marți, 14 iulie 2015

Iluminatul biroului tau cu becuri cu led!

Daca ieri v-am vorbit despre stilul shabby-chic pe care l-am ales pentru a ne infrumuseta casa, astazi imi doresc sa continui subiectul legat de renovarile interioare si cum va puteti imbunatati luminozitatea din camere, pentru a va putea odihni mai bine si desfasura activitatile zilnice fara probleme. Eu am o problema cu lumina artificiala. Nu suport orice tip de lumina, cea galbena ma deranjeaza foarte tare, iar cea alba imi provoaca oboseala oculara exagerata si roseata, astfel ca imi este destul de greu sa gasesc o sursa de iluminat corespunzatoare in lipsa celei naturale. In general, aleg sa lucrez mai putin pe timp de noapte pentru a nu-mi solicita foarte mult ochii dar atunci cand nu se poate, apelez la diferite lampi cu bec led pe care le consider in acest moment cele mai satisfacatoare corpuri de iluminat, cu o durabilitate crescuta si putere de iluminare superioara becurilor cu filament.


Cum spuneam, pentru ca sa puteti lucra in liniste la birou si sa nu aveti probleme cu ochii in serile in care munca depaseste ora de somn, ce mai indicat ar fi ca pe masuta de lucru sa se afle o lampa cu brat mobil, care sa poata fi indreptata spre locul unde se desfasoara activitatea. Eu le prefer pe cele plasate fix deasupra mea dar si pe cele pozitionate chiar in fata mea pentru ca lumina sa fie directionata exact asupra lucrarilor mele protetice. Acest lucru imi asigura o iluminare satisfacatoare si astfel ca pot realiza mai usor corectii dar ma ajuta in acelasi timp sa ma adaptez mai usor la cantitatea de lumina ce vine inspre mine. Un alt lucru foarte important este amplasamentul biroului, care este indicat sa fie in apropierea ferestrelor. De asemenea este indicat ca peretii sa fie pictati in culori deschise, pentru ca astfel se reflecta mai bine lumina in incapere. Dar sa nu uitam de eficienta luminoasa a corpurilor de iluminat, un factor de importanta majora pentru alegerea tipului de bec pentru lampa de pe birou. Eficienta luminoasa este reprezentata de un numar cat mai mare de lumeni, in timp de consumul de energie este reprezentat de wati, in acest sens, important este numarul de lumeni ce se produc pe un wat de consum de energie, raportul optim fiind de 80 de lumeni. Astfel, cel mai indicat ar fi sa se utilizeze becurile cu led pentru o iluminare eficienta si un consum minim de energie, design ergonomic. Atat eu cat si parintii mei, am ales sa schimbam toate becurile din casa fie ele incandescente fie cu neon, cu cele cu led fiind ieftine, pentru ca au consum mic de energie si durata de viata indelungata. Vi le recomand si voua dar in acelasi timp, va sugerez sa tineti cont si de sfaturile mele de mai sus daca va doriti sa lucrati in liniste la birou si fara dureri oculare :)

3 comentarii:

  1. LOVELY
    http://melodyjacob1.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu le prefer pe cele cu led :) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Conteaza foarte mult calitatea becurilor folosite, iar pentru birou ai facut o alegere excelenta. Becurile cu LED directioneaza lumina exact acolo unde este nevoie de ea, asa ca sunt perfecte pentru birou, unde este nevoie de lumina pentru a citi/scrie, dar si pentru lucrul pe PC.

    RăspundețiȘtergere