luni, 2 ianuarie 2017

Top 10 : Cele mai bune carti citite in 2016

Nu pot sa cred cat de repede a trecut 2016. Din pacate, nu am reusit sa imi duc pana la bun sfarsit toate planurile, nu am reusit nici sa bifez toate dorintele de pe wishlist. Simt ca in 2016, marea mea lupta s-a dat cu timpul. Inca de la inceput am fost in criza de timp, si cred ca tot asa m-a prins si sfarsitul de an, in continua miscare. Sper totusi sa reusesc sa ma pun pe picioare curand si sa-mi finalizez toate proiectele pe care mi le-am propus, si sa fiu mult mai prezenta pe blog si in mediul online decat am facut-o pana acum. Nu vreau sa fac promisiune pe care nu le voi respecta, nu vreau sa imi mai stabilesc dead-line-uri, ci am sa las lucrurile si timpul sa le rezolve pe toate de la sine. Sper ca voi ati avut parte de un final de 2016 reusit, si ca ati intrat in noul an cu zambetul pe buze!

In articolul de astazi, imi doresc sa va vorbesc putin despre cele mai bune 10 carti pe care le-am citit in 2016. Am reusit sa-mi ating telul, si sa finalizez de citit 50 de carti pentru 2016, si sunt foarte mandra ca am putut sa pun punct acestui capitol. Nu cred ca voi putea sa ma mentin cu acelasi numar de lecturi pentru anul 2017. Stiu inca de pe acum ca nu voi avea timp pentru a parcurge tot atat de multe carti, pentru ca in acest an, se vor intampla multe. Nu spun mai mult, si nici nu vreau sa ma gandesc la tot ce as putea sau nu, face in acest timp, pentru ca am invatat sa iau viata ca atare. Dar sa revenim la topul celor 10 carti pe care le-am adorat in anul ce tocmai a trecut.

10. Jocul Coroanei - Evelyn Skye

Cartea scrisa de Evelyn Skye mi s-a parut foarte asemanatoare cu cea scrisa de Erin Morgenstern. Aceeasi intriga, acelasi joc periculos, aceleasi reguli, si un sfarsit la fel de dureros, insa de data aceasta, in cartea scrisa de Evelyn, am avut parte de mai multa actiune, de o lume diferita si dinamica, fata de Circul Noptii de care se apropie izbitor. Desi mi s-a parut slaba din punct de vedere al magiei, cartea m-a castigat treptat prin descrierile detaliate si de mare acurete a peisajelor si strazilor din Sankt Petersburg, cat si prin diversitatea numerelor de magie, care pana l-a urma, au dat cartii acel je ne sais que care ii lipsea cu desavarsire in primele capitole. Triunghiul amoros este incantator si periculos, dar care fara doar si poate, v-a castiga inimile cititorilor. Astept cu nerabdare aparitia celui de al doilea volum, pentru ca imi doresc nespus de mult sa descopar cum se vor acomoda personajele cu noile statuturi, si cat de departe sunt dispusi protagosnitii sa mearga, pentru a-si trai povestea de iubire. Puteti citi o recenzie completa a primului volum al Jocului Coroanei accesand urmatorul link: Recenzie Jocul Coroanei.


9. Isla and the Happily Ever After - Stephanie Perkins

Dintre toate cele trei carti scrise de Stephanie Perkins, cea de a treia care o are protagonista pe timida Isla, mi-a fost cel mai pe plac. Nu spun ca celelalte doua carti sunt mai slabe, insa am gasit la Isla, trasaturile pe care si eu la randul meu, le posedam in adolescenta. Asa cum ne-am obisnuit, autoarea ne incanta cu o poveste de iubire proaspata si energica, si o plimbare de neuitat pe strazile din Paris, astfel ca te pierzi imediat in acest tip de lectura romantica amuzanta, uitand rapid de notiunea timpului. Cartea ne introduce in lumea adolescentilor americani care urmeaza cursurile Scolii Americane din Paris, si ne face cunostinta cu personaje carismatice si talentate, care vor transporta cititorul intr-o alta lume, cea a emotiilor, a primelor intalniri romantice, a problemelor cotidiene tipic adolescentilor exuberanti si energici. Desi cartile scrise de Stephanie Perkins sunt usor previzibile ca si final, tot reusesc sa te surprinda placut prin aventura tumultuoasa pe care o au de trait personajele, pentru a-si putea trai acel happily ever after la care visam cu totii. 



8. All the bright places - Jennifer Niven

Cartea care se claseaza pe locul 8 in acest top, nu s-a bucurat de o foarte mare popularitate la noi, si nici nu a avut parte de o primire prea placuta. Toate acele locuri minunate este o carte altfel, putin diferita de cele pe care le intalnim adesea in genul YA. Desi ne aduce in prim plan aceleasi personaje cliseice pe care ne-am obisnuit sa le intalnim, cartea aceasta abordeaza o tema de actualitate, care isi doreste sa- arate cititorului motivatiile din spatele alegerilor care pot schimba vietile oamenilor intr-un mod tragic. Mie personal mi s-a parut o lectura usor de parcurs, foarte bine structurata si cuprinzatoare Actiunea este povestita din perspective diferite, astfel ca putem sa rezonam cu ambele personaje, si sa le intelegem mai bine poestile de viata, trairile si emotiile. Mie mi-a placut foarte mult abordarea autoarei si modalitatea in care a spus aceasta problema. Nu m-am asteptat ca deznodamantul sa fie atat de tragic, dar am inteles mesajul pe care a dorit sa il transmita. Cred ca este o carte care iti da foarte multe de gandit si care ar trebui sa fie apreciata. 




7. Fata de hartie -  Guillaume Musso

In urma cu doi sau trei ani, circula prin blogosfera un schimb de carte. Nu am participat la aceasta actiune, insa am apreciat faptul ca bloggerii incep sa fie din ce in ce mai deschisi fata de lectura si ca se ajuta reciproc. Cartea care s-a bucurat de cele mai multe recenzii pozitive si care a fost cea mai dorita la schimb, a fost Fata de hartie a lui Musso, si desi nu am citit-o la momentul respectiv, numele ei mi-a ramas in minte. Am facut cunostinta cu stilul lui Guillaume Musso abia in vara lui 2016, insa nu m-a cucerit complet. Cel putin, nu din prima. Cred ca fiecare carte are momentul ei propice cand trebuie citita. Si mai cred ca atunci, cand m-am apucat eu de Musso, pur si simplu nu era momentul oportun pentru a-l descoperi. La finalul lui 2016, am continuat sa citesc foarte mult, si am continuat cu Fata de hartie care m-a impresionat placut! Este o carte cu totul diferita fata de celelalte doua ale aceluiasi autor pe care le-am citit in vara, si pot spune ca este preferata mea de pana acum, dintre cele cate am citit (din portofoliul lui desigur). Urmeaza ca in urmatoarele zile, sa revin cu o recenzie proaspata!



6. Regina Rosie - Victoria Aveyard

Cartea aceasta am cumparat-o de la targul de carte care s-a tinut in luna Martie, in atriumul Palas-ului. Tin minte ca aveam foarte putin timp la dispozitie, si ca am incercat sa ajung la toate standurile editurilor, dar doar cele ale editurii Nemira si Trei m-au atras in mod special, asa ca de la fiecare am plecat cu cate o carte. La Nemira mi-a fost foarte greu sa aleg, insa in cele din urma m-am decis asupra acesteia. Si da, recunosc! Am ales--o pentru ca are coperta frumoasa, si nu pentru ca m-ar fi atras subiectul in mod deosebit. Abia dupa ce am ajuns acasa si am citit primele capitole mi-am dat seama ca este exact genul meu de carte, cu  intriga buna, personaje frumoase si inteligente cu puteri supranaturale etc.  Desi actiunea este usor trasa de par, previzibila si grabita, cartea ramane destul de reusita din toate punctele de vedere. Urmatoarele doua volume nu s-au tradus inca la noi, dar eu nu am mai rezistat tentatiei de a afla continuarea, si mi le-am luat din Anglia. Este cea mai buna distopie pe care am citit-o in acest an si la fel ca si in cazul celorlalte carti prezentate mai sus, v-a avea parte de o recenzie detaliata cat de curand aici pe blog.


5. Gradina Uitata - Kate Morton

Aceasta carte a ajuns din intampla pe biroul meu (lasata de o colega de la serviciu), si nu am rezistat tentatiei de a o citi. Ce-i drept, mi-a luat ceva timp pana sa o termin (cam o saptamana), pentru ca are numeroase descrieri si salturi de la o perspectiva la alta, inca la un moment dat, incepea sa ma ameteasca cat si plictiseasca in acelasi timp. Insa nu regret ca am citit-o pentru ca spre jumatatea cartii, am inteles care este intriga, si m-a tinut cu sufletul la gura pana la final pentru a descoperi adevarul. Nu este o carte pe care as citi-o din proprie initiativa, si nici nu este tocmai genul meu, dar merita locul 5, pentru ca este o carte care este antrenanta, invaluita intr-o aura de mister care abia asteapta sa te cucereasca si sa te introduca intr-o familie cu un secret sfasietor, adanc ingropat si uitat de catre noile generatii. Si in timp ce scriu asta, imi dau seama ca o carte asemanatoare ca si naratiune si descrieri, gasim la editura All, si anume Nevazutii, despre care vom vorbi cat de curand, pentru ca si ea merita mentionata aici pe blog. Nu o pot include in acest top pentru ca abia astazi ce am reusit sa o finalizez.



4. Regatul spinilor si al trandafirilor - Sarah J.Maas

O carte care m-a surprins intr-un mod placut la sfarsitul acestui an, este Regatul Spinilor si al Trandafirilor, scrisa de Sarah J,Mass, cea care a scris si faimoasa serie Tronul de Clestar ( pe care m-am tot gandit daca sa o incep sau nu, avand in vedere numarul mare de volume, care mi-ar fi ocupat o buna parte din timp). Este doar cu putin diferita de cartile distopice pe care m-am obisnuit eu sa le citesc, dar cu siguranta ca face parte din acele carti pe care trebuie neaparat sa le citesti daca esti fan al genului Fantasy! Nici nu stiu cum sa va vorbesc despre ea pe scurt, pentru ca abia ma pot abtine sa nu scap cateva detalii care vor face spoiler pentru cei cativa dintre voi care nu ati apucat sa rasfoiti acest prim volum al unei serii magnifice, in care descoperim o tanara care are de ispasit o pedeapsa pentru o crima pe care a comis-o. Este o poveste care te v-a fascina si te va tine captiv intre paginile cartii pentru cateva ore bune! Am fost putin reticenta in privinta ei la inceput, pentru ca mi-am promis ca nu voi mai incepe trilogii si serii care au nevoie de mai mult de 3 volume pentru a relata actiunea, dar pur si simplu nu ma pot abtine! Nu regret ca am inceput aceasta serie noua, si abia astept sa imi cumpar continuarea!


3. Sticletele - Donna Tartt

Pe locul trei in clasament, se afla o carte de tip bildungsroman, pe care de obicei, il ocolesc. I-am acordat o sansa datorita numeroaselor recenzii pozitive citite, dar si pentru ca mi-am dorit sa ies putin din sfera mea de confort. A fost o lectura lunga, nu dificila de parcurs, ci doar ca a necesitat mult timp pentru a fi dusa pana la capat. Principalul motiv pentru care refuz sa citesc astfel de carti, este pentru ca descrierile sunt numeroase, exagerate, si ocupa atat de mult spatiu, incat ajungi sa pierzi firul principal, fiind absorbit de atat de multe detalii. Desigur ca fiecare relatare isi are rolul ei, iar in Sticletele, descrierile minutioase ne ajuta sa descoperim si sa intelegem mai bine personajul principal, care traieste de la o varsta frageda, o trauma care are sa-i schimbe viata, si sa-i poarte pasii spre necunoscut. Totul este povestiti di perspectiva personajului principal, astfel ca la un moment dat, intelegi ca esti in mintea lui tot timpul, si ca esti martorul unei vieti tumultuoase si nefericita. Mi-a placut cartea foarte mult, desi ma asteptam sa ma plictiseasca, si o recomand cu mare drag, dar va sugerez ca atunci cand o incepeti, sa fiti cat se poate de linistiti si atenti, pentru a tine pasul cu intamplarile care il transforma pe Theo.

2. Ugly Love - Colleen Hoover

Incerc de mai bine de jumatate de an sa fac o recenzie pentru aceasta carte, si nu reusesc. Si nu pentru ca nu am timp sau lipsa de inspiratie, ci pentru ca nu gasesc cuvintele potrivite care sa redea cu precizie starile pe care le provoaca. Colleen Hoover m-a castigat drept fan inca de anul trecut, insa cu Ugly Love, s-a intrecut pe sine! Este o carte perfecta din toate punctele de vedere. Te face sa razi in hohote, sa simti fiorii specifici primelor intalniri cu persoana iubita, apoi sa plangi cu lacrimi fierbinti, ca intr-un final, sa-ti unga ranile deschise cu iubire. Colleen Hoover are un talent incredibil, si scrie carti care iti sfasie sufletul! Autoarea transmite un mesaj clar prin cartile sale, si iti da foarte multe de gandit. Imi place ca abordeaza teme de actualitate, si ca personajele sale, sunt puternice, increzatoare si lupta pentru fericirea lor. Mi-a fost greu sa aleg dintre Ugly Love si It ends with us, pentru ca ambele sunt lecturi emotionante, insa cea dintai a castigat, pentru ca este cu adevarat deosebita, si pentru ca iti arata toate fetele iubirii, chiar si pe cele urate, care iti distrug sufletul si te scufunda intr-un abis intunecat unde domina depresia.




1. Angelfall - Susan Ee

Si desigur ca pe locul intai, vom descoperi o distopie, o lume post apocaliptica fascinanta, in care oamenii se lupta pentru supravietuire. Si impotriva cui credeti ca lupta? Pai, impotriva ingerilor! Nu v-ati asteptat la asta, nu-i asa? Se spune ca ingerii sunt creaturi care au grija de oameni, care ii apara de toate cele rele si vor ajuta la mantuirea neamului, dar cum ar fi daca ei ar fi cu totul si cu totul diferiti de ceea ce credeam pana acum, si daca tot ei ar fi responsabili pentru dezastrul provocat lumii? Angelfall este o trilogie absolut magnifica, o serie care m-a cucerit pe loc, si m-a facut sa o propulsez direct pe locul intai in topul celor mai iubite carti pe care le-am citit in 2016. Trilogia nu este tradusa in limba romana in totalitate. Primul volum a aparut in toamna lui 2016 la Editura Trei, si nu am vazut sa fie o mare agitatie creata de aparitia sa, si imi pare sincer rau ca o carte atat de reusita nu are parte de popularitatea pe care o merita. Eu mi-am achizitionat cele trei volume in limba engleza de pe un site din Anglia si au fost foarte usor de parcurs si de inteles. Daca doriti sa cititi recenzia primului volum, puteti accesa urmatorul link: Recenzie Angelfall

Si acesta a fost topul meu! Sper ca pe viitor, sa reusesc sa citesc mai mult, si sa gasesc in continuare carti la fel de frumoase pe care sa vi le recomand. Un update pentru Reading Challenge v-a fi postat zilele urmatoare, cat si un wishlist, asa ca ramaneti pe aproape pentru a descoperi impreuna noutatile anului 2017 si cele mai interesante stiri despre carti! Sa aveti o zi minunata!

3 comentarii:

  1. Cate carti ai citit! Misto! :)
    Nu am citit aceste titluri, insa urmeaza sa postez si eu 10 carti care mi-au placut in 2016! :)
    Un an frumos si la cat mai multe realizari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce de cărți frumoase! :3 Pe unele le-am citit și eu, pe unele îmi doresc să le citesc. Țin de o grămadă de timp să citesc și eu "Grădina uitată" sau de la Kate Morton, dar încă n-am reușit. Nu știu de ce, am impresia că o să-mi placă autoarea asta.

    La cât mai multe cărți frumoase!

    RăspundețiȘtergere