miercuri, 21 septembrie 2016

Recenzie de carte - Mara Dyer.Inceputul de Michelle Hodkin

Acum ca v-am captat atentia, bun venit la o noua recenzie! Interesanta introducere pentru o carte, nu credeti? Mara Dyer.Inceputul, este de departe cea mai interesanta si mind-blowing lectura din acest an! Dupa seria Spulbera-ma, cu greu am gasit carti care sa ma fascineze in asa masura incat sa nu vorbesc despre altceva zile la rand, dar iata ca in sfarsit, am gasit aceea carte the one, care sa ma scoata din faza de reading slump, in care am intrat de vreo 2-3 saptamani incoace. Am auzit multe cuvinte de lauda despre aceasta serie la booktuberii mei preferati din America, si de multe ori m-am gandit sa imi comand toate cartile in limba engleza, dar cum am fost mai mereu prinsa in diverse activitati, am tot amanat momentul, pana cand, am primit de la Libris oportunitatea de a citi Mara Dyer,Inceputul, care tocmai ce si-a facut aparitia si la noi in tara! Me very happy! So let get started! Mara Dyer face parte din seria cu acelasi nume, scrisa de Michelle Hodkin. Cartea urmareste insiruirea de evenimente care au loc in viata unei adolescente de 17 ani, care in mod miraculos, supravietuieste dupa ce cladirea in care ea si prietenii sai se aflau, se prabuseste.

Cine este Mara Dyer cu adevarat, si de ce a adoptat acest pseudonim, nu vom afla deocamdata. Stim doar ca este o tanara, care din cauza unor imprejurari nefericite, a trebuit sa se mute cu familia in Florida. Mara se trezeste intr-o zi in spital, fara a-si aduce aminte din cauza carui fapt se gaseste acolo. Tot ce reuseste sa afle de la parintii sai, este ca ea, este singura supravietuitoare a unui accident, care a dus la moartea prietenei sale Rachel, cat si a lui Claire si Jude, iubitul ei. Cum zilele trec, iar depresia Marei se adanceste, familia decide ca schimbarea peisajului, o vor ajuta pe aceasta sa isi revina si sa treaca peste socul mortii prietenilor, poate chiar sa recapete o parte din amintirile pierdute. Doar ea poate spune ce s-a intamplat cu adevarat in aceea seara, si de ce este singura care a scapat nevatamata. Presiunea si durerea cauzata de pierderea celei mai bune prietene. o fac pe Mara sa se adanceasca in depresie si sa aiba halucinatii, nereusind in unele momente sa isi dea seama daca totul se petrece cu adevarat sau daca este doar rodul imaginatiei sale. Mutarea in Florida, pare a fi solutia cea mai buna pentru trecerea peste un eveniment de asemenea amploare, care au lasat semne evidente in sufletul si psihicul eroinei noastre, insa descoperim ca acomodarea nu-i este deloc usoara. Halucinatiile continua, iar Mara tine in secret acest lucru, incercand sa faca fata de una singura acestor provocari zilnice, dar oare cat timp se va putea feri de parintii sai, si cat va mai putea suporta nelinistea si intalnirile tulburatoare zilnice cu prietenul ei mort? Se simte vinovata, dar nu stie de ce. Oare care este adevaratul motiv pentru care Jude continua sa o bantuie, si ce vrea de la ea? Am putea spune ca, odata cu aparitia lui Noah si a lui Jamie in peisaj, viata Marei se va imbunatati, mai ales acum, cand cei doi, au grija ca gandurile Marei sa fie indreptate spre alte lucruri, cu specific adolescentin... Daniel are grija ca sora lui, sa se integreze cat mai bine in noua scoala, si nu o scapa din priviri niciodata. A fi frate mai mare, nu este o treaba usoara, dar se pare ca pe Daniel nu il deranjeaza sa fie gardianul Marei. Totul pare a fi in regula pana acum, insa o serie de evenimente, perturba din nou linistea Marei, care considera ca a venit momentul pentru a cere ajutor din partea unui psiholog. Inca nu reuseste sa isi recupereze amintirile in totalitate, iar micile franturi care isi permit totusi sa iasa la suprafata, revin dureros, avand un impact puternic asupra Marei.  Dar de ce Noah o place, si insista sa ii fie alaturi dupa tot ce s-a intamplat pana acum? Care este secretul pe care il ascunde si cat de departe este dispus sa ajunga? Confuza si obosita de toate aceste intamplari, Mara decide ca prioritar este sa descopere cauza acestor episoade psihotice care pun stapanire pe ea, si devin din ce in ce mai periculoase si puternice. Mara nu mai reuseste sa distinga realitatea de vis, astfel ca lucruri ciudate se intampla. Mortile si coincidentele care stau in spatele acestora, sporesc misterul povestii, insa in acelasi timp, pun cap la cap piesele unui puzzle complex, care ne ofera solutia evenimentelor tragice, si factorul declansator.

Cat de departe este Mara dispusa sa mearga pentru aflarea adevarului? Cum o poate ajuta Noah sa impiedice o alta moarte, si care este adevaratul motiv din spatele aparitiilor frecvente ale lui Jude? Mara Dyer.Inceputul este o carte care le are pe toate! Fiind un thriller psihologic, aceasta urmareste povestea Marei, o tanara de 17 ani, care sufera de sindrom post-traumatic, si se lupta sa tina in frau halucinatiile, sub masca unei adolescente normale. Insa mortile suspecte sunt cele care dau nota de thriller ce te tine cu sufletul la gura si iti ridica numeroase semne de intrebare. Poate Mara sa fie autorul crimei, fara sa stie? Aflati si voi detaliile unui puzzle intrigant si captivant! Descoperiti lumea intunecata in care Mara se avanta pentru descoperirea adevarului din spatele acestor viziuni.

Daca sunteti in cautarea unui thriller psihologic, a unei carti misterioase si tulburatoare, atunci Mara Dyer.Inceputul, este alegerea perfecta! Gasiti cartea la pretul de 37 de lei si transport gratuit pe Libris.ro, dar si volumul 2 al seriei The Evolution of Mara Dyer, in limba engleza la doar 38 de lei! Eu mi-am facut un wishlist de carti beletristica destul de mare, si sper cat de curand sa reusesc sa bifez cat mai multe titluri. Spor la citit dragilor!