luni, 11 august 2014

Cursuri de perfectionare a limbii romane

Cand eram mai mica, prim clasele primare, spuneam tuturor ca atunci cand voi creste si voi fi o femeie la casa mea, cu siguranta jobul de ghid turistic mi se va potrivi cel mai bine! Visam sa calatoresc, sa strang numeroase poze ale locurilor pe care aveam sa le vizitez si sa detin cat mai multe cunostinte despre tarile vizitate. Cel mai mult insa mi-am dorit ca tot acest bagaj informational pe care aveam sa il stochez in memorie cat si in suflet, sa fie de folos si celor din jur, sa ii ajut sa descopere cele mai frumoase locuri ale tarii noastre si nu numai, doar ca pe parcurs mi-am dat seama ca nu este chiar atat de usor precum pare...
A fi ghid turistic implica numeroase lucruri si abilitati printre care se numara fizic placut si atletic pentru a face fata traseelor lungi, montane si plimbarilor numeroase, apoi deschidere fata de oamenii din jur, foarte bune cunostinte despre tot ce inseamna istorie, georgrafie si nu in ultimul rand, cunoasterea uneia sau a mai multor limbi straine la perfectie dar si a limbii romane pentru ca un ghid turistic trebuie sa fie capabil sa comunice cu ai sai drumeti astfel lectura sa cat si discursul sa le fie usoara, inteleasa de toti, cat mai bine pusa la punct.
Desigur ca singurul lucru pe care pe mine si m-a facut sa ma decid ca acest job nu mi se potriveste a fost miscarea. Am usoare probleme cu spatele ce ma impiedica sa merg la drum lung, astfel ca a trebuit sa ma reorientez atunci cand a trebuit sa imi aleg cariera, dar pasiunea mea pentru studiul geografiei cat si a limbilor straine a celei materne nu s-a stins!

Cand am ajuns la liceu, mi-am rugat parintii sa ma ajute sa invat limba romana la perfectie. Am cochetat o perioada si cu ideea de a deveni un translator faimos pentru diferite multinationale dar pe parcurs mi-am dat seama ca am alte prioritati in viata dar va dati seama ca asta nu m-a oprit din invatat si dobandit in timp si tainele limbii romane :)

Si pentru ca in orasul meu posibilitatile de a te inscrie la cursuri de perfectionare a limbii romane erau limitate spre 0, am decis ca cea mai buna alternativa pentru a-mi face pe plac este sa ma inscrie la o serie de cursuri online pe site-ul Rolang romanian courses unde sa pot tine pasul cu noutatile iar invatatul sa se desfasoare cu mult mai usor si practic decat la liceu, unde atentia imi este distrasa de colegii care nu vor sa invete la fel de mult ca mine. Pana si astazi aceste cursuri imi sunt de mare folos si nu doar mie ci si colegilor mei straini de la facultate care sunt nevoiti sa invete limba romana cat mai rapid si sunt cu adevarat multumiti de aceasta varianta ieftina, rapida si eficienta!

Si totusi, de ce am ales sa invat o limba romana pe internet in defavoarea pregatirii in particular cu un profesor? Pai pentru ca in zilele noastre site-urile s-au specializat si au adunat toate lucrurile ce iti sunt necesare pentru a deveni intr-un scurt timp un vorbitor avansat sau chiar experimentat al unei limbi.
 Resursele gratuite video si audio vin in ajutorul celor ce au contact pentru prima oara cu o limba straina si isi doresc sa invete o pronuntie corecta, sa-si formeze dictia si consider ca aceste doua optiune pe care astazi le gasim disponibile pe site-urile de specialitate, ne ajuta sa tinem pasul cu o discutie face-to-face cu un vorbitor nativ fara a ne pune intr-o situatie jenanta de a nu intelege complet ce doreste sa ne spuna.
Consider ca astazi, cunoasterea limbii romane este esentiala cat si obligatorie nu doar pentru studentii straini care decid sa urmeze cursurile facultatilor noastre cat si a cetatenilor tarii noastre. Marea majoritate a domeniilor de activitate si-au deschis portile pentru dezvoltare si noi orizonturi, iar noi impreuna cu acestia trebuie sa tinem pasul pentru o mai buna integrare in noua era informationala, si cum limba romana este a doua limba vorbita in compania Microsoft, eu as zice ca totusi ar merita o buna aprofundare a cunostintelor in lingvistica si gramatica limbii romane din cand in cand, nu-i asa?

2 comentarii:

  1. am si eu o colega ce merge la cursuri de engleza. :) eu mi-as dori sa merg la Germana. :)
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Limba engleza este esentiala...peste tot este engleza!
    E bine sa stii in viata cat mai multe:)

    RăspundețiȘtergere