marți, 25 aprilie 2017

Recenzie de carte - #GIRLBOSS de Sophia Amoruso

Despre cartea motivationala/de dezvoltare personala pentru tineri bloggeri si antreprenori intitulata simplu #GIRLBOSS, am citit numeroase cuvinte de lauda, insa pana mai acum cateva saptamani, nu i-am oferit nici o sansa, poate pentru ca in general, obisnuiesc sa citesc mai mult carti fantasy si Ya, dar cred ca uneori cartile motivationale te pot ajuta sa iesi putin din sfera de confort, si sa indraznesti ceva nou. Pentru mine, experienta #GIRLBOSS a fost unica si revelatoare chiar... Recunosc, nu am citit-o imediat ce am primit-o, dar acest lucru nu se datoreaza faptului ca genul din care face parte nu m-ar atrage, ci pentru ca am avut parte de cateva experiente foarte neplacute la serviciu, care m-au facut sa imi pierd cheful pentru citit, pentru iesit in oras, pentru tot as putea spune. Mereu mi-am zis ca nu am sa las problemele de la job sa se amestece cu cele din viata personala, si  pana recent, am reusit sa mentin un echilibru satisfacator intre cele doua, dar cum va spuneam mai devreme, de data aceasta, am esuat. Am fost o perioada buna de timp dezamagita de mine si de oameni, de faptul ca am fost prea toleranta, ca nu am stiut sa ma impun. Am simtit ca este momentul sa iau o pauza, pentru a ma calma inainte de toate. si am avut nevoie de liniste pentru a ma calma. Din acest motiv, nici nu am mai citit, si nici nu am mai scris foarte mult pe blog.  Si exact atunci cand credeam ca s-a terminat cu agitatia si cu toata nebunia din viata mea, m-am lovit de un dead end... Simteam ca nu-mi gasesc locul si motivatia, am intrat in panica si am ramas blocata intr-o stare foarte ciudata, care sper eu sa fie cauzata de astenia de primavara si de ultimele evenimente neplacute de la job. Oricum ar fi, am inceput incetul cu incetul sa imi revin, TBR-ul mai are doar 4 carti neterminate (o premiera pentru mine), si incepand de astazi, revin in forta pe blog cu recenzii de carti, review-uri dar si alte articole interesante care sper eu sa va fie pe plac si sa va faca sa va reintoarceti cu drag aici. Acum ca v-am spus motivele din spatele absentei mele, haideti sa vorbim putin despre cartea Sophiei Amoruso! Aceasta carte m-a ajutat sa ies din sfera mea de confort si sa-mi regasesc puterea de a merge mai departe si de a incerca ceva nou!

Povestea Sophiei Amoruso, este cu siguranta una iesita din tiparele clasice, pentru ca nu este o simpla poveste despre calea spre succes, ci lupta unei tinere care dupa multiple incercari nereusite si situatii neprevazute, reuseste sa isi puna la punct viata si sa puna bazele unui imperiu in industria modei. Dar nici despre fashion sau idei de afaceri nu este vorba, ci despre lupta de a ajunge acolo unde nu ai visat niciodata ca poti ajunge, despre determinare, ambitie si perseverenta. Despre NastyGal sunt sigura ca ati mai auzit pe internet, dar stiati ca este chiar brandul Sophiei? Daca nu, aflati acum ca in spatele acestui magazin (imperiu) si intreg concept NastyGal se afla Sophia Amoruso, o tanara femeie antreprenor care a pornit aceasta afacere de la 0! #GIRLBOSS nu este o carte in care vei gasi sfaturi pentru o afacere profitabila, si nici nu vei descoperi care este calea cea mai usoara catre succes, ci vei lua parte la dezvoltarea unui fenomen, caci atunci cand vorbim despre Sophia Amoruso si NastyGal, este mai mult decat evident ca vorbim despre ceva cu totul diferit!

Povestea Sophiei nu este pe placul tuturor, si este foarte posibil ca nici tie dragul meu cititor sa nu iti fie tocmai pe plac, dar asta este si ideea acestei carti! Sa nu iti placa in totalitate, insa sa-ti trezeasca suficient interesul pentru ati dori sa afli cum a reusit o fata rebela care a trait sub cerul liber si a cautat prin gunoaie, sa devina o figura importanta in industria modei si a afacerilor. Inca de mica Sophia a stiut ca este un outsider, o persoana care nu se integreaza. A renuntat la studii si pentru o buna perioada de timp, viata ei a luat o turnura neasteptata, insa care a ajutat-o sa se trezeasca la realitate. Daca pana la varsta de 17 ani se multumea cu putinul pe care il obtinea din joburile pe care le avea (pe care apropo, le schimba foarte des), mai tarziu aceasta realizeaza ca trebuie sa puna punct stilului de viata nonconformist pe care l-a trait, si sa inceapa un nou capitol, unul care sa o ajute sa o ajute sa isi gaseasca locul in aceasta lume nebuna. Cine nu cunoaste povestea de viata a Sophiei, cu siguranta nu s-ar gandi vreodata ca marele CEO si fondator al brandului NastyGal, si-a inceput afacerea intr-un garaj in spatele casei, si ca vindea haine vintage si second hand pe Ebay pentru a-si asigura traiul zilnic. Pasiunea pentru haine, viziunea si curajul, au ajutat-o pe Sophia sa puna bazele unui imperiu, care si astazi se bucura de o mare popularitate in industria modei. Ceea ce a ajutat-o pe aceasta tanara rebela si nonconformista sa ajunga atat de departe si sa isi faca o cariera in industria modei chiar si atunci cand nimeni nu credea ca este in stare de asa ceva, a fost motivatia si focusarea atentiei strict pe acele lucruri si informatii care aveau sa ii garanteze o reusita adevarata.

#GIRLBOSS este o lectie despre viata, curaj si autocunoastere, pentru ca o fata #GIRLBOSS este o luptatoare, care isi cunoaste, accepta si imbratiseaza defectele. Este un indemn, un manifest despre si catre o viata traita fara remuscari si indoieli, caci acestea nu te vor ajuta sa iti depasesti limitele si nici sa cunosti succesul. Nu trebuie sa ne pierdem in rutina zilnica si nici sa ne multumim cu putinul pe care il avem, pentru ca viata are multe de oferit! #GIRLBOSS isi doreste sa vina in ajutorul femeilor de pretutindeni si sa le motiveze sa se redescopere! Invataturile Sophiei (daca putem sa le numim asa), experientele placute sau mai putin placute pe care le-a trait si drumul parcurs, au drept scop descoperirea sinelui, dobandirea curajului necesar pentru a transforma orice vis in realitate. Fii increzatoare in propriile forte! Never settle down! Lupta pentru visul tau si foloseste toate resursele pe care le ai pentru ati indeplini dorintele! Fii o adevarata #GIRLBOSS!

Multumesc editurii Publica pentru acest exemplar! Gasiti cartea pe site-ul editurii dar si in librariile partener fizice si online! Nu uitati sa urmariti noile episoade ale serialului #GIRLBOSS lansat recent de Netflix ce urmareste aventura autoarei!