marți, 1 decembrie 2015

Recenzie de carte : Eve - Vol. 1 Anna Carey

I've got to say guys: reading is so much fun! Yep, despre o noua carte vorbim astazi, caci de mai bine de 2 luni, citesc pe banda rulanta si nu regret nici o clipa pierduta cu aceasta noua pasiune! Chiar daca uneori nu dau de cele mai inspirate carti sau cele mai bune subiecte, nu m-am lasat descurajata si am continuat de citit mai departe intocmai pentru ca uneori, putem gasi o lectura profunda si intriganta chiar si sub cele mai neinspirate coperti/titluri/prologuri. Din aceasta categorie de lectura usoara, poate face parte si Eve de Anna Carey. O serie de 3 volume in care ne este prezentata o lume diferita, distopica. Astazi imi doresc sa vorbesc putin despre primul volum pe care l-am citit in format PDF, si pe care l-am finalizat chiar intr-o zi. Spun acest lucru intocmai pentru a va face sa va dati seama ca nu vorbim aici despre o poveste complicata, sau descrieri prea lungi.

EDITURA : LEDA
AN APARITIE : 2011
TITLU ORIGINAL : EVE
AUTOR : ANNA CAREY
NUMAR PAGINI : 288

Eve este una dintre elevele cele mai bune ale Scolii pentru fete din Noua America.  Toata viata ea nu si-a dorit decat sa fie cea mai buna, sa invete cat mai mult pentru ca odata ajunsa in Orasul de Nisip, sa inceapa o viata noua, sa aiba un apartament numai al ei in timp ce ajunge sa fie una dintre cele mai cunoscute pictorite din oras. Doar ca la scoala, pe langa arte si stiinte exacte, fetele sunt invatate ca in afara portilor, barbatii sunt un pericol, iar ele trebuie sa se fereasca de ei cu orice pret. Cu o zi inainte de absolvire, totul pare sa mearga ca pe roate. Eve are sa fie sefa de promotie, cea care va tine discursul de final, iar mai apoi, dupa ceremonie, isi va lua putinul bagaj pe care il are si va trece dincolo de poarta scolii pentru a ajunge in Orasul de Nisip. Totul se schimba atunci cand Arden, decisa sa plece din scoala pe timp de noapte, ii marturiseste lui Eve ca dincolo de ziduri, nimic nu este ceea ce pare. Gandul ca totul ar putea fi o minciuna, o pune pe Eve pe ganduri si o face sa escaladeze zidul scolii sa afle adevarul, iar ceea ce vede in cladirea in care absolventele trebuiau sa ajunga imediat dupa ceremonie, o aduce in pragul disperarii. Desigur ca orice femeie ar fi pusa in fata unei astfel de scene, cel mai sigur ar innebuni, asadar, nu o putem condamna pe Eve sau pe Arden ca iau aceasta decizie de a fugi din singurul camin pe care l-au avut dupa ce molima le-a rapit familiile. Cu ajutorul unei profesoare, Eve reuseste sa evadeze din aceasta "inchisoare", si urmeaza astfel o calatorie periculoasa pe un teren necunoscut si plin de pericole. Aceasta trebuie sa ajunga la Califia, insa fara ajutorul lui Arden nu este posibil, deoarece, Eve nu este o supravietuitoare si nu stie nimic despre cum sa te descurci intr-o situatie fara precedent. Asadar, Arden va fi obligata de imprejurari sa o accepte pe Eve ca si partener de calatorie, chiar daca acest lucru ar putea sa o incetineasca sau sa ii aduca sfarsitul. Intalnirea lui Caleb insa, pare a fi salvarea lor, atat timp cat vor fi acceptate si de restul baietilor. Alaturi de el, Eve descopera ca nu toti barbatii sunt rai, si astfel, se indragosteste de el, abandonand astfel ideea de a mai ajunge la Califia, si sa locuiasca sub pamant alaturi de el si restul baietilor, dar acest lucru nu este posibil pentru ca ea, este aleasa regelui, cea care ii va aduce pe lume copiii, asadar, pe urmele ei se afla o intreaga armata. Asa cum probabil va inchipuiti, sederea ei alaturi de Caleb si ceilalti baieti nu este posibila, si trebuie sa treaca peste o serie de obstacole pentru a ajunge la destinatie. Ce se va intampla acolo, ramane sa descoperim in urmatorul volum, pe care am de gand sa in citesc in urmatoarea perioada, dar sub format pdf. Consider ca nu este o carte stralucita, nu chiar o vedeta a genului distopic. Povestea este relativ simpla si oarecum previzibila. Desigur ca am incercat pe cat posibil sa nu va fac spoiler si am omis cateva detalii importante din carte, intocmai pentru a va lasa placererea de a afla singuri mai multe despre Orasul de Nisip, despre molima care a ucis cea mai mare parte a populatiei, dar si cum decurge calatoria celor doua fete catre acest loc unde vor gasi protectia de care au nevoie.

Sper ca v-a placut recenzia si ca v-am facut curiosi sa aflati mai multe despre aceasta serie scrisa de Anna Carey.