miercuri, 28 decembrie 2016

7 writers I would like to be

Am vazut nu demult, un articol de acest gen pe un blog care prezinta recenzii pentru carti. Imi pare rau ca nu mai tin minte cum se cheama blogul, pentru ca atunci cand am citit articolul, imediat mi-am trecut in agenda numele acestui tip de articol, fara sa mai bag de seama cine este autorul sau blogul. Ideea de a te pune in pielea anumitor autori mi s-a parut foarte interesanta. Niciodata nu m-am gandit la posibilitatea de a scrie o carte. Desi citesc, si imi place sa fac recenzii si sa ofer si altora mai departe informatii despre produsele incercate si cartile citite, ideea de a fi scriitor in adevaratul sens al cuvantului, nu mi-a trecut niciodata prin minte. Nici nu cred ca as fi un foarte bun scriitor, pentru ca nu am o imaginatie foarte bogata, si majoritatea subiectele si temelor care imi vin in minte pentru o carte in acest moment, au fost deja abordate de autori cu adevarat talent la scris si povestit, asa ca ma voi rezuma la a fi doar blogger si atat.

Imi este foarte greu sa fac un top al scriitorilor preferati, pentru ca in ultimii doi ani, am descoperit atat de multe carti interesante si genuri care mi-au placut, incat acest task este destul de dificil de realizat. Sa ma rezum la doar 7 scriitori este cu siguranta o provocare, insa una placuta pentru ca urmatoarele nume pe care le-am ales, au reusit sa ma impresioneze profund prin lectura si abordare.


Cred ca stiti cu totii deja ca Tahereh Mafi, este autoarea seriei Spulbera-ma si a cartii Furthermore pentru copii si adolescenti. Daca nu stiati, aflati acum ca este casatorita cu scriitorul Ransom Riggs care s-a facut cunoscut prin trilogia Miss Peregrine, al carui film a aparut si in acest an in cinematografe, dar nu el este important astazi, ci ea si cele trei volume pe care le-a scris. Trilogia Spulbera-ma a fost cea care mi-a insuflat pasiunea pentru citit, si datorita careia, am inceput sa indragesc genul Young Adult si Fantasy. Lumea creata de T.Mafi este una post-apocaliptica, dura si lipsita de speranta, in care supravietuitorii sunt grupati in districte, si atent monitorizati de catre cei care au promis sa restabileasca ordinea si buna starea cetatenilor. Nu se ofera multe informatii cu privire la actiunile si intamplarile care au provocat dezechilibrul societatii si inceputul unei erei noi, a unei guvernari noi, dar intelegem inca de la inceput ca totul s-a schimbat, si ca s-au impus reguli noi pentru ca oamenii si societatea sa poata fi tinuta sub control. Juliette este o tanara care nu a cunoscut niciodata libertatea si iubirea, care este vitima propriilor ganduri si actiuni, si care nu stie cat de mult s-a schimbat lumea de cand a fost aruncata de proprii parinti, intr-un ospiciu, pentru a o tine la distanta de oameni. Blestemul pe care Juliette il poseda, poate ruina vieti, si nimeni nu isi doreste sa se afle in apropierea unei fiinte care poate doar cu o simpla atingere sa omoare orice fiinta. Dar chiar si intr-o lume lipsita de speranta si cruda, iubirea isi face loc in sufletele oamenilor, chiar si in inimile ale caror cicatrici nu s-au vindecat. Tahereh Mafi are acest talent incredibil de a reda in cuvinte acele sentimente si ganduri care te apropie de personaj, si te arunca intr-o ametitoare si dureroasa poveste despre putere, pasiune, prietenie. Trilogia Spulbera-ma ocupa un loc special in inima mea, astfel ca as putea spune ca cel mai mult, mi-as dori sa fiu o zi Tahereh Mafi, sa pot sa le dau din nou viata personajelor mele preferate, sa le continui povestea si sa le inteleg mai bine.


Colleen Hoover
Nici nu stiu cum sa incep sa va vorbesc despre cartile si stilul acestei autoare, pentru ca de fiecare data cand incerc sa-mi astern cuvintele intr-o recenzie, zeci de sentimente si lacrimi isi fac loc sa iasa la suprafata. Cartile scrie de Colleen sunt dureroase la propriu si la figurat. Iti rup sufletul in bucati mici, te tarasc in noroi, te pun in fata cu cele mai duri realitati, pentru a te face sa constientizezi ca niciodata nu trebuie sa te lasi invins. Imi place ca abordeaza teme variate, de actualitate, si le trateaza cu o mare seriozitate, aducand in prim plan personaje feminine puternice, care nu se lasa calcate in picioare, si care reusesc sa vada lumina de la capatul tunelului. Am plans foarte mult la cartile ei, pentru ca reuseste de fiecare data sa atinga o coarda sensibila, care ma induioseaza. It end's with us si Ugly Love sunt preferatele mele, si recomandarile mele pentru voi! 


Jandy Nelson
Aceasta scriitoare imi place, si nu prea... Cerul este pretutindeni nu mi-a fost atat de mult pe plac. Este o carte cliseu, cu un final previzibil, si o poveste usor trasa de par, insa Iti voi darui soarele, mi-a frant inima in mii si mii de bucatele... Este o poveste incredibila si o lectie de viata despre sacrificiu, prima iubire, curaj, dorinte si vise ingropate. Noah si Jude sunt personaje puternice si foarte frumos conturate, care traiesc viata cu o intensitate maxima. Insa culorile vibrante, sculpturile si picturile carora cei doi frati le dau viata prin talentul lor, transfoma cartea intr-un univers care abia asteapta sa prinda viata. Este o carte foarte speciala pe care sunt sigura ca o veti indragi!


Guillaume Musso
Pe Guillaume Musso l-am descoperit relativ recent. Cartile lui mi-au tot fost recomandate de prieteni, insa nu am fost atrasa de copertile si titlurile alese, asa ca abia in vara aceasta am citit o prima carte de-a lui. Este cu siguranta un stil diferit si nou pentru mine, dar care m-a atras si m-a tinut cu sufletul la gura! Cartile imbina armonios povestile de dragoste cu cele politiste, astfel ca in fiecare dintre cartile scrise de Musso, vom gasi multa adrenalina si mister! Chemarea Ingerului, Salveaza-ma si Fata de Hartie mi-au depasit asteptarile si au deschis portile catre o lume ce depaseste bariera timpului si a realului, si raman in acest moment, preferatele mele cat si recomandarea mea pentru voi.

Elyzabeth Hoyt
Cartile scrise de Elyzabeth le-am descoperit dintr-o pura intamplare. Eram pe drum spre casa intr-un weekend, si fiind pe fuga, nu am mai pus in geanta nici o carte, asa ca atunci cand am ajuns in statie in dreptul unui punct de vanzare a ziarelor, am cumparat cartea Ducele Noptii care statea aruncata pe un raft. Nu am avut mari asteptari din partea cartii, pentru ca stiam ca in general cele in acest gen, sunt relativ cliseice, dar chiar m-a suprins aceasta autoare! Imi place ca autoarea, ofera o foarte mare atentie detaliilor istorice, si povesteste intr-un mod foarte autentic si original intamplarile si intalnirile dintre personaje, astfel ca te sufunzi imediat in lectura, si te deconectezi de tot ce inseamna exterior. Desigur ca sunt prezente in carti si clasicele secvente fierbinti caracteristice stilului, insa pe langa acestea, povestile sunt foarte interesante si intrigante. Chiar mi-as dori sa aflu de unde isi aduna scriitoarea detaliile despre Londra din anii 1700-1750. 



Stephanie Perkins
Oh, daca ma intrebari care este cartea mea preferata in acest moment, cu siguranta voi raspunde ca Isla and the happily ever after este cea care nu-mi da pace! Ador stilul si cartile scrise de Stephanie Perkins! Nu ma asteptam sa fie atat de simpatice si de cuprinzatoare! In cele trei carti veti descoperi trei povesti de dragoste adolescentine diferite, care va vor purta intr-o calatorie unica si de neuitat, pe strazile Parisului unde veti dori sa va pierdetipentru ca mai apoi, sa va reintoarceti in internatul unde gasca de prieteni s-a cunoscut. Daca esti prins intr-un asa zis reading slump, atunci cartile dulci ca mierea ale lui Perkins, te vor scoate din acea stare vegetativa, si vor deschide apetitul pentru citit!


Ultima mentiune pentru aceasta categorie, este Evelyn Skye! Jocul Coroanei mi-a placut la nebunie, desi am gasit o foarte mare apropiere de stilul lui Erin Morgenstern. Totusi, lumea creata de Evelyn este cu mult mai magica si incantatoare, iar intrecerile si trucurile de magie, nu au cum sa nu te castige! Imi place ca spre deosebire de Circul Noptii de care se apropie, Jocul Coroanei ofera mai multe detalii despre sursa magiei si natura jocului. Este cu alte cuvinte, o varianta mai bogata si ampla, mult mai cuprinzatoare in informatii si descrieri. De asemenea, se pune accentul si pe povestea de dragoste, astfel ca avem timp sa descoperim pe parcurs care sunt intentiile personajelor si planurile lor.


Si cam acestea au fost alegerile mele pentru topul celor 7 scriitori care mi-as fi dorit sa fiu pentru o zi. Desigur ca ar mai fi cateva mentiuni onorabile de adaugat, dar cred ca avem suficient timp pentru a descoperi impreuna despre cine si ce este vorba, in postarile viitoare. Sper ca v-a placut acest articol! Va imbratisez cu drag si va astept sugestiile si comentariile!

2 comentarii: