luni, 2 iunie 2014

Invataturi...

Stau adesea si ma gandesc ce a fost in capul meu atunci cand am inceput o a doua facultate, si mai ales, de ce am ales un profil atat de greu?!Atat parintii cat si prietenul meu imi spun ca facultatea pe care o urmez este foarte frumoasa,unica, si ca  nimic nu o poate egala, si in mare parte au dreptate, insa eu adesea sunt nemultumita de mine si rezultatele pe care le obtin deoarece sunt perfectionista si imi doresc totdeauna mai mult.Desigur ca a doua facultate pe care o urmez in acest moment, nu este cu adevarat diferita de prima, si as putea afirma ca este un fel de aprofundare a studiilor dar si a completarii unor cunostinte in domeniul in care voi lucra pentru ca pe langa orice laborator de medicina dentara este nevoie si de un tehnician priceput, si de ce sa nu le fac pe amandoua daca sunt in stare?

Am fost cu adevarat surprinsa inca de la inceput sa aflu cat de mult se aseamana cele doua job-uri si cata precizie si maini dibace necesita.Consider ca pentru mine aceasta a doua facultate este cu mult mai usoara, eu deja trecand printr-o serie de cursuri anterioare ce m-au pregatit intr-un fel pentru job-ul de tehnician, si astazi nu trebuie decat sa lucrez la indemanare pentru ca se cere din belsug!Am invatat intr-un scurt timp numeroase metode de modelare si creeare a modelelor de lucru, a protezelor dentare etc.Toate aceste procedee de lucru necesita o atentie maxima pentru ca lucrarea finita trebuie sa multumeasca pe deplin clientul si pacientul implicit, astfel ca m-am dedicat 100% invatarii tehnicilor de finisare si curatare a machetelor.Am descoperit ca pentru un produs finit cat mai bun si aspectuos este nevoie de precizie, si de materiale de calitate, cum ar fi de exemplu gheata carbonica pentru sablare cu mult mai fina si cu o precizie mai mare fata de particulele de nisip folosite pentru acelasi proces.


Gheata carbonica este cunoscuta de noi si sub numele de gheata uscata, si este cu preponderenta folosita in domeniul alimentar insa pe parcurs s-au descoperit si alte intrebuintari atat in medicina cat si in alte domenii.Este preferata pentru ca nu lasa reziduuri si pentru ca are rolul de agent de racire.Este adesea utilizata pentru inghetarea instantanee a mancarurilor, a probelor si mostrelor, si in scopuri festive, in paharele cu bautura pentru un efect special.Desigur ca intrebuintarile ghetii carbonice nu se opresc aici datorita calitatilor si proprietatilor sale ce nu sunt de neglijat.Eu insa am descoperit pe masura ce citeam despre diferite materiale folosite in medicina, ca acest compus din dioxid de carbon are o mare importanta in pastrarea pe timp indelungat a materiilor prime si nu numai, astfel ca si astazi sunt uimita de cat de putine stiam despre aceasta gheata dar sunt decisa sa invat cat mai multe si sa imi iau cat mai serios de astazi inainte studiile pentru ca in viitor sa fiu un medic si un tehnician cat mai bun si priceput la toate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu