vineri, 13 ianuarie 2017

Recenzie de carte - Regatul Spinilor si al Trandafirilor

Tocmai ce am terminat de citit una dintre cele mai bune carti fantasy de pana acum! Am inceput-o cu putin inainte de Craciun, dar din cauza agitatiei, a pregatirilor si a musafirilor, a trebuit sa renunt putin la citit. Cu doar putin timp in urma (cu 2-3 ore in urma, sa fiu mai precisa), am inchis cartea, si mi-am spus ca este momentul perfect pentru o recenzie, acum cat totul este proaspat pastrat in memorie. Nu am crezut ca lumea creata de Sarah J.Maas are sa ma cucereasca, pentru ca in general, lecturile fantasy desi imi plac, tind sa ma piarda printre detalii si descrieri. Dar Regatul Spinilor si al Trandafirilor este cu siguranta una dintre acele carti pe care nu ai sa le uiti vreodata, pentru ca iti deschide portile catre o lume fantastica si incredibila, in care nu-ti vei mai dori sa iesi. Mai mult ca sigur, cartile scrise de Sarah J.Maas nu va sunt necunoscute, caci Tronul de Clester este si la acest moment un bestseller international, care a starnit o nebunie in lumea cititorilor. Nu stiu foarte multe despre seria Tronului dr Clestar, insa primul volum din seria Regatului mi-a facut curiozitatea sa creasca si sa-mi doresc sa citesc mai multe carti scrise de aceasta autoare.

EDITURA : RAO
AN APARITIE : 2016

AUTOR : SARAH J.MAAS
TITLUL ORIGINAL : A COURT OF THORNS AND ROSES
NUMAR PAGINI : 480

Intr-o lume bantuita de umbre intunecate, marcata de un razboi sangeros si crud, povesti cu spiridusi si zane, unde foametea si saracia ii impinge pe unii catre gesturi disperate, Feyre isi gaseste puterea de a merge mai departe si a gasi un rost in viata. Desi a suferit mult inca de la o varsta frageda si a infruntat foametea, frigul si saracia crunta alaturi de surorile ei, pentru Feyre, doar gandul de a le vedea implinite si la casa lor pe surorile sale, o mai ajuta sa nu-si piarda controlul. Nu a dus o viata usoara, dar acum ea este singura care isi poate intretine familia, asa ca v-a lupta din rasputeri pentru a nu muri de foame. In cele din urma, disperarea  o impinge pe tanara Feyre sa se aventureze adanc in padure, spre locuri in care nici macar un vanator priceput nu ar avea curajul sa intre, dar pentru ea, nimic nu mai pare atat de periculos si dur, nu acum, dupa cate a avut de indurat dupa ce familia a pierdut averea.  Dar ceea ce pare a fi o zi obisnuita in padure la vanat, are sa devina un cosmar. Fiintele care au pus stapanire pe pamanturile lor, si i-au condamnat la o viata de mizerie, vor navali in casa lui Feyre, pentru a revendica o viata. Conditiile din Tratatul semnat in urma cu multi ani de oameni si creaturile magice, o obliga sa isi paraseasca familia, si sa mearga impreuna cu Marele Spiridus in Phrytian, pentru a-si ispasi pedeapsa pentru crima.

Feyre stie ca nu v-a putea niciodata sa-si lase in urma familia, chiar daca pentru ei, ea nu a fost decat cea care le aducea de mancare, si banii de care aveau nevoie. Nu a simtit nici o apropiere fata de surori, si s-a simtit impovarata de promisiunea facuta mamei pe patul de moarte. Dar chiar si asa, nu ii poate parasi. Nu acum, cand un razboi sta sa porneasca si creaturi cu puteri magice puternice, pot distruge lumea si tot ce a mai ramas din acest taram, locuit de muritori cu ultimele puteri. Insa Phrytianul este mai mult decat si-a imaginat. Este un taram undr magia exista pretutindeni, iar acum, ea este captiva intr-o lume desprinsa din povestile si basmele din copilarie, si prizoniera unui mare spiridus, care ar putea sa o omoare doar cu gandul, daca se impotriveste.

Conacul insa, ascunde numeroase mistere si secrete, si pe masura ce timpul trece, Feyre descopera ca Regatul in care se afla, are nevoie de ajutor, la fel ca si restul regatelor, care se lupta cu o boala necrutatoare. Din pacate, ea nu este decat un simplu om, o muritoare si o marioneta in mainile Marilor Lorzi ai Phrytianului. Nu poate impiedica in nici un fel raspandirea acestei boli care le ridica puterile si celor mai mari spiridusi si zane, dar poate sa incerce sa isi salveze familia si iubirea. Insa pe acest taram, dragostea poarta o masca, una care ascunde un secret ingrozitor, ce ar putea sa o puna in pericol pe tanara Feyre, cat si pe familia ei. O calatorie neasteptata catre poalele Muntelui Sacru o v-a arunca pe Feyre intr-un joc periculos, unde isi v-a testa limitele si prieteniile adevarate. O intrecere contra cronometru pentru restabilirea ordinii si eliberarea unui popor blestemat.

Feyre este personajul meu preferat pe acest an! Este puternica, neinfricata si ambitioasa, si nu lasa nici o secunda ca lumea ascunsa de zid, sa o sperie. Ea este o luptatoare, si v-a face tot ce ii sta in putinta pentru a proteja o lume diferita de a ei, dar fara de care, acum nu mai poate sta despartita. Nu si cand dragostea a facut-o sa vada adevaratele culori ale acestui taram magic. Mi-a placut foarte mult povestea de iubire care i-a nastere in aceasta carte, si modul cum evolueaza ambele personaje impreuna. Cred totusi ca autoarea s-a inspirat din povestea Frumoasa si Bestia, si a dezvoltat intr-o maniera absolut unica, o varianta diferita, o poveste incredibila despre spiridusi, zane, si un taram magic unde totul este posibil. Mi-ar fi placut sa pot citi mai mult despre Rhysand, sa se puna mai mult accentul pe personajul intrigant si rolul pe care acesta il are in carte, pentru ca este cu siguranta un nume care se v-a regasi si in cel de al doilea volum, si care v-a schimba cursul povestii. Legat de acesta, nu voi spune foarte multe, pentru ca deja am oferit suficiente informatii care sa va faca sa descoperiti in mare principalul subiect al cartii, insa voi spune doar ca am ramas placut impresionata de atitudinea acestuia in momentul cheie. A fost cu siguranta un episod emotionant, care iti schimba parerea despre el, dar ramane de vazut cum vor evolua lucrurile intre el si Feyre, acum ca lucrurile s-au linistit.

Daca doriti sa aflati adevarata origine a spiridusilor, unde ii puteti gasi, si care le sunt slabiciunile, atunci intrati alaturi de Feyre in Phrytian, o lume magica, unde orice dorinta se poate indeplini! Regatul Spinilor si al Trandafirilor este primul volum al unei serii de carti, scrisa de Sarah J.Maas, si si puteti cumpara cartea din libraria online Libris.ro