vineri, 26 septembrie 2014

Si se facu... lumina!

Intregul amfiteatru in sfarsit avea parte de o lumina perfecta! Sa nu credeti ca sunt pretentioasa si ca nu ma pot adapta conditiilor de studiu impuse de facultate, insa in ultimul an am avut cu mult de suferit din cauza faptului ca nu s-a acordat o atentie minora macar modalitatii in care sunt iluminate incaperile in care au loc cursurile. In dupa amiezile de iarna cand se intuneca mai rapid, efectiv imi venea sa tip din cauza urturimii ochilor si sa ma ridic sa plec, sa fac o plangere pentru ineficienta si neglijenta. Suntem totusi facultate de top si ar trebui sa ne permitem un set de neoane noi de la http://greentek.eu/ro care sa faciliteze cititul, si activitatile din timpul orelor, ori la noi treburile nu stateau atat de bine. Vechile becuri incandescente nu sunt doar extrem de costisitoare si au o durata de viata mica fata de corpurile de iluminat cu leduri, insa nici nu ofera o lumina calitativa. A durat putin pana cand s-au luat masurile necesare, dar niciodata nu este prea tarziu! Eu prefer ca atunci cand invat sa am o lumina cat mai buna pentru ca in anii precedenti, nu am avut parte de conditii bune de studiu si astfel ca a trebuit an de an sa revin la un control oftalmologic pentru a tine in frau problemele de vedere pe care le am.

Imi doresc sa pot citi in liniste fara sa imi obosesc privirea, sa scriu fara sa trebuiasca sa aprind o lampa pentru a maximiza cantitatea de lumina ce vine spre mine pentru ca stiu care sunt efectele negative a luminii in exces asupra problemelor mele cu ochii. Inca de cand am descoperit ca voi fi purtatoare de ochelari pe termen lung, am avut grija sa nu repet aceleasi greseli ca si inainte.
Mi-am reglat incetul cu incetul distanta dintre calculator/tv/laptop si mine, mi-am corectat postura din timpul scrisului si am inceput sa imi dozez cantitatea de lumina care imi este necesara pentru a nu ma obosi atat de repede. Inainte, nu dadeam importanta acestor detalii si in mare masura se datoreaza faptului ca nu imi dadeam seama la aceea varsta ca am probleme cu vederea, dar atunci cand am despistat cat de puternica este afectiunea, am spus stop si am inceput sa am grija de sanatatea ochilor mei. M-am interesat temeinic ce tip de ochelari imi vor fi necesari pentru corectarea dioptriei, ce tip de lentila este mai buna si de ce... Ajunsesem la un moment dat sa cunosc absolut totul despre aceasta afectiune si tratamentul sau, dar am refuzat categoric indicatia unui medic de a purta lentile heliomate deoarece nu mi se pare ca pentru o adolescenta sunt potrvite. Dupa cum probabil stiti, acest tip de lentile se coloreaza atunci cand lumina este puternica in tonuri de gri/maro care nu permit luminii sa afecteze privirea dar partea cea mai neplacuta este atunci cand intri in magazin si lumina artificiala a neoanelor si te afli in bezna! Cand mi-a povestit colega de banca acest episod am zis ca nu sunt pentru mine si bine am facut! Aceasta a devenit in timp foarte sensibila la lumina si nu suporta sa stea langa o sursa luminoasa puternica pentru ca imediat simte un disconfort. Eu sunt multumita acum cu ce am si prefer sa merg pe varianta clasica a lentilelor simple si fara mici artificii pentru ca in acest mod imi pot obisnui privirea mai rapid, lumina o pot doza optim si astfel ca nu am parte de neplaceri sau necesitati speciale pentru a ma descurca la studiu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu