vineri, 30 octombrie 2015

Recenzie de carte: Zi dupa zi - David Levithan

Buna dragilor! Asa cum v-am promis, iata ca revin astazi cu o noua recenzie de carte! Si nu, nu voi vorbi despre seria Shatter Me de T.Mafi (pe care apropo, am citit-o de 3 ori deja) ci despre cartea Zi dupa Zi a lui David Levithan pe care am achizitionat-o din Carturesti cand impreuna cu o prietena, am profitat de oferta 2+1 gratis, promotie valabila pentru carti achizitionate de la aceeasi editura. Noi ne-am ales cartile editurii TREI, dar despre celelalte doua achizitii va voi vorbi alta data.

EDITURA : TREI
AN APARITIE : 2014
TITLU ORIGINA : EVERY DAY
AUTOR : DAVID LEVITHAN

Am trecut foarte repede prin acesta carte. Este o lectura cat se poate de placuta, usoara si totusi captivanta. Inca de la primele paragrafe mi-a stranit interesul si m-a facut sa imi doresc sa aflu ce se intampla cu personajul principal. A, este un personaj atipic; nu este un el sau o ea, ci este doar un suflet de 16 ani care in fiecare zi, traieste intr-un alt corp. In fiecare dimineata, A trebuie sa o ia din nou de la capat in fiecare zi, cu o noua viata, o noua familie, noi obiceiuri si sa treaca neobservat prin viata celui in care s-a trezit. Fata sau baiat, nu conteaza. Regula este aceeasi: te trezesti si esti iarasi altcineva. A s-a impacat cu aceasta situatie si pe cat posibil, incearca sa respecte un set de reguli foarte bine puse la punct intocmai pentru a nu face rau nici gazdei sale dar nici sie insasi. Dar astazi, lucrurile se schimba. A o intalneste pe Rhiannon si se indragostete de ea, dar cum se va putea vreodata bucura de o iubire daca in fiecare zi el se trezeste intr-un alt corp? Si oare ea il va crede cand ii va spune adevarul? Pare o nebunie si totusi, ea merita o explicatie si sa descopere ca valoareaza mai mult decat ar fi crezut. Insa A nu se poate atasa. Nu are voie sa faca acest lucru pentru ca ar putea cauza probleme, insa inevitabilul se produse. Dragostea pentru Rhiannon il face sa fie uneori neglijent si sa incalce regulile pe care adesea le respecta.

Vietile atator tineri pot fi date peste cap daca A nu are grija. Tot ce trebuie sa faca pentru ca totul sa se desfasoare ok, este sa acceseze memoria persoanei in care tocmai s-a trezit si sa se comporte ca si un adolescent normal, dar intr-o zi, lucrurile iau o intorsatura pe care nu a premeditat-o. A fost neglijent iar acest lucru il face sa se simta vinovat dar in acelasi timp nedreptatit. Iubirea il face sa uite ca nu are voie sa perturbe viata gazdei sale si astfel, considera ca poate faca anumite lucruri fara a fi prins, dar in cele din urma, nimic din ceea ce stia pana acum nu mai pare a fi valabil. Rhiannon este insa cea care ii da putere sa mearga mai departe, sa isi doreasca mai mult si sa poata sa ramana alaturi de ea inca o zi, si inca una... dar el nu are dreptul de a ocupa o viata care nu este a lui.

Pot spune ca au fost multe intamplari care mi-au placut, insa momentul in care A s-a trezit in corpul unui tanar dependent de droguri a fost un episod interesant si emotionant in acelasi timp. Finalul ramane insa special, unul pe care nu l-am premeditat nici o secunda si care m-a facut sa ma intristez si sa invat o lectie foarte importanta. Consider ca este o carte ce merita citita si ca nu i s-a acordat suficienta atentie pe cat merita. V-o recomand cu mare drag si sper sa va fie pe plac!