luni, 11 septembrie 2017

What to watch: The Zookepeeper's wife & Good Bye Lenin!

In weekend-urile ce au trecut nu am mai reusit sa iesim foarte mult in oras, in mare parte pentru ca oboseala si stresul de la munca si-au spus cuvantul, si oricat de frumoasa a fost vremea, noi tot nu am reusit sa ne urnim din locul obisnuit de pe canapea. Am recuperat orele de somn pierdute, iar spre finalul zilei dupa ce am terminat de pus la punct treburile prin casa, ne-am pus la un film/serial. Nu stiu daca ma pricep foarte bine la recenziile pentru filme, dar am vazut cateva care mi-au placut foarte mult si mi-am zis ca ar fi bine sa vi le prezint si voua macar putin pe scurt. Pentru ca nu prea stiam la ce sa ne mai uitam, am avut ideea de a face urmatoarea chestie: sa alegem un actor din lista de casting a unui film vazut recent, si sa cautam pe imdb altele in care a avut un rol, si pentru ca ultima data am vazut The Zookeeper's Wife si ne-a placut foarte mult de actorul care il joaca pe Herr Heck, am zis sa ii dam o sansa lui Daniel Bruhl sa ne impresioneze, si buna alegere am facut! La fiecare sfarsit de saptamana am urmarit cel putin 2 filme in care acesta a avut rol principal/secundar, si am fost placut impresionati de calitatile sale actoricesti. Este posibil ca pe cateva dintre filmele despre care va voi vorbi sa fi auzit deja, sau poate chiar si vazut unii dintre voi pentru ca sunt populare iar la vremea lor (cand au aparut in box office) au fost apreciate de public si critici. Astazi vorbim insa despre doua dintre filmele in care acesta este protagonist, pe celelalte le voi lasa pentru o postare separata, pentru ca nu vreau sa fac un articol kilometric despre filmele in care il puteti gasi pe Daniel Bruhl, ci sa le discutam treptat. 


The Zookeeper's Wife este un film care ne aduce in prim plan povestea sotilor Zabinski de origine poloneza, care au fost ingrijitorii gradinii zoologice din Varsovia in timpul celui de al doilea razboi mondial, si care s-au folosit de incaperile animalelor si subsolul gradinii pentru a ajuta evreii de origine poloneza sa scape din mainile nazistilor care au navalit in Polonia. La inceputul filmului facem cunostinta cu cei doi soti si prietenul acestora Herr Heck, un zoologist care isi petrece o mare parte din timp in compania animalelor si a cuplului, insa odata cu izbucnirea razboiului, relatia de prietenie se raceste, iar Antonina si Ian se vad nevoiti sa renunte la animalele pe care le-au crescut, pentru a face loc armatei naziste sa depoziteze materiale si hrana pentru razboi. Chiar daca sunt inconjurati si urmariti in permanenta de trupele naziste care au ocupat in totalitate gradina zoologica, cei doi soti gasesc o modalitate de a salva de la moarte evreii din ghetou pe care ii ajuta mai apoi sa traverseze granita pentru o viata noua. Lucrurile insa se schimba atunci cand Ian dispare, iar Antonina se vede nevoita sa apeleze la relatiile lui Herr Heck pentru a-si gasi sotul. Este mai mult decat evident ca tanara femeie i-a ascuns dragului prieten anumite detalii si manevre, asa ca este decis sa caute adevarul si sa ii pedepseasca pe cei care i-au inselat increderea. 


Good Bye Lenin! este un film aparut in 2003 si este o tragi-comedie germana, care m-a facut sa rad si sa zambesc fara oprire de la inceput si pana la sfarsit! Filmul este narat de Alex, un tanar care are un singur obiectiv: sa o impiedice pe mama lui sa afle ca zidul Berlinului a cazut, si ca partidul nationalist din partea de est a fost inlaturat de la putere. Dupa 8 luni de coma, mama lui Alex isi revine miraculos, insa sansele unui noi infarct sunt foarte mari. Pentru a evita socul pe care mama lui l-ar putea avea la aflarea vestilor despre situatia partidului politic si a situatiei din tara, Alex se va folosi de mici trucuri pentru a face ca viata mamei lui sa fie cat se poate de normala, exact ca atunci cand partidul comunist inca era la putere, astfel ca in micul apartament din Berlin, traditiile si regulile impuse de partid au revenit la putere! Pentru a face insa totul mult mai credibil si a inlatura orice dubiu cu privire la situatia actuala din tara, Alex isi va pune imaginatia la bataie si se va folosi de toate resursele disponibile pentru a "reinvia" atmosfera comunista din partea de Est a Berlinului. 


Nu va voi (plictisi) povesti mai multe despre cele doua filme pentru ca imi doresc sa descoperiti chiar voi finalurile acestor filme care sunt cu siguranta un must see la final de weekend! Good Bye Lenin! este o comedie reusita, care l-a facut pe tanarul actor Daniel Bruhl sa-si lanseze cariera ca si actor, obtinand astfel roluri mult mai complexe in filmele ce au urmat. Sper sa va fie pe plac ambele recomandari si ne auzim curand cu o noua serie de filme cu acest actor in rol principal! Seara frumoasa dragilor si vizionare placuta!

Un comentariu: