duminică, 21 septembrie 2014

E-istet.ro prima platforma din romania de teste pentru evaluarea nationala

Nu stiu care mai e treaba cu invatamantul zilele acestea... Inca de cand am terminat liceul nu prea m-am mai interesat de aceste lucruri, dar totusi nu am putut de curand sa nu fiu revoltata de schimbarile pe care ministrii nostri minunati le pun in aplicare intr-un sistem mai mult decat deficitar. Cand am dat eu examenul de bacalaureat nu era nimic greu, sau cel putin nu asa ni se parea noua, elevilor care terminau in acel an liceu, astfel ca din generatia mea nu a fost semnalata decat o singura absenta la acest examen si o singura persoana picata. Nu am fost la un liceu de top din oras, si nici noi (elevii) nu am fost chiar cei mai buni la toate, dar am privit mereu totul cu seriozitate si ne-am asumat acest examen.

Este bine sa fii constient ca sunt in viata unele momente in care este posibil sa cazi, sa nu fii pe aceeasi lungime de unda cu cei de langa tine, dar asta nu inseamna ca esti mai putin competent decat ei, ci doar obosit, si cand asta se intampla iei o pauza. Nu este bine nici sa fii mereu intr-o continua intrecere cu ei, ci sa incerci sa-ti demonstrezi tie ca poti si asa nu va mai fi nimic atat de greu precum pare. Totul tine de vointa, dar din pacate astazi din ce in ce mai putini elevi cunosc sensul acestui cuvant.

De ce? Pentru ca nu se mai intereseaza de lucruriile cu adevarat importante in viata, ci de felul in care se prezinta in fata celor pe care ei ii considera superiori, ori nu e ceva gresit, doar ca nu o fac in modul in care trebuie. Unii dintre ei aleg sa lase cartile deoparte si sa o apuce pe un drum gresit, unii obosesc atat de tare incat nu mai au nevoie de o revenire, altii sunt opriti de sistem si lista poate continua... Ar trebui si noi sa fim constienti ca nu este in totalitate vina elevilor pentru notele dezastruoase de la examenele de bacalaureat din ultimii ani, ci si a sistemului, a modului in care este perceputa invatatura la noi... Daca s-ar aduce cateva schimbari si s-ar pune cu adevarat in aplicare unele idei pe care chiar ei, elevii le au, cu siguranta totul ar merge mai bine decat acum! De exemplu, am vazut o imbunatatire in ceea ce priveste activitatea din mediul online a informatiilor pentru studiul acasa a materiilor, ori pe cand eram eu la liceu acest lucru nu exista, si ne-am descurcat asa cum am putut, dar nu ai cum sa nu dai inainte cand ai de exemplu prima platforma din Romania de teste pentru evaluarea nationala pentru prescolari si nu numai desigur, care sa te indrume si sa-ti ofere tot suportul informational de care ai nevoie pentru a realiza complexitatea si seriozitatea unor astfel de examene aparent inutile in viata, si totusi cu multe de spus despre elevul in sine. Trebuie doar sa fim alaturi de cei care au nevoie de noi si sa le oferim ajutorul de care au nevoie pentru a alege cel mai bine ceea ce-si doresc sa faca in viata, pentru ca fara noi, cei care am trecut deja prin asta, se vor simti singuri si nesiguri pe ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu