luni, 7 decembrie 2015

Recenzie de carte - Destroy Me Tahereh Mafi

Dupa cum stiti deja, seia Shatter Me de Tahereh Mafi este preferata mea! Pur si simplu ador aceste carti si stilul autoarei, si chiar daca la noi in tara nu se gaseste decat primul volum tradus in limba romana, nu m-am descurajat si mi-am achizitionat cele 3 volume ce compun aceasta serie in original, in limba enegleza. Consider ca acestea sunt cele mai pretioase carti din biblioteca mea, si le-am citit pana acum doar de .. 4 ori... Da stiu, o sa ajung cat de curand sa stiu pe dinafara toate replicile, dar sunt sigura ca si voi aveti o carte preferata care va face sa o cititi iar si iar si iar... Dar revenind la treburile noastre, Destroy me este una din cartile satelit ale acestei serii si pe care am citit-o in format electronic. Alaturi de Fracture Me, formeaza pachetul in forma tiparita denumit Unite Me, dar asa cum va imaginati, nu se gasesc in librariile de la noi din tara.

Nu stiu daca va mai amintiti cum s-a finalizat primul volum Spulbera-ma, dar pe scurt: Juliette a evadat impreuna cu Adam din baza militara unde era tinuta captiva de Warner. Odata ajunsa la Punctul Omega, descopera ca nu este singura care detine aceste puteri ciudate, si ca poate de aceasta data, nu v-a mai trebui sa fuga pentru a fi fericita. Poate ca aici, impreuna cu ceilalti, viata ei va fi asa cum si-a dorit: linistita, alaturi de el, singurul om care o poate atinge. Dar se pare ca si Warner este imun la atingerea sa... Se va putea impaca vreodata cu aceasta idee? Oare ii va spune lui Adam despre acest lucru?

Destroy me vine in continuarea acestui prim volum, si ne face cunoscuta perspectiva lui Warner, conducatorul nemilos al Sectorului 45. Dupa fuga lui Juliette, Warner este devastat. Impuscat si tradat imediat dupa ce si-a destainuit sentimentele, acesta trebuie sa faca fata noilor situatii si caracterului tatalui sau, care la aflarea intamplarilor din sectorul 45, decide sa vina sa indrepte lucrurile pe care fiul sau le-a dat peste cap. Aceste vesti, ar putea provoca o revolta, ori acest lucru nu este de dorit. Totul se intampla insa cu mare rapiditate, iar Warner trebuie sa o gaseasca pe Juliette inaintea tatalui sau.

Si acum ca v-am facut o mica recenzie, sa va spun si parerea mea despre acest mini volum! Ei bine, il ADOR! Wow, deci stilul lui Mafi de a construi aceste personaje este incredibil! Daca in primul volum al seriei ai impresia ca stii totul despre fiecare dintre protagonisti, in urmatoarele, totul se da peste cap, rasturnand totul! Am descoperit in Destroy Me, perspectiva lui Warner asupra tuturor lucrurilor care s-au intamplat pana acum in carte. De la venirea lui Juliette la Baza, si pana la fuga sa, totul este povestit intr-o maniera diferita, care ne face sa ne schimbam in totalitate parerea pe care ne-am format-o despre el pana acum. Unul dintre cele mai emotionante momente din carte, a fost cel in care acesta, incercand sa gaseasca dovezi ale planului de evadare pus la cale de Juliette si Adam, da peste jurnalul pe care ea il tinea ascuns intr-unul dintre buzunarele rochiei sale, ascuns printre cioburile de geam cazute prin camera care obisnuise sa fie a ei. Felul in care el isi aduce aminte de ziua in care ea a decis sa fuga de el, sa il impuste mortal, si intensitatea cu care el traieste fiecare moment, te amotioneaza profund. Insa de astfel de momente ne vom tot lovi prin carte, pe masura ce descoperim adevarata personalitate a lui Warner, motivele pentru care a decis sa o scoata pe Juliette din azil si care a fost motivul pentru care si-a dorit sa o controleze. Nimic nu este ceea ce pare, asa cum nici el, nu este decat un simplu barbat, care in ciuda tuturor lucrurilor pe care le-a facut si urii pe care a starnit-o, nu isi doreste decat iubirea ei, si nimic mai mult, Inca odata, acest personaj ma surprinde din ce in ce mai tare. Momentul in care se inchide in simulator, consider ca este unul extrem de dureros. Nu am putut sa nu fiu impresionata de felul in care acesta incearca sa isi puna ordine in ganduri si sa gaseasca un echilibru dupa toate lucrurile care i s-au intamplat.

Este mai mult decat evident ca este profund marcat de toate cele intamplate, insa asa cum ne-am obisnuit, tanarul conducator al Sectorului 45 este obligat sa fie tare, sa disimuleze si sa fie criminalul rece care a fost dintotdeauna. Dar in ciuda tuturor lucrurilor, el nu isi doreste decat un singur lucru: ca ea sa il aleaga pe el. Cred ca maiestria lui Mafi aici sta, in modul in care reuseste sa te faca partas la toate gandurile cele mai intime ale personajelor sale, ca si cand ai reusit sa intri in mintea lor si sa vezi totul cum se deruleaza. Este un sentiment unic, aproape ca te simti neinvitat si invadator in viata lor, si nu poti sa nu adori acest lucru. Iar eu, deja ma aflu la a 4 lectura a acestei serii si pot spune ca tot nu m-am saturat de ea! De fiecare data gasesc ceva nou si surprinzator in fiecare volum, si da, este asadar, seria mea preferata ever! Daca ati citit primul volum al seriei si v-a placut, cu sigurata si Destroy Me va fi o lectura care o sa va tina in suspans. Sper ca nu v-am dezvaluit prea multe in acest review, si imi doresc sa imi spuneti si parerea voastra vizavi de aceasta carte, daca ati avut ocazia sa o cititi. Pupici!