marți, 16 mai 2017

RECENZIE DE CARTE - PECETEA MORTII DE VERONICA ROTH

Nu vei mai citi nici o trilogie, nu vei mai incepe nici un volum nou al unei serii! Imi repet aceste cuvinte ca o mantra de cateva saptamana incoace, si totusi intr-un fel sau altul reusesc sa calc stramb fara nici o remuscare, asta pana cand descopar ca urmatorul volum al seriei de care m-am indragostit, nici macar nu exista! Dureros, sfasietor, aproape simt ca innebunesc de furie! Veronica Roth cu siguranta stia ca se va intampla acest lucru si totusi, nu a facut nimic in acest sens! Tine ca pe jar cititorii dar sper eu cat de curand sa dea ceva detalii despre cum merg treburile cu urmatorul volum al seriei Pecetea Mortii ori de nu, voi intra in depresie! Just kidding... sau poate nu?! Oricum ar fi, despre aceasta carte mi-am propus sa vorbim astazi, si stiu ca am intarziat putin (mai mult) cu scrierea recenziei si imi pare sincer rau ca mi-a luat atat de mult timp sa o finalizez, dar atunci cand citesti o carte de o asemenea maretie, cu greu iti gasesti cuvintele pentru a o descrie perfect! Nu stiu daca voi putea sa redau in cuvinte tot ce am simtit cand am citit-o, dar voi incerca pe cat posibil sa evit spoilerele pentru ca este o carte ce merita cu adevarat descoperita si savurata pe indelete!

Daca va inchipuiti ca Pecetea Mortii este o carte sinpla si banala, va asigur ca va inselati! La prima vedere poate parea inofensiva, insa pe masura ce te scufunzi in lectura si te pierzi prin ale sale pagini realizezi cat de complexa si profunda este cu adevarat.  Numarul impresionant de pagini cat si volumul cartii poate sa te copleseasca la inceput, ba chiar sa te descurajeze sa ii dai o sansa, dar va recomand sa nu va speriati si sa cititi cu mult calm si cu rabdare, pentru ca veti descoperi o poveste SF cu usoare accente fantasy care o sa va fascineze in asa fel incat veti pierde ore in sir citind, si totusi la final sa simtiti ca nu a fost de ajuns, ca aveti nevoie de mai mult! Este posibil ca inceputul sa ti se para usor dificil, putin mai greu de parcurs si memorat, dar nu te condamn! In cele dintai capitole ale cartii vei face cunostinta cu doua dintre personajele cheie, cu traditiile si credintele lor, cu un razboi care ameninta o intreaga planeta si un destin care nu iarta, si probabil te vei pierde putin in avalansa de informatii noi pe care autoarea ti le ofera pentru a intelege mai bine felul in care functioneaza fiecare personaj, natiune si har. Dar nu dispera, caci in final, dupa ce vei fi parcurs cu atentie aceastra introducere in forta si plina de lucruri noi, vei putea pune cap la cap piesele unui puzzle nu atat de complicat precum pare.

Vei intelege sensul pecetilor mortii, si de ce sunt atat de importante aceste insemnari pentru natiunea shoteta. Apoi, dupa ce te obisnuiesti cu denumirile neobisnuite ale planetelor si cu actiunea, ritmul devine mult mai alert si incitant. Mi-au placut foarte mult rasturnarile de situatie din carte, finalul imprevizibil si harurile diferite si surprinzatoare ale personajelor. M-am indragostit de Akos dar si de Cyra, insa pe el l-am apreciat mai mult pentru atitudinea sa calma, perseveranta si loialitatea fata de familia sa, de talentul sau la pregatit potiuni si amestecuri din plante ale caror denumiri si proprietati le invatam impreuna cu Cyra, care la randul ei are nevoie sa inteleaga cum anume functioneaza acestea si cum le poate folosi pentru a opri durerea ametitoare pe care o poarta ca haina de care nu se poate dezbraca. Fii pregatit sa pasesti intr-o lume noua, plina de surprize placute dar si mai putin placute, si fii alaturi de Cyra si Akos in aceasta calatorie impresionanta peste Diviziune!

Intr-o galaxie indepartata, unde fluxul ce strabate intinderea vastra dintre planete ofera unora haruri spectaculoase si primejdioase pe care le pot folosi impotriva celor lipsiti de acest har, doi tineri din familii predestinate aflate in razboi, se lupta pentru libertate. Dupa ani de liniste, conflictul dintre thuvesiti si shoteti pare sa ia din nou amploare. Pe Thuve lucrurile incep sa urmeze un alt fagas decat cel obisnuit, dar nu iti poti schimba destinul oricat de mult te impotrivesti. Ryzek Noavek este insa de alta parere, asa ca atunci cand isi afla destinul, stie ca un singur lucru il poate ajuta sa schimbe cursul lucrurilor, si nimic nu ii va sta in cale. Dar Akos Kereseth nu va uita niciodata brutalitatea acelei zile cand tatal i-a fost omorat in fata ochilor si fratele rapit de conducatorul taberei adverse care ani de-a randul a terorizat o intreaga galaxie cu gesturile brutale si sangeroase cu scopul de a-si arata suprematia asupra planetei Thuve pe care trebuie sa o imparta cu un alt popor natiune. Cu toate ca este captiv si obligat sa lucreze in serviciul familiei Noavek dupa cum ii este predestinat, Akos nu isi pierde nici o clipa din vizor principalul obiectiv: evadarea din casa Noavek impreuna cu fratele sau Eijek. Insa planurile ii sunt date peste cap de Cyra, o tanara care are nevoie de ajutorul lui mai mult decat fratele lui mai mare.

Harul pe care Cyra l-a primit/dobandit in copilarie, este atat de brutal si de dureros incat nici macar ea nu ii poate face fata, dar pentru Ryzek, este arma perfecta pentru a-si arata puterea in fata unei intregi natiuni. Umbre intunecate ii pulseaza sub piele amenintatoare, umbre care provoaca durere atat Cyrei cat si celor care se apropie de ea, pentru ca o singura atingere este suficienta pentru a pune la pamant chiar si pe cel mai puternic oponent. Iar Ryzek va avea grija sa exploateze la maximum puterea surorii sale mai mici pentru a semana teroare si frica in oameni. Dar Cyra nu isi doreste sa raneasca pe nimeni, si nu il va mai lasa niciodata pe Ryzek sa profite de harul ei. Alaturi de Akos, alaturi de care cunoaste prietenia adevarata si alinarea, Cyra va gasi calea catre libertate. Si va face orice pentru a-l salva pe cel iubit de la o moarte lenta si dureroasa. Vor reusi cei doi sa il inlature de la conducere pe Ryzek, si sa fie impreuna, sau vor ramane pentru totdeauna prizonierii familiei Noavek si a capriciilor acestuia? Este Cyra pregatita sa infrunte furia poporului shotet pentru actele sale de inalta tradare? Este Akos pregatit sa isi salveze fratele si sa strabata lanul de nagara pentru a ajunge din nou acasa? Care sunt destinele lor si cum se vor implini acestea, puteti afla doar in Pecetea Mortii, carte pe care o puteti comanda de pe site-ul LedaBooks sau din librariile partenere.