vineri, 3 februarie 2017

Recenzie de carte - A court of Mist and Fury de Sarah J.Maas

Vă este cunoscut termenul de Book-Hangover? Ei bine, cam prin această stare de book hangover trec și eu în aceste zile, și asta datorită unei cărți fenomenale! După ce am terminat de citit A court of thorns and roses,  mi-am dat seama că nu pot sta departe de Phrythian, de marii lorzi și de Feyre, așa că m-am grăbit să ajung în Cărturești, ca să-mi cumpăr cel de al doilea volum al seriei, dar din păcate, nu era disponibil la raft, ci doar în librăria online pe comandă, cu livrare în 2-3 săptămâni. Cum aș putea să rezist atât de mult timp fără eroina mea, și personajele mele preferate din Phrythian? Exact, nu am cum! Și ce credeți că am făcut, pentru a descoperi restul poveștii? Evident că am căutat o variantă pdf online a volumului următor! Nu a fost ușor de găsit A court of mist and fury online, dar nici imposibil! Am citit cele 560 de pagini ale cărții în 3 zile, iar atunci când am terminat-o, am simțit că am nevoie de mai mult, de mult mai mult, și imediat dacă se poate! Cărțile acestea dau dependență, vă jur! Și acum ce mă fac cu viața mea? Următorul volum al seriei, A court of wings and ruin va apărea în librării în Mai 2017. Chiar cu doar două zile în urmă, coperta volumului 3 a fost dezvăluită, și este mai mult decât perfectă! Daăa ați citit și voi primele două cărți ale acestei serii fantastice, știți deja ce își dorește autoarea să exprime prin designul coperții, dacă nu, vă las pe voi să descoperiți! A court of mist and fury mi-a întrecut orice așteptare... De obicei, volumele 2-3 (cel de al doilea țn mod special), au o acțiune mai domoală, nu au multe intrigi, dar această carte... este fenomenală! Am mai spus asta, nu-i așa? Este mult mai mult decât m-am așteptat, este pur si simplu una dintre cele mai bune continuări ale unei serii din toate timpurile! Acest volum a fost unul decisiv, care m-a determinat să plasez seria aceasta, pe locul 1 în topul prefernțelor din acest an! Nici nu știu cum să încep să vă povestesc despre ea, pentru că există probabilitatea de a scăpa unele mici detalii în scurta recenzie pe care am de gâand sa v-o prezint, dar promit că îmi voi da silința să evit spoilerele! Acestea fiind spuse, haideți sa descoperim împreuna continuarea poveștii, și să discutăm puțin despre acest volum!

“And I realized—I realized how badly I'd been treated before, if my standards had become so low. If the freedom I'd been granted felt like a privilege and not an inherent right.”
EDITURA BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
AN APARITIE : 2016
AUTOR : SARAH J. MAAS
TITLUL ORIGINAL : A COURT OF MIST AND FURY
NUMAR PAGINI : 640

Feyre nu mai este aceeași fată pe care o știam până acum. După ororile văzute și trăite sub Munte, nimeni nu mai poate fi la fel, nici măcar Marii Lorzi ai celor șapte regate din Phrythian, posesori ai unor puteri mărețe. Însă reîntoarcerea în Regatul Primăverii, poate fi un semn de schimbare, iar Feyre este decisă să lase în urmă numele Amaranthei, legământul pe care l-a făcut cu Marele Lord al Regatului Nopții, și întunericul din sufletul ei. Acum trebuie să se acomodeze cu noua sa viață, și să accepte schimbările și acest tărâm magic pe care îl v-a numi de acum înainte asă, dar coșmarul nu se sfârșește aici. Feyre nu își poate găsi liniștea între cei patru pereți și în acest regat, care promite să o protejeze de cruzimea celorlalți lorzi puternici ai Phrythianului, nu acum când are mâinile pătate de sânge, iar coșmarurile o trezesc în miez de noapte. Duce o luptă puternică cu ea însăsi, și se simte din ce in ce mai singură în Regatul Primăverii, pentru care aproape și-a dat viața ca să îl salveze de Amarantha și regele din Hybern. Însă tatuajul de pe mâna stângă ascunde ceva, sau pe cineva... Legământul făcut cu Marele Lord i-a salvat viața sub Munte, și tot acesta, o va conduce pe Feyre spre o altă lume, spre un oraș ascuns de sute de ani în inima unui tărâm unde domnește întunericul și durerea, în care se va redescoperi. Dar cum v-a reuși să îl înfrângă pe regele din Hybern, să oprească atacurile asupra regatului, și să obțină cele două jumătăți ale cărții magice care poate restabili pacea și echilibrul în tărâmul zânelor, când încă nu știe să își controleze puterile? Cine este Rhysand cu adevărat, și care îi sunt intențiile cu Feyre? Este Marele Lord al Regatului Nopții cel care o v-a ajuta pe Feyre să descopere adevărul despre puterile ei și cum să le controleze? Sunt prietenii lui de încredere, ori poartă cu toții o mască, doar pentru a o câștiga pe tânăra Feyre de partea lor în acest război care amenință să îngenuncheze Phrythianul, și să distrugă lumea oamenilor? Bun venit în lumea zânelor și a monștrilor, unde simțurile te trădeaza, și nimic nu este ceea ce pare! Ai grijă pe unde pășești, cu cine vorbești, și nu lăsa niciodată garda jos! O amenințare, un război cumplit și o luptă între lumea neajutorată a oamenilor și cea a cea a zânelor și spiridușilor, planează deasupra acestui volum al faimoasei serii de cărți fantasy cu zâne a lui Sarah J.Mass.

Nu stiu voi ce părere aveți despre această serie despre zâne și spiriduși a lui Maas, dar eu o ador! Dacă primul volum al seriei mi s-a părut fascinant, acesta, mi-a întrecut orice așteptare, și nu cred că mă grăbesc când afirm ca trilogia Regatul Spinilor și al Trandafirilor este cea mai bună pe care am citit-o anul acesta, deși încă am suficient timp pentru a descoperi și alte cărți. Pur și simplu m-a cucerit, și nu aș fi crezut niciodată că stilul acestei autoare, lumea fantasy cu zâne, spiriduși, cu magie și monștri m-ar captiva atât de mult... Dar iată că s-a întâmplat, și haideți să vorbim puțin (fără spoilere, promit!), despre acțiunea cărții, despre ce mi-a plăcut și ce nu mi-a plăcut, pentru că da, au fost momente când mi-aș fi dorit să arunc departe de mine volumul, dar în același timp, nu puteam, pentru că eram dependentă de ea. Deci să începem întâi și întâi cu lucrurile care nu mi-au plăcut.

În primul rând, haideți să vorbim puțin despre Tamlin. Dacă în primul volum ne îndrăgostim de Marele Lord al Primăverii, în cea de a doua parte a trilogiei, ajungem să îl detestăm... Nu mi-a plăcut modalitatea prin care autoarea l-a transformat pe Tamlin dintr-un personaj pozitiv (bun nu este tocmai cuvântul potrivit pentru a-l descrie), carismatic, într-unul negativ. Cred că era destul de mult loc (și suficient timp) pentru a aprofunda puțin situația în care cele două personaje centrale ale cărții s-au regăsit, și cum au evoluat după toate cele câte li s-au întâmplat cât timp s-au aflat sub Munte. Unele lucruri legate de caracterul lui, m-au deranjat în primul volum, asta este cert, dar cred că fiecare decizie și mișcare pe care Tamplin a făcut-o, a avut o logică, un motiv bine întemeiat, pentru a-l determina să acționeze în acest mod. Dar nu am putut să nu îl condamn pentru pasivitatea de care a dat dovadă către finalul cărții... cred că indiferent de situație, ar fi putut avea un cuvânt de spus în fața Amaranthei... În cel de al doilea volum, facem cunoștință cu o nouă latură a Marelui Lord al Primăverii, una care o determină pe Feyre să se îndepărteze de bărbatul pentru care și-a dat viața, ba chiar să-și reconsidere prioritățilem și pe noi, să ne îndepărtăm de Tamlin.. Pe parcursul cărții, vom descoperi că Tamlin este transformat din ce în ce mai mult într-un personaj negativ, și ne vom regăsi cu el abia la final, când iarăși, atitudinea lui mă determină într-adevăr să îl detest, însă chiar și așa, cred că personajul lui este unul complex și neînțeles, care ar avea nevoie de mai mult timp pentru a ne arată adevăratul lui caracter. Ah, da, mi-am adus aminte că nu mi-a plăcut nici felul în care Tamlin s-a comportat cu Lucien, care este un personaj foarte interesant!

Și în timp ce Tamlin se transformă într-un personaj negativ, cu Rhysand lucrurile stau altfel. Nu știu dacă mai țineți minte, dar în recenzia primei cărți, am spus la final că Marele Lord al Regatului Nopții este un personaj despre care aș fi vrut să știu mai multe, că detaliile și puținele momente câan acesta intra în scenă, nu au fost definitorii pentru Marele Lord! În a doua parte a trilogiei, facem cunoștință cu adevăratul Rhysand, cu lumea lui, cu regatul Nopții. Și da, este cel mai frumos bărbat pe care îl veți întâlni vreodată doamnelor! Eu una, mă declar fana lui numarul 1, deși uneori, glumele cât și caracterul acestuia nu-mi sunt tocmai pe plac. Totuși, personajul lui Rhysand este unul care v-a impresiona cititorii, și care dă cu adevărat savoare acestei serii. Iar grupul lui de prieteni este atât de interesant! Fiecare personaj este pur și simplu incredibil! Pe măsura ce facem cunoștință cu fiecare dintre ei, ne făm seama cât de importante sunt aceste personaje în Regatul Nopții, cât de strânsă este legătura dintre ei, pentru ca apoi, să-ți fi dorit să fi făcut și tu parte din acest cerc de prieteni, chiar dacă uneori, tind să te înspăimânte cu puterile și secretele lor adânc îngropate în uitare. Despre Feyre, personajul feminin central al seriei, nu voi spune foarte multe, pentru că în ciuda caracterului ei ușor imprezivil și indecis, tot rămâne eroina mea. Este puternică, curajoasă, și nu îi este frică să spună ceea ce gândește. Am adorat la ea lipsa de frică și teamă în fațta Marilor Lorzi, care ar i putut să o anihileze doar cu un simplu gând... Replicile ei, te distrează maxim în anumite împrejurări, pentru ca mai apoi, să te facă mândru de ea. Îmi place că nu se mulțumește cu puțin, și chiar și atunci când o face, nu este pentru că așa își dorește, ci pentru că nu realizează pe moment ce se întâmplă cu adevărat, sau că refuză să vadă adevărul din fața ochilor, dar apoi, își dă seama imediat că acceptând astfel de gesturi ștratamente din partea celorlalti, nu face decât  să se scufunde ăn depresie, ori pentru ea, acest lucru este unul periculos, și nu tocmai caracteristic. Luăam totuși parte în acest volum, la transformarea ei, de la o fată neajutorată, la un vânător de temut. Feyre este un personaj care evoluează continuu, și de care vă veti îndrăgosti imediat!

Mi-a plăcut foarte mult acest volum, este foarte cuprinzător, cu o intrigă perfectă, cu răsturnări de situație, magie, iubire care mișcă munții din loc, și multe alte detalii fascinante pe care abia aștept să le descoperiți și voi! Dacă primul volum este o repovestire a basmului Frumoasa și Bestia, A court of Mist and Fury, se apropie puțin de Stăpânul Inelelor zic eu, dar vă las pe voi să descoperiți dacă așa este sau nu. Fie că vă place genul Fantasy, fie că nu, vă recomand această serie scrisă de Sarah J. Maas. Acțiunea este foarte dinamică, personajele incredibile, toate, fără absolut nici o excepție, și mai mult ca sigur o să vă placă a nebunie! Și cred că ne vom opri aici pentru astăzi... Eu aștept cu nerăbdare lansarea celui de al treilea volum al seriei, și cred că următoarele zile, voi posta pe blog un articol cu niște recomandări de site-uri și librării online de unde vă puteti cumpăra și voi cărțile acestea în limba engleză. Până atunci, vă doresc spor la citit și lectură plăcută! Nu uitați să îmi împărtășiți părerea voastră despre această trilogie, în secțiunea de comentarii!