vineri, 24 aprilie 2015

Dentistul meu, prietenul meu!

Ma intreba zilele trecute o cunostinta daca mai pot si mai rezist la facultate... Sunt studenta de cand am terminat loceul si parca tot as mai urma ceva, tot as mai perfectiona o parte din cunostinte, dar desigur ca am si eu o limita. Cred ca deocamdata 2 facultati imi sunt de ajuns si nu pentru ca nu mai pot invata sau nu mai am determinare si putere, ci pentru ca anii pe care i-am petrecut studiind cred ca imi sunt de ajuns pentru moment. Sa fii medic stomatolog si in acelasi timp si tehnician dentar pentru mine este o mare realizare.
Unul din defectele pe care le-am si deprins dupa atatia ani de medicina dentara, este ca de fiecare data cand intalnesc pe cineva, in loc sa ma uit la ochii persoanei sau sa ii admir frumusetea fizica si trasaturile normale, eu ma uit la dinti!

 Oh, nici nu vreti sa va imaginati cate ganduri imi trec prin minte cand vad o dantura neingrijita sau anomalii dentare. Ca si reflex, incep sa imi imaginez care ar fi metoda cea mai non-invaziva pentru un tratament si toate cele, iar apoi cand imi dau seama ca am petrecut prea mult timp urmarind dantura celui din fata mea, incep sa intru in pamant de rusine, dar va dati seama ca este un gest involuntar.
Si chiar daca nu as fi urmat aceste doua facultati si nu mi-ar fi cunoscute detalii despre dinti, cu siguranta tot acolo mi-as fi indreptat pentru prima data privirea la intalnirea cuiva. Pentru mine sanatatea cavitatii orale este extrem de importanta si nu doar pentru ca niste dinti sanatosi, albi natural si fara carii ne-ar imbunatati aspectul fizic dar si pentru ca noi ne-am simti mult mai confortabil astfel.

Am avut multi pacienti care atunci cand s-au asezat pe unitul dentar, au spus ca de multe ori nu zambesc pentru ca le este rusine cu dantura lor, iar deteriorarea starii de sanatate a dintilor se datoreaza tot lor pentru ca au neglizat spalatul pe dinti, vizitele la medicul stomatolog de frica acelor si a frezei si tot asa.
De fiecare data le-am recomandat sa aiba incredere in medicul dentist si sa-si gaseasca daca se poate, un centru de incredere precum DentistSuceava unde sa revina de fiecare data fara frica si sa fie tratati cu seriozitate si profesionalism, dar sa nu neglijeze spalatul pe dinti si celelalte obiceiuri de rutina care ii poate tine departe de probleme serioase. Relatia cu medicul este foarte importanta, asa ca sfatul meu in continuare este sa comunicati cu cel pe care il desemnati ca salvatorul dintisorilor vostri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu