miercuri, 19 aprilie 2017

Recenzie de carte - Rhapsodic (#The Barganair 1) de Laura Thalassa

Nu obisnuiesc sa citesc de obicei carti de tip fan fiction, pentru ca stiu ca nu ar avea acelasi farmec si o intriga la fel de bine construita asa cum gasim in materialele folosite drept reper/sursa de inspiratie, dar in ceea ce priveste The Barganair, primul volum al seriei Rhapsodic de Laura Thalassa, am facut o exceptie. Nu stiu cat de mult se incadreaza cartea in genul fan fiction pentru ca nu stiu foarte multe despre acest gen, dar va spun sincer ca asemanarea intre ACOMAF si The Barganair este foarte mare, insa chiar si asa, constituie o carte interesanta si misterioasa, care desi are un final usor previzibil, te atrage si te face sa iti doresti sa descoperi cat mai multe despre misteriorul barbat care iti va indeplini oricare 3 favoruri in schimbul catorva secrete importante. Lumea spiridusilor/zanelor este cu siguranta un loc primejdios de care trebuie sa te feresti, caci aceste personaje care isi duc traiul pe aceste taramuri magice, sunt insetate de sange, te vor atrage intr-o capcana a mortii de unde nu vei mai putea scapa niciodata. Deocamdata nu vom vorbi despre meleagurile acestori creaturi mitice, ci despre personajele noastre principale si imprejurarile care i-au adus impreuna.

Bargainer, I would like to make a deal!

Desmond Flynn nu este un barbat obisnuit. Numele lui se gaseste in lista celor mai cautati delincventi din lumea celor ce poseda super puteri, insa cu siguranta iti vei dori sa ai cartea lui de vizita si sa apelezi la serviciile lui, caci doar el te poate ajuta sa iti ascunzi cele mai mari secrete, sau sa iesi din incurcatura. Dar pentru Desmond Flynn, totul are un pret, iar acesta este mult mai mare decat favorul cerut, si va veni cu siguranta sa isi rascumpere favorurile cerute la momentul oportun. Dar pentru Callie, nimic nu mai conteaza, nu acum cand are de ascuns o crima teribila, care ii poate da peste cap intreaga viata. Insa maleficul si misteriosul Des, nu poate incheia nici o afacere cu un minor, sau cel putin asa spun regulile jocului, nu-i asa? Dar regulile sunt pentru a fi incalcate, iar pentru Callie, Des ar putea face o exceptie, caci de cate ori iti este dat sa intalnesti o sirena adevarata? Doar Des stie de ce alege sa incheie aceasta afacere ilegala cu o tanara adolescenta, si cand va reveni in viata adolescentei pentru a-si incheia socotelile. Insa nu aceasta este partea cea mai interesanta si despre care ne dorim sa aflam mai multe detalii, ci despre bratara pe care Callie o poarta la mana in permanenta, si numarul impresionant de margele negre pe care aceasta pe poseda. Fiecare noua margea, reprezinta un alt favor cumparat de la Desmond Flynn, iar micuta noastra sirena se pare ca ascunde multe secrete intunecate pe care vrea sa le ascunda de restul oamenilor, sau poate nu? Cert este ca de data aceasta Callypso nu mai poate scapa de indatoririle sale, caci dupa 7 ani de absenta, Des isi face aparitia si nu isi doreste decat un singur lucru: sa fie rasplatit pentru fiecare favor cerut de catre Callie. Lucrurile insa iau o turnura neasteptata chiar si pentru Marele Lord al Noptii! Pe taramul spiridusilor si in regatul lui Desmond Flynn, se intampla lucruri fara inteles, si doar o sirena ii poate face pe supusii regelui sa vorbeasca despre disparitiile care au loc in randul razboinicilor de temut din fiecare tinut magic. Inamicul invizibil se apropie iar Callie este in pericol mai mult ca oricand. Este Desmond pregatit sa-i spuna tot adevarul despre el? Cine este Hotul de Suflete si care este planul lui ?

Cartea este reusita, si cred ca se incadreaza foarte bine in categoria Fantasy sau Fantasy Romance. Cred totusi ca a ar avea nevoie de ceva mai multe informatii presarate pe ici pe colo, ca sa te poata cuceri instant. Introducerea este cu adevarat interesanta si te prinde in mreje, dar pe masura ce continui sa avansezi, vei simti nevoia de a avea ceva mai multe explicatii si detalii despre ceea ce se intampla. De exemplu, mie mi-ar fi placut ca autoarea sa descrie mai elaborat personajele principale. Tema cartii este una care iti da multe de gandit, dar cred ca era loc suficient pentru a explora putin personalitatile personajelor pe care avem nevoie sa le intelegem mai bine inainte de a continua lectura. Mi-a fost destul de greu sa ma atasez de Callie, pentru ca nu am reusit sa o descopar foarte bine... Povestea este povestita din punctul ei de vedere, si actiunea se desfasoara pe doua planuri temporale: trecut si prezent, care alterneaza, si spun eu ca ajuta cititorul sa inteleaga ce s-a intamplat intre cei doi protagosnisti in urma cu sapte ani, care a fost motivul care l-a determinat pe Desmond sa se indeparteze de Callie, dar si de ce tanara a avut nevoie de cumparat atat de multe favoruri de la acest barbat malefic.
... the stars might fall from the heavens, and night might cloak the earth, but until darkness dies, I will always be yours...
Atat soarta micutei sirene cat si finalul sunt usor previzibile,  dar cartea ramane totusi invaluita intr-o aura de mister care captiveaza cititorul. Desmond Flynn nu este tocmai genul meu de barbat, si nici nu a reusit sa ma convinga in totalitate, dar cred ca in urmatorul volum care va fi publicat in luna Mai 2017, vom descoperi mai multe despre acest rege al intunericului, si viitorul tinutului magic al spiridusilor si al zanelor.