joi, 23 februarie 2017

Cum sa te motivezi sa mergi la sala!

Desi mai este mult timp pana la vara lui 2017, suntem cu totii constienti ca nu este prea devreme pentru a lua atitudine, si a pune la punct un program bine stabilit de mers la sala. Anul acesta, mi-am promis ca voi merge periodic la sala si ca voi respecta orarul pe care instructorul mi-l va impune, pentru ca este nevoie de multa miscare si de o dieta echilibrata pentru a ajunge sa am un corp bine definit, si o greutate normala pentru inaltimea si varsta mea.

Dupa o iarna indelungata si un regim alimentar haotic si bogat in alimente grase care mi-au dat peste cap metabolismul si greutatea, atat eu cat si prietenul meu, am luat hotararea de a merge la sala. Nu mai putem continua cu acest stil de viata sedentar, care ne afecteaza sanatatea si starea de spirit, nu tocmai acum cu doar putin timp inainte de ziua nuntii, cand vom avea nevoie de o infatisare sanatoasa! Asa ca da, ne-am hotarat sa apelam la ajutorul unui instructor pentru a pune la punct o rutina care sa ne ajute sa scapam de kilogramele in plus si sa ajute sa ne atingem obiectivele. Nu este usor pentru nici unul dintre noi sa tina pasul cu aceasta schimbare si noutate, si nici voua nu va va fi daca sunteti la inceput de drum, asa ca m-am gandit sa impartasim cu voi cateva sfaturi utile pentru a va motiva sa mergeti la sala! In afara de orarul strict, si mingea medicinala de 2 kg care ne ajuta sa continuam exercitiile si acasa in zilele mai aglomerate, mai avem grija sa respectam si regimul alimentar sanatos si seturile de exercitii impuse de catre antrenor.

1. Stabileste-ti un program fix si respecta-l!
Daca esti angajat, ai multe task-uri si deadline-uri de respectat la job, atunci cu siguranta nu iti va fi greu sa iti respecti programul de mers la antrenamente. Dar daca esti la polul opus, si duci o lupta contracronometru, atunci seteaza-ti alarma, noteaza in calendar zilele in care esti ai o fereastra pentru putina miscare, si ai grija sa respecti orarul! Este important sa alegi o zi care sa-ti permita sa lucrezi intens, si sa faci tot posibilul sa ajungi la programarea facuta. Orarul stabilit in acest mod, iti poate fi de folos si pentru a te motiva sa-ti termini treaba la timp, si sa-ti programezi intalnirile importante.

2. Stabileste obiectivele si alege un program de exercitii care ti se potriveste
Este important sa discuti cu instructorul tau despre obiectivele si rezultatele pe care doresti sa le obtii, pentru ca sa poata sa stabileasca rutina de exercitii care te vor ajuta sa iti atingi telul. Incearca sa fii deschis propunerilor noi si provocarilor, si nu te da batut!  Tine mine ca inceputul este intotdeauna mai dificil, dar rezultatele sunt cele pentru care merita sa lupti fara incetare! Perseverenta este cheia succesului!

3. Noteaza progresele intr-o agenda
Atat tu cat si instructorul, aveti nevoie sa notati schimbarile si progresul, pentru a putea descoperi cu usurinta unde se produc anumite greseli, atunci cand simti ca exercitiile nu dau rezultate. Poti nota zilele in care ai fost la sala, rutina de exercitii, durata sedintelor, cat si regimul alimentar pe care trebuie sa il respecti, pentru a pune la punct viitoarele detalii cu privire la rutina de exercitii care sa te ajute sa iti atingi obiectul.

4. Alege echipamentul potrivit si ai grija sa ai geanta mereu pregatita
Daca esti contra cronometru, geanta cu schimburile tale pentru sala nu trebuie sa iti lipseasca din portbagajul masinii. Daca ti-ai programat orele de fitness dupa incheierea celor de la serviciu, atunci vei fi scutit de un drum pana acasa pentru a te pregati pentru sala. De cele mai multe ori, imediat cum ajungi acasa, oboseala acumulata la job si confortul casei, te vor face sa renunti sa mai mergi la sala, asa ca nu este o idee rea sa iti programezi exercitiile dupa terminarea programului de lucru.

5. Continua exercitiile si acasa
Daca simti ca exercitiile de la sala nu sunt suficiente, sau pur si simplu iti doresti sa nu iti pierzi antrenamentul, si sa incepi ziua energic, atunci poti lucra si acasa putin, dimineata inainte de micul dejun, sau inainte de culcare! Iti poti cumpara mingi medicinale ieftine de la sportaddict pentru ati incepe exercitiile de intindere si incalzire, dar le poti folosi si pentru exercitii mai complexe, care te vor ajuta sa inlocuiesti cu succes aparatele de la sala de forta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu