miercuri, 8 martie 2017

Recenzie de carte - Ingredientele iubirii de nicolas barreau

Desi nu mi-am pus in plan, in luna Februarie (luna Iubirii) am citit nu mai mult si nici mai putin de 5 carti de dragoste, si cred ca este o premiera pana si pentru mine, pentru ca genul romance nu este tocmai preferatul meu, dar nici nu il detest. Prefer in general distopiile si cartile YA, dar TBR-ul din ultimele doua luni a fost mult mai variat, si iata ca in acest mod am reusit sa incerc si alte genuri. Una dintre cartile de acest gen despre care vorbim astazi, mi-a depasit asteptarile! Atunci cand am ales-o, am facut-o pentru ca m-a atras mult coperta, dar imediat ce am inceput sa o citesc, mi-am dat seama ca defapt este o carte mai interesanta decat lasa design-ul copertii sa arate. Ingredietele iubirii de Nicolas Barreau ne prezinta o poveste de dragoste delicioasa si savuroasa dintre un tanar editor si o tanara chef bucatar. Desi mi-ar fi placut ca autorul sa fie mai bogat in detalii si sa exploateze la maximum relatia dintre cei doi protagonisti, povestea in sine este suficienta pentru a atrage atentia cititorilor. Finalul este usor previzibil, insa joaca dea soarecele si pisica dintre Aurelie si Andre, te fac sa treci cu vederea peste celelalte lipsuri. Daca sunteti in cautarea unei carti romance presarata cu momente comice simpatice, si o intriga diferita de clasicele filme americane, atunci Ingrefientele Iubirii a lui Nicolas Barreau este perfecta pentru voi! Gasiti cartea pe site-ul editurii All, dar si in librariile partenere.

Dupa o despartire dureroasa si neasteptata de Claude, regizor al unui teatru,  Aurelie porneste intr-o zi ploioasa de toamna tarzie, pe strazile Parisului, pentru a-si gasi linistea de care are nevoie dupa aceste zile ametitoare care au urmat. Tot ceea ce isi doreste este sa uite de durerea pe care Claude i-a provocat-o plin plecarea sa, si sa se regaseasca pe sine. Datorita unei mici neintelegeri cu politia, Aurelie decide sa intre intr-o librarie micuta, pentru a scapa de agentul de politie care ii porneste pe urme pentru a se asigura ca aceasta nu are de gand sa-si puna capat zilelor, asa cum o fac tinerii indragostiti aflati intr-o situatie asemanatoare. Si in timp ce Aurore descopera cartea care ii va schimba viata in mica librarie, in alt capat al Parisului, un tanar editor se lupta din rasputeri sa puna la punct ultimele detalii pentru intalnirea cu faimosul scriitor englez Robert Miller, autorului romanului Surasul Femeilor, al carui personaj principal feminin este chiar Aurelie Bredin si restaurantul sau!

Dar vedeti voi, lucrurile nu sunt atat de usoare precum par, pentru ca pe Robert Miller nu il poate convinge nimeni sa vina in orasul iubirii si al luminilor. Nici macar agentul sau, iar atunci cand Aurelie decide ca este momentul sa il cunoasta pe enigmaticul scriitor care a facut-o protagonista romanului sau de succes lucrurile se complica, iar Andre Chabanais are de facut o alegere foarte importanta: dezvaluirea adevaratei identitati a lui Robert Miller sau inceperea unui joc primejdios care il poate costa locul de munca dar si inima femeii pe care o iubeste. Si iata ca in cele din urma, cu ajutorul prietenului sau Adam, Editura Opale si publicul reusesc sa il intalneasca in carne si oase pe Robert Miller! Incantata de aceasta oportunitate, Aurelie se pregateste de marea intalnire cu scriitorul care a scris despre ea atat de frumos, dar cuprinsa de euforie si emotie, protagonistei ii scapa din vedere cateva mici detalii importante cu privire la adevarata identitate a barbatului. La fel se intampla si cu Andre, care incantat de succesul rasunator al evenimentului, uita sa ia in calcula anumite variabile, astfel ca risca sa piarda totul datorita neatentiei si imprudentei. Oare va reusi Aurelie sa afle cine este cu adevarat acest Robert Miller, sau va lasa intreaga poveste in urma? Este Andre pregatit sa spuna adevarul si sa castige dragostea femeii pe care o iubeste? Aflati finalul acestei povesti minunate citind Ingredientele Iubirii de Nicolas Barreau!