miercuri, 15 martie 2017

Recenzie de carte - My Dilemma is you de Cristina Chiperi

Hello there! Long time no see! Sau poate, long time no read? In fine, mi-am gasit putin timp astazi sa ma pun la punct (sau sa pun la punct) TBR-ul (my to be read books). Am adunat super multe carti pe noptiera in ultimele doua saptamani, si desi mi-am promis ca in fiecare zi o sa citesc cel putin 100 de pagini dintr-o carte, nu am reusit sa fac asta chiar zilnic. Totusi recunosc ca din TBR-ul enorm compus din 15 carti, doar 7 au mai ramas necitite (am mai citit in drum spre munca in tramvai, si cred ca asta m-a ajutat putin sa mentin ritmul), si sper eu sa le pot duce pana la capat pana la sfarsitul lui Martie. Pana atunci, imi doresc sa revin in forta pe blog cu recenziile acestora ce au fost deja citite, iar astazi vorbim despre editia necartonata a cartii My Dilemma Is You de Cristina Chiperi de la Editura Litera, carte pe care au am luat-o din libraria online Libris.

EDITURA : LITERA
AN APARITIE : 2016
AUTOR : CRISTINA CHIPERI
TITLUL ORIGINAL : MY DILEMMA IS YOU
NUMAR PAGINI : 336
Cristina este o adolescenta care le are pe toate: traieste in minunatul si senzationalul L.A, are o familie perfecta, note bune la scoala , ii are pe Cass si pe Trevor ca si prieteni, si toate lucrurile merg perfect in viata tinerei. Toate astea pana cand familia ia decizia de a se muta in Miami, o miscare indrazneata pentru ei, care pare a da totul peste cap... Parintii sunt insa decisi, si in doar cateva zile, urmeaza sa inceapa o viata noua in orasul tuturor posibilitatilor. Pentru Cristina si Kate, lucrurile nu sunt atat de simple. Nici una dintre ele nu este dispusa sa renunte fara lupta, dar  nu maiincape nici un cuvant in discutie. Bagajele au fost trimise catre  noua destinatie, urmand ca in urmatoarele zile, familia sa se imbarce catre o noua calatorie. Cristina este insa inca tulburata de aceasta mutare brusca. Inca nu se poate acomoda cu aceasta idee, si nu stie cum va reusi sa-si mentina notele bune la liceu. Daca nu va face fata schimbarilor si nu va tine pasul la ore cu restul colegilor, lucrurile pot lua o intorsatura destul de neplacuta. Atunci cand face cunostinta cu Sam si Matt, isi da seama ca totul este mai usor, si ca cei doi prieteni o pot ajuta sa se integreze in acest oras si in liceu. Dar in ziua in care Cris o infrunta pe Susan, lucrurile iau o intorsatura neasteptata, pentru ca nici ea si nici Cameron nu vor sa dea inapoi. Cris nu va tolera un astfel de comportament si nici nu are de gand sa stea si sa priveaaca atitudinea revoltatoare a lui Susan. Nu atunci cand tinta insultelor sunt prietenii ei. Comportamentul lui Cameron este cel care o induce pe adolescenta cel mai mult in eroare. Este din ce in ce mai evident ca intre  cei doi exista ceva, chiar daca nici unul nu vrea sa recunoasca. Dar atunci cand relatia cu Matt incepe sa se destrame iar prieteniile sa fie si ele puse in pericol, Cris are de luat o serie de decizii. Va fi Cris sincera cu ea si va accepta faptul ca intre ea si Cameron se leaga ceva mai mult decat o simpla prietenie? Dar Cameron, va reusi sa o uite pe Susan?


Daca ati citit cel putin una dintre cartile lui Stephanie Perkins si apoi My Dilemma Is You cu siguranta ati gasit o usoara asemamare intre ele. Intro-urile mi s-au parut extrem de apropiate, la fel si intriga, dar pe masura ce am continuat sa citesc povestea Cristinei, a protagonistei noastre, mi-am dat seama ca desi foarte  asemanatoare, cele doua autoare abordeaza tema adolescentei si a prieteniei in mod diferit. Nu voi face o comparatie intre cartile scrise de Stephanie Perkins si seria Cristinei Chiperi, ci voi puncta pe scurt, ce mi-a placut si ce nu mi-a placut la aceasta carte. In primul volum al seriei cu acelasi nume, facem cunostinta cu o tanara adolescenta si cu familia ei. Parintii iau pe neasteptate decizia de a se muta intr-un alt stat, si asa incepe aventura Cristinei, care inca nu poate procesa pe deplin aceasta idee. In cele cateva zile care ii stau la dispozitie pentru a se acomoda in Miami, Cristina reuseste intr-un mod bizar si accidental sa faca cunostinta cu un grup de baieti, pe care mai tarziu ii va gasi si la scoala. In acel moment nu stie ca ei fac parte dintr-un fel de grupulet de elita al scolii, si nici nu cred ca da foarte mare importanta acestui aspect nici mai tarziu.


Mi-a placut foarte mult ca desi noua in acest mediu, Cristina a reusit sa se integreze foarte bine si sa lege prietenii cu aceste personaje care au mai tarziu sa ii influenteze unele alegeri si decizii. Cristina nu este un personaj complex, si asta veti descoperi si voi inca din primele capitole, insa este cu siguranta o fata sigura pe ea si poate si o mica justitiara. Mi-a placut ca nu a tolerat si a condamnat comportamentul cuplului Susan-Cameron, si am inteles foarte bine de ce a ales uneori sa nu riposteze. Este genul de fata pe care ti-ai dori sa o ai ca prietena, pentru ca iti va fi alaturi in momentele dificile. Este cu siguranta un personaj pe care il vei indragi, datorita popularitatii si spontaneitatii sale. Despre relatia dintre ea si Matt nu am foarte multe de spus. Eu personal, nu am dat o sansa reala celor doi ca si cuplu. Poate pentru ca el nu iese in evidenta cu nimic special. In afara de gelozie, Matt este doar un tip banal si atat. Despre Cameron ar fi cateva lucruri interesante de spus, dar as prefera sa va las pe voi sa il descoperiti pe acest personaj. Ceea ce mi-a atras atentia cel mai mult in carte nu a avut legatura cu noua viata a Cristinei in Miami. Trevor si Cass sunt cei care mi-au ridicat cele mai multe semne de intrebare pe parcursul intregii carti. Ceea ce m-a deranjat a fost neintelegerea care a venit din partea celor doi, mai ales Trevor care a condamnat-o pentru ca s-a mutat. Adica, ce tanar adolescent isi doreste sa isi paraseasca prietenii si sa inceapa o viata noua la mijlocului semestrului? Atunci cand parintii sunt cei care decid, nu prea ai foarte multe cuvinte de spus. Accepti situatia si te adaptezi, ceea ce a si facut Cristina. Am apreciat ca a continuat sa ia legatura cu cei doi prieteni di L.A desi programul si diferenta de fus orar o impiedicau uneori sa comunice, totusi a fost singura care a initiat mereu o conversatie. Ce se intampla la final, cred ca este cu adevarat tragic, dar ca protagonista nu are absolut nici o vina pentru schimbarea de comportament a lui Cass. Cred ca fiecare adolescent este responsabil de propriile actiuni, si nu inteleg de ce Trevor o condamna pe Cristina pentru aceasta intamplare nefericita. Totusi, cred ca intre cei trei a fost o legatura foarte puternica, si ca fiecare a procesat in felul lui despartirea. Cu siguranta in volumul urmator autoarea va dezvalui mai multe despre Trevor si Cass, si despre relatia dintre Cristina si Cameron.

Nu a fost una dintre cele mai bune carti despre adolescenti si idilele lor, dar nici cea mai proasta. Cred ca se aseamana izbitor de mult cu Anna si sarutul frantuzesc de Stephanie Perkins si putin cu seria After (din cat am reusit sa frunzaresc). Se citeste foarte repede, si te prinde mai ales daca esti fanul cartilor de acest gen. In acest moment se gasesc traduse in romana doar primele doua volume ale seriei, si le puteti achizitiona la un super pret de pe Libris. 

Un comentariu: