joi, 11 mai 2017

RECENZIE DE CARTE - URGIA SI ZORILE DE RENEE AHDIEH

Buna seara, dragii mei! Am revenit la ceas de seara cu o noua recenzie de carte! De data aceasta, sunt sigura ca povestea din spatele acestor coperti are sa va poarte visele cat mai departe catre un taram plin de magie, imbracat in nestemate si invaluit in arome condimentate precum doar in Orient intalnim. Sunt si mai sigura ca titlul despre care imi doresc sa vorbim astazi, nu va este deloc necunoscut, si asta pentru ca povestea plina de pasiune si magie dintre Seherezada si Khalid depaseste barierele timpului... Indiferent de titlu sau de forma pe care o imbraca, colectia celor 1001 si una de nopti va fi intotdeauna considerata a fi nemuritoare, magica!

Fiind o reinterpretare a celor 1001 si una de nopti si o carte romance si nu YA, Urgia si zorile pe titlul sau real The Wrath and the Dawn scrisa cu o adevarata maiestrie si originalitate de Renee Ahdieh, isi propune sa uimeasca, sa depaseasca asteptarile cititorului si sa il surprinda cu aceasta varianta noua si plina de suspans a povestii care a fascinat mii de cititori din intreaga lume. Trebuie sa va spun ca desi nu m-am asteptat, aceasta carte (primul volum al seriei cu acelasi nume) m-a prins in mrejele sale inca de la inceput, chiar daca introducerea este brutala, direct in miezul problemei si nu te pregateste pentru ceea ce va urma. Abordarea autoarei este diferita, facand loc printre zecile de fire din de paianjen tesute de secretele care invalui intregul Khorassan, sa ia nastere o poveste de iubire nascuta din razbunare si razvratire, care ii surprinde atat pe cei doi protagonisti cat si pe cititori in aceeasi masura. Mi-au placut foarte mult descrierile din carte si modul in care au fost relatate intamplarile, desi cred ca ar mai fi fost loc de mai multa actiune si schimb de replici intre personaje. Autoarea a preferat naratiunea la persoana a treia si cred eu ca in acest mod, cititorul reuseste sa se faca partas in mod direct la tot ce se intampla in carte, descoperind detalii si secrete in acelasi ritm cu personajele, care sunt pur si simplu delicioase! I-am indragit foarte mult pe cei doi protagonisti si am gasit povestea lor de iubire induiosatoare, captivanta, dar in aveeasi masura si lipsita de esenta. Probabil va intrebati de ce spun asta, daca mai devreme am afirmat ca imi place? Pai, in primul rand, ceea ce nu mi-a placut, a fost lipsa detaliilor. De exemplu, in afara de replicile usor acide si pline de sarcasm pe care si le arunca protagonistii si care te distreaza, nu am reusit sa citesc/sa descopar cand anume cei doi s-au indragostit. Nu exista acea conexiune si cursivitate care sa iti ofere indiciile sau macar sa iti spuna cu exactitate cand a reusit Seherezada sa isi dea cu adevarat seama ca este indragostita de calaul ei si invers. Cred ca ar mai fi putut lucra la acest aspect, sau poate ca totul va avea o explicatie in urmatorul volum... cine stie? Oricum, cartea mi-a placut foarte mult nu doar ca si continut ci si ca design Coperta este de un rosu intens care nu are cum sa nu te surprinda atunci cand o zaresti la raft! Cartea poate fi cumparata de pe site-ul online Libris la un pret foarte bun!

Se spune ca de la ura la iubire, nu este decat un pas...
In tinutul Khorassan, revarsarea zorilor aduce multa durere si si promisiunea unei noi razbunari. Teama si ura stapaneste inimile famiilor care neputincioase urmaresc cum fiicele lor isi pierd viata fara un motiv anume in stralucitorul palat de marmura care rasare mandru in desertul arzator. Raspunzator pentru aceste sentimente intunecate este nimeni altul decat califul regatului, conducatorul suprem - Khalid Ibn al Rashid, un monstru cu chip de lut, care le fura in fiecare dimineata la revarsarea zorilor, nu doar o fiica familiilor din Khorassan, ci si viitorul si sperantele unei vieti traite fara frica si teroare. Dar pentru Seherezada, sfarsitul este doar inceputul. Nimic nu o poate opri pe tanara de 16 ani sa duca la bun sfarsit planul de razbunare, nici macar barbatul acesta care pare de neclintit si decis sa ii curme viata in dimineata urmatoare, dar care va plati cu moartea pentru toate crimele infaptuite. Noua mireasa a califului va schimba totul, caci nici o alta fata nu a reusit sa vada revarsarea zorilor in acest palat de marmura pana acum, dar ea o va face cu orice pret, chiar daca asta inseamna sa isi pateze chiar ea mainile cu sangele acestui monstru fara inima. Ajunsa la portile marelui palat de marmura ca noua sotie a califului, Seherezada se vede pusa in fata faptului implinit: seducerea si infrangerea barbatului in mainile caruia si-au gasit sfarsitul tinere nevinovate, printre care si Shiva, cea mai buna prietena a acesteia. Dar planurile sale de razbunare si zidurile de aparare sunt daramane de imaginea acestui barbat care i se dezvaluie cu adevarat, si care ii starnesc o furtuna de sentimente contradictorii tinerei. Este din ce in ce mai clar ca nu doar califul ascunde un secret de temut, ci si intregul Khorassan, iar Seherezada are de gand sa afle adevarul oricare ar fi el. Tanara mireasa a califului este o luptatoare neinfricata dispusa sa isi sacrifice liberatea si viata pentru un intreg oras, aflat sub dominatia unui conducator sangeros, dar in spatele mastii se afla un tanar care poarta pe umeri povara dureroasa a unui trecut tulburator si a consecintelor actiunilor sale. Intre Khalid si Seherezada insa, incepe sa se aprinda scanteile unui foc ce poate mistui in calea lui o lume intreaga, dar nici unul nu este dispus inca sa isi dezvaluie adevaratul scop, dar in curand secretele vor iesi la iveala. Prinsa intre datorie si sentimente pentru barbatul pe care a jurat sa il omoare... Seherezada trebuie sa gaseasca o cale de a opri sirul de crime care invesmanteaza in rosu zorile unei noi zi in Khorassan. O promisiune si o noua sansa la viata, in schimbul unei noi povesti care il va tine departe pe Khalid de gandurile sale. Un nou inceput si speranta unei dimineti noi in palatul de marmura al teribilului calif. Va reusi Seherezada sa isi duca la bun sfarsit planurile si sa razbune moarte Shivei, sau isi va gasi sfarsitul in bratele lui Khalid? Este marele calif pregatit sa infrunte consecintele actiunilor sale? Descopera marele secret care se ascunde in spatele portilor si cum se va sfarsi povestea de iubire care ia nastere intre cei doi protagonisti, citind cartea pe care o poti gasi in libraria Libris.