luni, 13 iunie 2016

Urmeaza-ti visul!

Nu imi vine a crede cat de repede poate sa treaca timpul... Aproape ca a zburat pe langa mine, pentru ca nu imi dau seama cand s-au scurs toti acesti ani de facultate. Parca abia ieri intram in prima sala de curs, si faceam cunostinta cu noii mei colegi de grupa! Simt si acum primele emotii cand am fost strigata la catalog, sau cand am dat prima mea proba practica. A fost fara doar si poate, o perioada interesanta, plina de provocari si incercari, dar in urma careia am invatat multe. Tin minte cat de grea a fost acomodarea la inceput, dar si cat de mult ne-am chinuit sa ne facem intelesi printre pacienti, cand noi nici macar nu stiam valorile normale ale glicemiei, sau cum se aplica un bandaj dar si multe altele. Cei care aveau impresia ca totul este ca in Grey's Anatomy sau Dr.House, au avut initial un soc, ba chiar si-au dorit sa si renunte la facultate imediat ce au dat de greu si au descoperit ca nu stiu nici o parte din acele valori normale glicemie pe care pana si un elev de liceu le stie, dar pe parcurs, si-au gasit motivatia si au descoperit ca viata bate filmul, si ca viata de medicinist, desi nu este usoara, este presarata de numeroase impliniri si momente care te fac sa simti ca traiesti cu adevarat! 


A fost cu siguranta o perioada grea nu doar pentru mine si colegii mei, cat si pentru profesorii care au fost intr-o permaneneta miscare si schimbare, incercand sa ne invete si sa ne ofere toate informatiile de care dispun, pentru ca in anii de studiu urmatori, sa ne putem folosi de cunostintele dobandite, si a evita situatiile neplacute si rusinoase provocate de lipsa informatiilor suficiente despre limitele glicemiei. Marea majoritate a stagiile din primii ani de facultate s-au desfasurat in cadrul spitalelor si a policlinicilor, asadar, a fost o experienta deopotriva placuta cat si neplacuta, datorita faptului ca in astfel de locuri, se gasesc pacienti de toate felurile, si fara sa vrei, esti obligat sa inveti sa lucrezi rapid si bine sub presiune, cand situatia o cere. Asadar, daca nu stii care sunt valorile normale ale glicemiei atunci cand te afli in sectia de bolnavi de diabet, cu siguranta nu ai ce cauta la Facultatea de Medicina. Orice student medicinist, este obligat sa cunoasca aceste informatii si sa le stapaneasca foarte bine, pentru ca sanatatea pacientilor este prioritatea numarul 1! Educatia pacientilor este de asemenea vitala, asa ca oricand se pot oferi mai multe informatii despre glicemie celor care nu cunosc foarte multe despre acest subiect si trebuie sa ofere o atentie desosebita alimentatiei cat si starii generale de sanatate. Este important sa fii capabil sa citesti simptomele pacientilor, si sa poti pune un diagnostic corect, si sa fii dispus sa iti asumi greselile atunci cand sunt facute, pentru ca doar fiind responsabil de actiunile tale si fiind bine pregatit, poti deveni un medic cu adevarat valoros! Medicina este grea, dar este si foarte frumoasa! Din pacate, nu este pentru oricine, asa ca daca te afli printre cei norocosi si intri la aceasta facultate, ai grija sa valorifici la maxim fiecare moment petrecut pe bancile scolii, si sa inveti mult! Fara straduinta si motivatie, nu are nici un rost sa continui! Important este sa nu renunti, chiar daca la inceput ti se pare greu! Si eu am fost dezamagita de unele lucruri vazute/auzite de-a lungul anilor, am dorit sa renunt si sa uit de toate, dar nu am facut-o, si nu regret nici o secunda acest lucru! In doar cateva zile, voi urca treptele pe scena salii de ceremonii, si imi voi depune juramantul, si abia astept sa incep un nou capitol din viata mea, alaturi de colegii mei, de noile mele vise si dorinte! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu