duminică, 19 martie 2017

Recenzie de carte - Cum sa te indragostesti de Cecelia Ahern

Despre cartile autoarei Cecelia Ahern nu v-am mai vorbit pana acum le blog, dar sunt sigura ca numele ei nu va este necunoscut asa cum nu imi este nici mie! Ea este autoarea bestseller-ului international P.S I love you dupa care s-a realizat si filmul cu acelasi nume, si care a fost apreciat atat de criticii din cinematografie cat si de public, insa portofoliul ei este vast si cuprinde nu mai putin de 12 carti de dragoste. Am facut cunostinta cu Cecelia Ahern anul trecut, prin intermediul cartii intitulate Cadoul, care mi-a placut foarte mult, dar despre care nu am apucat sa va scriu inca pentru ca la vremea cand o citeam, numai la articole de acest gen nu ma gandeam, dar am ramas totusi cu o impresie foarte placuta despre aceasta autoare. Multe dintre detaliile din Cadoul deja le-am uitat, dar tin minte ca a fost o lectura foarte interesanta, si ca stilul si abordarea autoarei m-a impresionat placut in acel moment, iar atunci cand a venit vremea sa-mi aleg o noua carte pentru recenzie de la Editura All, m-am oprit la Cecelia Ahern si al sau "manual" al iubirii (cum imi place mie sa ii spun), intitulat Cum sa te indragostesti, in care suntem martorii unei frumoase povesti de dragoste care se naste intre doi oameni care redescopera bucuria de a trai. Dar stai linistit, pentru ca vei descoperi toate celelalte detalii ale acestei carti incredibile pe parcurs, pentru ca pentru inceput, ai nevoie sa intelegi motivele care au determinat-o pe Christine sa puna capat casniciei sale, si de ce se afla intr-o seara geroasa de Decembrie, intr-o cladire abandonata de locuinte.

Actiunea cartii incepe direct in forta, cu o scena pe care pe multi probabil ii va tulbura cat si face sa-si puna o multime de intrebari. Nici pentru Christine nu este clar motivul care sta in spatele tentativei de suicid a lui Simon Conway, dar este mai mult decat evident ca tentativa sa de oprire a acestui gest necugetat al barbatului a esuat, caci vedeti voi, exact atunci cand credea ca l-a convins pe Simon sa lase arma jos si sa renunte la acest plan, barbatul a ridicat arma, si a apasat pe tragaci. In urma acestui eveniment tulburator, Christine decide sa isi schimbe viata, sa puna punct unei casnicii in care nu se simte fericita, si sa inceapa o viata noua, dar uneori, destinul decide altceva... "Se spune ca un fulger nu loveste niciodata de doua ori. Neadevarat. Ma rog, e adevarat ca oamenii sustin asta; nu e adevarat insa ca fapt stiintific..." Pentru a doua oara in aceeasi saptamana, Christine se regaseste in aceeasi ipostaza ingrata, unde este nevoita sa convinga un alt barbat sa se sinucida, de data aceasta de pe podul Ha'penny Bridge din Dublin. Cu siguranta nimeni nu s-ar fi gandit ca asa ceva este posibil, dar daca totusi ar fi, atunci inseamna ca defapt Christine este cea care ii cauta pe acesti indivizi instabili emotional care isi doresc sa isi puna capat zilelor, altfel care ar fi probabilitatea ca in aceeasi saptamana, Christine sa fie martorul cheie ale celor doua tentative de suicid?

Vorbim insa despre coincidente, caci nici Christine si nici Adam nu si-au dorit sa se intalneasca, nu in aceasta ipostaza, dar de data aceasta, protagonista noastra este decisa sa puna capat acestui sir de evenimente neplacute din viata ei si sa il convinga pe tanarul barbat sa nu se arunce de pe pod. Cum nici unul dintre acestia nu cedeaza, iar publicul acestei scene devine din ce in ce mai numeros, si cu politia pe urme, Christine si Adam sunt decisi sa faca un compromis, unul care are un scop dublu: de a-l face pe barbat sa se reindragosteasca de viata si sa-si recastige iubirea vietii, si pe Christine sa-si gaseasca fericirea proprie si pacea interioara. In doar doua saptamani, Christine trebuie sa il convinga pe Adam ca viata merita traita, si ca suicidul nu este varianta cea mai buna pentru a pune capat durerii provocate de logodnica sa. Urmatoarele evenimente care se petrec ii apropie pe cei doi din ce in ce mai mult, si dupa cum a puteti da seama, incercarile eroinei de a-l salva pe Adam de la un sfarsit tragic, se transforma intr-o lectie si frumoasa poveste de dragoste, care tine cititorii cu sufletul la gura! Va reusi Christine sa o convinga pe Maria, frumoasa bruneta sa se intoarca in bratele lui Adam, sau il va urmari cum isi pune capat zilelor? Sunt teoriile sale legate de fericire si implinire sortite esecului? Descoperiti finalul acestei povesti incredibile citind Cum sa te indragosteti de Cecelia Ahern, carte disponibila si distribuita de Editura All.