miercuri, 25 ianuarie 2017

Recenzie de carte - Saint Anything de Sarah Dessen

Dupa mai multe incercari (esuate), in sfarsit am reusit sa-mi pun la punct agenda, si sa revin si pe blog, pentru a continua seria de recenzii de carti. Anul 2016 a fost bogat si am reusit sa citesct 50 de carti, dar asta deja o stiti. Astazi, vreau sa vorbim pe scurt despre Saint Anything, carte scrisa de Sarah Dessen. Am primit aceasta carte in dar anul trecut de ziua mea, si am apreciat faptul ca este in limba engleza. Mi-am propus sa citesc cat mai multe carti in engleza, pentru ca intr-adevar, acestea chiar au avut si inca ai au multe sa ma invete. Principalul motiv pentru care am inceput sa citesc in limba engleza, a fost legat strict de perfectionarea vocabularului, dar apoi, mi-am dat seama ca toate cartile in engleza, sunt cu mult mai interesante si fermecatoare fata de cele traduse. Desigur ca am intalnit numeroase cuvinte noi si sintagme care m-au pus in incurcatura, dar de fiecare data am reusit sa deduc din context despre ce este vorba, si evident, abia apoi am cautat in dictionar cuvantul pentru a pune la punct orice nelamurire, dar si pentru a intelege mai bine mesajul pe care autorul il transmite. Am ales aceasta carte a autoarei, mai mult datorita recenziilor pozitive de pe internet, dar stiam ca lista de carti pe care le-a scris, este cu mult mai cuprinzatoare si versatile. Totusi, consider ca prin Saint Anything, a reusit sa exprime cel mai bine problemele cotidiene care impiedica tinerii din zilele noastre sa se descopere pe sine.

EDITURA : PENGUIN BOOKSAN APARITIE : 2015
AUTOR : SARAH DESSEN
TITLUL ORIGINAL : SAINT ANYTHING
NUMAR PAGINI : 432


In Saint Anything, facem cunostinta cu Sydney, o adolescenta cuminte si inteligenta, care a trait inca de cand se stie, in umbra fratelui mai mare. Pentru parintii ei, Peyton este cel mai important, iar atunci cand comportamentul acestuia incepe sa fie nesabuit, scuzele incep sa apara, pentru a apara copilul perfect al familiei care cel mai probabil, trece printr-o simpla faza. Doar oare este doar o faza, sau acesta este adevaratul Peyton?Nimic din ceea ce el face, nu este bine, iar Sydney o stie. Din pacate, ea este nesemnificativa si aproape invizibila pentru parintii care au ochi doar pentru baiatul lor perfect, insa atunci cand un teribil accident il trimite pe Peyton in inchisoare, viata familiei se schimba, dar prioritatile raman aceleasi, spre disperarea eroinei noastre. Din nou, parintii vor incerca sa gaseasca scuze pentru comportamentul iresponsabil al fiului cel mare, si o vor neglija pe Sydney. Zilele trec, iar adolescenta se simte din ce in ce mai singura si neajutorata.. Acum ca Peyton este inchis, toata atentia mamei sale se indreapta doar catre avocatul familiei si catre fiul sau, nicidecum spre Sydney, care traieste in fiecare zi cu povara accidentului pe umeri. Se pare ca doar ea a inteles adevarata gravitate a situatiei, si incearca din rasputeri sa-si adune puterile pentru a supravietui intr-o scoala noua, unde nu cunoaste pe nimeni. Dar Mac si Layla, o vor ajuta sa se redescopere, si sa si inteleaga mai bine fratele, si motivele care l-au determinat sa aleaga o viata plina de vicii. Familia Chatham este departe de a fi perfecta, insa pentru Sydeny, in casa prietenilor ei, isi gaseste refugiul, si unde se simte in sfarsit inteleasa. Atunci cand se indragosteste de carismaticul Mac, Sydney stie ca nu mai este aceasi fata care a fost. S-a schimbat, si a venit momentul sa se faca auzita, astfel ca adolescenta, isi infrunta parintii inca o data. Ce se v-a intampla cu Sydney si cu fratele ei mai mare, cum vor reactiona parintii si ce parere au despre relatia dintre ea si Mac, descoperiti in carte! Nu va dau mai multe detalii, pentru ca as strica tot farmecul, iar aceasta chiar este o carte ce merita citita! 



Daca nu ati citit nici o carte scrisa de Sarah Dessen, atunci trebuie sa o faceti! Imi place stilul autoarei, iar personajele create, cu micile lor imperfectiuni si temeri, iti vor ajunge la suflet. Povestea in sine nu este foarte complicata, si pe tot parcursul cartii vom avea de a face cu aceleasi personaje, insa felul in care fiecare abordeaza problemele si modalitatea prin care vad situatia, ne fac sa fim receptivi de la inceput si pana la sfarsit. Mi-a placut de Sydney, desi vocea ei a fost foarte slaba la inceput. Pe parcurs am apreciat ca aceasta si-a adunat fortele, si ca a avut curajul sa-si infrunte parintii, si sa le spuna tot ceea ce a adunat in ea in toti acesti ani, cat a trait ascunsa de umbra fratelui mai mare. Puteti gasi cartea de cumparat online si la noi, de pe BooksExpress. Defapt, o mare parte din cartile scrise de Sarah Dessen se gasesc in aceasta librarie online, la super preturi si cu livrare rapida. De fiecare data cand intru si caut carti online la Books Express, nu ma pot abtine sa nu mai adaug cate un titlu nou in wishlist si in cosul de cumparaturi! Imi place la nebunie faptul ca in aceasta librarie online, se gasesc numeroase carti in engleza, atat in format hardcover cat si paperback, si ca iti ofera si ambalare tip cadou daca ai nevoie sa uimesti pe cineva cu un dar altfel! Asadar, daca doriti sa va cumparati si voi acest exemplar de Sarah Dessen sau o alta carte, atunci nu ezitati sa intrati pe site, si sa rasfoiti paginile pentru a gasi titlul care va intereseaza. 

Un comentariu:

  1. Good post, have a good day

    http://elegant-e.blogspot.com/
    https://www.instagram.com/elegant_e_blog/

    RăspundețiȘtergere