joi, 5 februarie 2015

The imitation Game

Filmele istorice sunt cele mai interesante dupa parerea mea. Pot sa spun ca as renunta la orice alta activitate in ciuda unui film bibliografic cu/si despre razboi. Nu de mult am vizionat un film foarte reusit, inspirat dupa cazuri reale din perioada celui de-al doilea razboi mondial.
Filmul se numeste "The Imitation Game" sau "Jocul Imitarii". Filmul este realizat in perioada inca pe cand cel de-al doilea razboi mondial era la pragul usii, si ne povesteste cu lux de amanunte despre faimosul cod Enigma si spargerea acestuia de catre Regatul Britanic. Desi din cate am observat, filmul se cam bate cu istoria, in realitate codul Enigma fiind descifrat de o echipa de criptologi Polonezi si nu de Britanici. Lasand deoparte aceste amanunte pot spune cu mana pe inima ca filmul tot exceptional este.

Va intrebati poate ce reprezinta codul Enigma si la ce a fost folosit; Enigma era o masina criptografica creeata de catre polonezi, si a fost folosita de catre nazisti pentru a trimite mesaje criptate ce cuprindeau informatii extrem de secrete. Masina avea la baza functionarii 3 rotoare, ele scriind mesajele in asa fel in functie de cum erau asezate cablurile la capetele literelor. Un exemplu al functionarii este: litera D aprindea litera A in tastatura, insa D nu printa A, iar A nu era niciodata A. O treaba foarte intortocheata pot spune, tocmai de aceea a fost si foarte dificil de decriptat.
Intorcandu-ne la filmul nostru, protagonistul in jurul caruia se misca intreaga actiune, matematicianul Alan Turing, incearca sa descifreze codul Enigma cu ajutorul unei inventii pe care avea sa o foloseasca la decriptarea mesajelor.
Actiunea filmului are puncte fixe, personaje foarte bine alese. Filmul implica mai multe sentimente pe parcursul acestuia, ele fiind foarte bine combinate.

Ca de obicei prea multe detalii despre film nu va voi da deoarece nu vreau sa fiu aceea persoana care strica magia. Stiu ca multi sunteti interesati de filmele istorice, si mai mult ca sigur ati auzit de acest film. Daca v-am starnit interesul, va urez vizionare placuta, si imi cer scuze daca am amestecat anumite date informatice ce va pot da putine batai de cap :)

3 comentarii:

  1. l-am vazut si eu zilele trecute..chiar a fost fain si imi pare rau ca nu am mers la cinema

    RăspundețiȘtergere
  2. nu am avut timp de mult pentru filme :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Alaltaseara l-am vizionat! E genul de film care te face sa gandesti ca a meritat din plin timpul pe care l-ai alocat vizionarii! :)

    Pupici, Ana!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere