duminică, 2 august 2015

Marc Levy - Toate acele lucruri pe care nu ni le-am spus

"Memoria este un artist ciudat, îţi desenează viaţa în culori mai vii, şterge ceea ce este mediocru şi nu păstrează decât cele mai frumoase linii, curbele cele mai emoţionante."

 Saptamana aceasta, am reusit (in sfarsit!) sa finalizez o carte pe care am inceput-o cu mai bine de 2 saptamani in urma, si desi nu este o lectura dificila de parcurs, nu am gasit vointa de a o termina. Marc Levy este nou pentru mine, la fel si cartile pe care acestea la scris. V-am spus ca prietena mea este cea care imi alimenteaza "foamea" de carti si cea care imi trimite zilnic pe mail cate o noua descoperire. Despre aceasta carte, nu avea insa informatii pentru ca nici ea nu apucase sa o citeasca, si ce pot sa spun... nu a pierdut nimic! Nu voi face o recenzie foarte detaliata si lunga, pentru ca aceasta carte nu are un subiect elaborat, sau o poveste incitanta (parerea mea desigur!).

Julia este o femeie implinita. Cel putin profesional, aceasta are o cariera minunata, realizand tocmai ce si-a dorit dintotdeauna sa faca. Pe plan sentimental, ii merge super! Urmeaza ca in doar cateva zile, sa paseasca in fata altarului si sa-si uneasca destinul cu iubitul ei, care ar face orice sa o faca fericita. Impreuna au de gand sa mearga in luna de miere sa se odihneasca si sa se bucure de liniste. Dar cineva, umbreste fericirea celor doi, iar acesta este tatal Juliei. Si nu, nu pentru ca acesta nu isi doreste ca aceasta casatorie sa se realizeze, ci pentru ca ... a murit! Dupa ani de absenta, acesta isi face aparitia in viata Juliei, intr-un mod mai mult decat surprinzator, incercand in acest fel sa repare o parte din greselile trecutului si sa recupereze dragostea Juliei care pierduse orice speranta ca va avea o discutie cu tatal ei cat inca mai era in viata. Lipsa acestuia, a marcat-o puternic, dar acest lucru a ajutat-o sa se detaseze si sa-si construiasca propria viata fara a se ajuta de numele tatalui super bogat. Acum, odata cu moartea tatalui, nu doar ca trebuie sa isi anuleze casatoria cu barbatul visurilor, dar trebuie sa plece intr-o calatorie neplanificata cu acest tata-robot, pe care l-a ingropat cu doar cateva zile in urma. Oare aceasta calatorie, ce scop are? Cum vor decurge lucrurile intre cei doi si de ce a ales tatal Juliei sa mearga exact in locul in care aceasta avea sa-si petreaca luna de miere?

Ce planuri are si de ce tocmai acum, dupa 20 de ani, acesta readuce in viata fiicei sale, amintirea unei iubiri demult ingropate? Veti descoperi raspunsurile destul de rapid, fiind o carte usoara, fara descrieri in care sa va incurcati. Actiunea in sine nu atrage, fiind statica si nu transmite cititorului nici o emotie, astfel ca nici eu, nu m-am putut identifica cu nici unul din personaje si nici nu mi-a starnit vreun soi de emotie la citirea intalnirii dintre Julia si Tomas. Ramane sa decideti voi daca va place sau nu, caci Marc Levy nu a reusit sa-mi starneasca interesul pentru citirea si celorlalte titluri de carti ce stau sub semnatura sa. Consider ca este o lectura ok pentru calatoriile plictisitoare cu trenul sau o dupa amiaza lenesa.

4 comentarii:

  1. mie mi se parea un subiect interesant si imi place cum scrie Levy. dar ramane de vazut daca imi va placea cartea. E oricum pe lista de lecutra. :D
    puup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu aveam ceva asteptari de la acest autor pentru ca parea a fi promitator! Ma asteptam ca macar titlul cartii sa ofere un raspuns la intrebarile pe care mi le-am ridicat dar actiunea nu a avut chiar atat de multe de spus, astfel ca nu vad o potrivire sau un final cu explicatii reusite care sa ofere cititorului informatiile necesare.

      Ștergere
  2. Foarte interesanta povestea, merita citita cu siguranta :) Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa iti fie pe plac! Este o lectura usoara, perfecta pentru vacanta :)

      Ștergere