vineri, 11 iulie 2014

Descoperiri

Cand eram mai mica si mergeam prin excursii, adevaratele descoperiri pentru mine si colegii mei nu erau peisajele minunate si tarabele pline de suveniruri si locurile inedite in care puteam afla diferite chestii noi.Cred ca asa eram noi pe atunci, axati mai mult pe cunostinte decat pe distractie. Cel mai probabil doamna invatatoare isi dorea ca noi prin cunostintele dobandite, sa putem mai tarziu alege cu usurinta un domeniu in care sa ne angajam si sa ne cunoastem preferintele, limitele, adevaratele talente.
Tin minte si acum de bucuria de pe chipul nostru la aflarea traseului de parcurs prin orasele vizitate si de activitatile din zi. Am avut parte de o doamna invatatoare foarte simpatica si o femeie extraodinara din toate punctele de vedere care mereu ne-a ascultat toate cerintele a avut grija ca atunci cand un copil isi descoperea o noua pasiune, sa o cultive si sa ne ajute sa ne deszvoltam cunostintele in asa fel incat sa le putem folosi atunci cand scoala se va fi terminat...In timpul excursiilor avea grija sa ne invete despre importanta fiecarui loc in parte si activitatile se desfasurau interactiv pentru ca nimeni sa nu plece de acolo fara sa fi intelec cu adevarat care a fost scopul iesirii.

Prima data am descoperit cum se face sapunul si gheata industriala in cateva fabrici intr-un oras din apropiere, apoi doamna invatatoare ne-a dus sa vedem cum se fac diferite piese utilaje constructii si acolo ne-am simtit cu adevarat micuti pe langa uriasele masinarii si baietii si-au dat seama ca vor sa fie arhitecti, altii mecanici, soferi profesionisti si cate si mai cate, desigur influentati de vizitele numeroase in locuri in care barbatii reprezentau mana de lucru in principal, dar sa nu credeti ca noi fetele ne-am lasat infricosate de masinile enorme si de volumul de munca din acele fabrici, ba din contra, am descoperit ca suntem chiar in stare sa facem si noi ce fac ei pentru ca doar forta fizica nu prea mai are mare importanta deoarece astazi masinariile fac totul in locul omului. Desigur ca nu am ocolit terenul de munca, santierele si am putut vedea in plina actiune masinariile si cat de usor se pot realiza diferite constructii si demolari cu ajutorul lor iar cei de acolo au avut grija sa ne explice rolul fiecareia in parte si cum actioneaza. Asa am aflat ce inseamna dintii de cupa, care pana atunci pentru noi erau niste denumiri asociate jocurilor de carti dupa sonoritate, spiturile si filtrele, si incetul cu incetul ne-am familiarizat cu denumirile initial necunoscute si amuzante si desigur importanta fiecarui tip de element si masinarie in parte pentru activitati desfasurate intr-un timp mai rapid si eficient fara stres.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu