta pentru ca prin intermediul lor mi-am reparat problemele de la dintisori intr-un timp foarte scurt si fara sa platesc nimic.Desigur ca am fost la cei care se pricep si suntin an terminat, iar alaturi de ei a stat mereu un cadru didactic specializat si corect pregatit.Am aflat in cabinet ca pe langa micile carii, am si fluoroza dentara.Am ramas cu adevarat impresionata de acest lucru si m-am si pus pe cautat informatii ca sa pot rezolva aceasta problema dar si pentru a va informa pe voi cum va puteti imbunatati starea dintilor si cum sa va ingrijiti corect dantura.


Pentru inceput voi spune ca fluoroza nu este o boala, ci o manifestare la nivelul coroanelor dentare a excesului de fluor.Acesta este unul dintre componentele care intra in structura dintilor, si cand se produce un dezechilibru in sensul ingestiei prea mari de fluor, smaltul se pateaza si isi modifica nuanta in anumite zone.Aceste pete pot aparea pe orice dinte, si in functie de intensitatea coloratiei poate provoca un disconfort fizic persoanei afectate, mai ales la nivelul dintilor frontali.

De obicei aceasta afectiune este intalnita la copiii mici care inghit pasta de dinti, sau beau apa puternic fluorizata, dar si la adulti, diagnosticul fiind pus de medicul dentist.Dintii care sunt afectati de fluoroza dentara prezinta modificari precum: dungi albe, pete, linii sau zone circulare de culoare alba intensa sau maro, care pot duce si la schimbarea structurii smaltului in zonele afectate.

Din pacate aceasta mica afectiune nu poate fi tratata.Multi dintre medici va vor spune ca albirea dentara poate fi solutia temporara insa este total gresit acest lucru!Zonele in care fluoroza dentara s-a dezvoltat, va fi cu mult mai predispusa catre absorbtia razelor luminoase si a intensitatii acesteia iar petele in timp vor creste si se vor pigmenta si mai puternic, si nu cred ca va doriti asa ceva..
Va pot recomanda insa o igiena bucala corespunzatoare si o pasta de dinti potrivita pentru problemele dentare pe care le aveti.Sa nu va fie frica de medicul stomatolog pentru ca un zambet curat si frumos lumineaza chipul!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu