luni, 23 noiembrie 2015

Recenzie de carte: Fata din tren - Paula Hawkins

Buna seara tuturor! Sper ca ati avut parte de un inceput de saptamana reusit, caci al meu cu siguranta asa a fost! Am avut parte de o zi plina de soare (si la propriu si la figurat), iar acest lucru, m-a facut sa ma simt mai optimista :) Si pentru ca mi-am dorit sa inchei ziua intr-o nota la fel de energica, mi-am propus sa va prezint o recenzie de carte! Astazi imi doresc sa va aduc in prim plan cartea Fata din tren, scrisa de Paula Hawkins!

EDITURA : TREI
AN APARITIE : 2015
TITLU ORIGINAL :THE GIRL ON THE TRAIN
AUTOR : PAULA HAWKINS
NUMAR PAGINI : 408

Personajul principal al acestui roman este Rachel, o tanara recent divortata, care a ales sa devina o alcoolica pentru a uita de durerea provocata de barbatul pe care il iubea cu toata fiinta. Pentru ea, despartirea de Tom a fost cat se poate de brutala, deoarece nu s-ar fi asteptat niciodata la o tradare din partea sa, mai ales pentru ca amandoi se iubeau nebuneste, dar se pare ca lucrurile nu merg intotdeauna ca pe roate in viata de cuplu, mai ales atunci cand unul dintre soti isi doreste cu ardoare un copil pe care nu il poate avea, si isi gaseste alinarea intr-un viciu bonavicios, care pana la urma, este motivul care determina ruptura. As fi spus ca romanul este destul de banal, ca nu are nimic ce ma poate impresiona, cel putin nu din primele pagini. Zi de zi, o putem observa si acompania pe Rachel aka Fata din tren, in calatoria sa catre Londra, unde se presupune ca ar avea un job, dar dupa cum va puteti imagina, acest job nu mai exista de mult, avand in vedere conditia sa. Intocmai faptul ca Rachel venea adesea bauta la locul de munca, a atras dupa sine concedierea. Pot spune ca dintr-un anumit punct de vedere am simtit ca o compatimesc pe Rachel pentru ca stiu cat de greu este sa accepti ca poate tu esti vinovat pentru esecul din viata ta, dar in acelasi timp,mi-a provocat un teribil dezgust pentru aceste episoade continue de betie si comportament halucinant, care adesea se soldeaza cu pierderi de memorie pe termen indelungat dar si cu rani pe corp pentru care nu gaseste absolut nici o explicatie rezonabila. Aceste episoade par a fi total obisnuite pentru Rachel a noastra, intocmai pentru ca atat drumul catre Londra si continua stare de betie, au devenit o rutina pentru ea. Nu se simte cu nimic vinovata, nici macar pentru ca isi minte de cateva luni buni colega de apartament in legatura cu jobul sau. Dar povestea nu se termina aici. Nu totul se invarte in jurul lui Rachel. Ce mi-a placut teribil de mult la aceasta carte (pana inainte sa descopar finalul), a fost modalitatea in care a fost structurata actiunea. In fiecare volum, descoperim o diferita perspectiva a povestii, din punctul de vedere nu doar al lui Rachel, ci si a altor doua personaje feminine centrale: Ana si Megan. Veti spune probabil, ce legatura au unele cu altele? Ei bine, cele 3 femei, povestea lor este mult mai interesanta decat pare! Tipologii diferite de femei, si totusi care au in comun acelasi lucru, acelasi amanunt care le perturba viata si le determina sa faca alegerile gresite in viata. Romanul a fost presarat pe tot parcursul de mici piese de puzzle care puse cap la cap, iti descifrau misterul dar si finalul, si totusi, nu ai cum sa nu ramai intrigat de cum fiecare personaj alege sa traiasca experienta unei crime.

Daca in prima jumatate a cartii nu am gasit cine stie ce punct de interes, in a doua parte, am fost in totalitate captivata de succesiunea de intamplari care o pun pe Rachel in situatii mai mult decat bizare, care ne fac sa ne gandim ca aceasta are grave probleme mintale. Cel putin, asa vom deduce din perspectiva Anei, care ne face sa ne ridicam multe semne de intrebare. Cel putin la inceput, aproape ca nici nu vei realiza ce anume le uneste pe aceste trei femei si de ce autoarea incearca sa ne focuseze atentia asupra vietilor celor . Mi-a fost destul de greu sa descopar nucleul, acea intriga, dar si atunci cand am facut-o, am avut parte de o revelatie si aproape ca am devorat cartea pentru a rezolva misterul crimei care invaluie intregul roman. Dar oh, mai sunt atat de multe de povestit despre actiunea cartii Fata din tren! Nu mi-am putut imagina ca voi ramane atat de prinsa intr-o carte, si ca un roman psihologic ma poate captiva atat de mult. Paula Hawkins a reusit sa imbine atat de bine anumite elemente si sa incorporeze in poveste detalii incat, peste unele inevitabil vei trece, fara sa iti dai seama de adevarata lor importanta si cat de multe au de spus despre fiecare personaj al cartii in parte. Recunosc faptul ca la inceput am fost destul de tentata sa renunt la citit, pentru ca pur si simplu nu intelegeam ce anume doreste autoarea sa imi transmita. Pur si simplu nu eram pe aceeasi lungime de unda! Ma bucur totusi ca am fost determinata sa duc pana la capat firul povestii, pentru ca in final, m-am declarat mare fana a acestui roman!

La final inchei prin a va spune ca mi-am dat seama ca exista o oarecare asemanare intre actiunea acestui roman si cea a serialului The Affair. Ambele urmaresc acelasi tipar, si se concentreaza in jurul unei crime. Nu pot sa nu remarc insa finetea conturarii trairilor fiecarui personaj in parte atat din partea producatorilor serialului cat si a Paulei Hawkins. Vi le recomand cu mare drag pe ambele, caci daca sunteti fani ai romanelor psihologice sau a serialelor de tip drama, acestea va vor fi pe plac!