miercuri, 26 februarie 2014

Organizarea garderobei

Astazi am aflat ca am parte de cateva zile libere.Desi vacanta tocmai ce s-a incheiat, eu tot obosita ma simt deoarece am avut cateva treburi de pus la punct deci vacanta a fost si nu prea pentru mine, dar iara ca mi-am primit revansa si pana duminica am liber la relaxare si la distractie.Si pentru ca totul sa inceapa asa cum se cuvine, m-am pus pe aranjat hainele din sifonier pentru ca se cerea neaparat o curatenie si o ordine, astfel ca astazi m-am gandit sa va ofer si voua cateva sfaturi privind organizarea garderobei.


Eu cand incep mereu curatenia in camera mea, am grija sa dau inainte cu aspiratorul si sa sterg praful.Sunt momente in care din neatentie mai arunc hainute sau le scap fara sa vreau pe jos, si nu suport gandul ca s-ar putea umple de praf sau de mizeria care s-a strans in timpul zilei.Si la fel se intampla si cu asternuturile, care sunt imediat scuturate si aerisite, si odata incheiate aceste 3 mari actiuni de harnica gospodina, incepe scoaterea din sifonier a tuturor pieselor vestimentare!

Inainte de toate incep cu sortarea lor pe categorii: haine de iarna, haine de vara, de primavara si tot asa.Apoi pentru a fi totul mai usor, le impart pe fiecare dintre aceste categorii intr-altele mai mici, cum ar fi: zona pentru pulovere, pentru pantaloni, rochite, tricouri si bluzite subtiri etc.Impaturirea acestora este pasul urmator si mereu am grija sa fiu cat mai atenta si sa nu creez linii care se vor imprima adanc in material sau sa nu le rasucesc si mototolesc aiurea.Dupa ce toate au fost frumos impaturite si asezate pe pat in randuri bine delimitate, incep sa le pun in dulapuri, cat mai frumos aranjate si fara a le inghesui.
Pe umerase pun usor toate sacourile, gecile, paltoanele si bluzele din chiffon si matase fine pentru a nu le strica tesatura si a se mentine timp indelungat frumos calcate, iar pe rafturile mai mici, asez hainutele care nu imi mai sunt de folos in aceea perioada si pijamalele.In sertarase mereu pastrez lenjeria intima si sosetelele mele micute si colorate si unele accesorii vestimentare pastrate in cutii de plastic sau de carton pentru a nu agata fibrele hainutelor din jurul lor, iar pentru a pastra mereu o aroma placuta in dulapuri, adaug un saculet parfumat cumparat din market sau pun cate un sapunel asa cum facea mama mea in copilarie.Era o adevarata desfatare a simturilor fiecare dimineata pe care o petreceam in fata sifonierului alegandu-mi uniforma si tinutele pentru scoala si acele amintiri si obiceiuri le-am pastrat pana si astazi desi pentru unii pot parea invechite.Tin sa mentionez ca pantofii si in general incaltarile prefer sa le tin in cutiile lor originale, si intr-un dulap special creat pentru ele.Nu doresc sa amestec imbracamintea cu pantofii si nici nu este igienic.
In mare parte, aceasta activitate de a aranja hainele in sifonier nu este tocmai una obositoare.Cel putin pentru mine este chiar relaxanta!Ador sa imi alcatuiesc tinutele in minte in timp ce aranjez piesele vestimentare preferate si cred ca toata lumea face asta cand deschide dulapul cel putin o data pe zi, asta daca nu v-ati pus deja hainutele pe scaunel sau umeras pentru a fi purtate in aceea zi.

3 comentarii:

  1. Poza imi place mult. In alta ordine de idei si eu tin pantofii separat.

    RăspundețiȘtergere
  2. si mie imi place sa tin pantofii in cutia lor,asa nu trebuie sa caut mult.

    RăspundețiȘtergere
  3. Suta la suta sunt o persoana ordonata, sau ma rog asa imi place sa cred despre mine:) ...dar ce vroiam sa zic...aaa....nu imi tin absolut nimic in cutii, chiar si cele originale...poate ca stand la casa e mai mult loc...cine stie...

    RăspundețiȘtergere